بازدید 2617

ایران و روسیه ضامن تحقق ثبات و امنیت منطقه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: قطعا نشست آتی روسای جمهور ایران،روسیه و آذربایجان با توجه به اوضاع کنونی منطقه، بسیار ارزشمند و مهم خواهد بود و این نشست ها به تحقق منافع سه کشور کمک میکند.
کد خبر: ۶۱۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 30 July 2016
محمدابراهیم رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه برگزاری نشست آینده روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان بسیار مثبت و تأثیرگذار است، گفت: برگزاری این جلسات بسیار مفید و رو به رشد است، زیرا یه کشور از نظر رویکردهای بلند مدت و مسائل استراتژیک، پیوستگی منافع دارند و روز به روز قطعا هم همگرایی آن ها برای رسیدن به اهداف مربوطه بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر کشوری مانند آذربایجان، مدتی از سوی کشورهای غربی و صهیونیستی به عنوان یک کشور هدف مورد توجه و طعمه قرار گرفته بود، زیرا این کشور در بهترین نقطه میان ایران و روسیه قرار دارد، تا این کشورها با استفاده از آذربایجان منافع خودشان را تأمین کنند.

وی ادامه داد: صهیونیست ها بسیار برای تحقق این هدف تلاش کردند، اما در شرایط کنونی خوشبختانه وضعیت در حال تغییر است و امروز حاکمان آذربایجان هوشیارتر از گذشته در جهت اتحاد و انسجام منطقه ای عمل می کنند که قطعا این سیاست دولت باکو در جهت تأمین منافع ملت های منطقه است.

رضایی تصریح کرد: قطعا نشست آتی روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان با توجه به اوضاع کنونی منطقه، بسیار ارزشمند و مهم خواهد بود و این نشست ها به تحقق منافع سه کشور کمک میکند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: هر چه روابط کشورهای منطقه، مستحکم تر و مسنجم ترباشد، قطعا به تقویت امنیت منطقه و این کشورها منجر می شود، البته در شرایط کنونی، منطقه نیازمند ایجاد آرامش است و به طور حتم نقش ایران و روسیه در حل مشکلات و اختلافات کشورها با یکدیگر تأثیرگذار است.

سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان که براساس برنامه اعلام شده ماه جاری در باکو پایتخت این کشور دیدار می کنند، مذاکرات گسترده دو جانبه، سه جانبه، منطقه ای و فرامنطقه ای را پیش رو دارند و در نشست حسن روحانی و ولادیمیر پوتین نیز مسائل مهمی بررسی می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها