بازدید 4028
سوژه

آپشن ها از افشاگری های فوتبال در امان هستند!

هوادار بداند که بازیکن با منت در تیم محبوبش بازی می‌کند! این منت هم اینگونه تعریف می‌شود که بازیکن وظیفه دارد گل نخورد، اجازه ندهد تیمش گل بخورد، گلسازی کرده و گل بزند یا مربی وظیفه دارد تیمش را قهرمان کند یا سهمیه بگیرد یا اجازه ندهد تیمش سقوط کند ، اما برای همه اینها جداگانه پول هایی بعضا تا اندازه خود قرارداد گرفته می شود!!
کد خبر: ۶۱۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 30 July 2016
در حالی که این روزها انجام وظایف ذاتی و طبیعی بازیکنان فوتبال در قراردادها تبدیل به آپشن شده است، سازمان لیگ و وزارت ورزش در افشاگری های خود هیچ کاری به این پدیده شوم ندارند!

به گزارش تابناک ورزشی، ابتدای هفته گذشته به بهانه شفاف سازی قراردادها فهرستی از ارقام قرارداد تیم ها منتشر شد اما یک حرکت گویا فضا را غبارآلود و مبهم تر کرده است تا اینکه واقعا از یک قرارداد پرده برداشته شده باشد و بوی دروغ از آن به مشام برسد.

اینکه وزارت ورزش تأکید دارد که باید قراردادها به صورت شفاف اعلام شود و از سوی دیگر سازمان لیگ در این چند سال اخیر هرچند خیلی نصفه و نیمه این کار را انجام داده است جای امیدواری دارد و از یک بعد قضیه بسیار خوب است و نشان می‌دهد که صدای مردم و رسانه‌ها و درخواست آنها برای این موضوع شنیده می‌شود اما از سوی دیگر این سوال به وجود می‌آید که قراردادهایی که منتشر می‌شود تا چه اندازه به واقعیت نزدیک و منطبق است (بخوانید به آن چیزی که رومیزی یا زیرمیزی پرداخت می‌شود نزدیک است)؟

 خیلی از رسانه‌ها به مبالغی که منتشر شده انتقاد کردند و اعتقاد داشتند این مبالغ با آن چیزی که در زمان جذب این بازیکنان منتشر می‌شد زمین تا آسمان متفاوت است . قطعا مبلغی فی مابین آن چیزی که گمانه‌زنی می‌شد با آن چیزی که امروز اعلام شده وجود دارد. 

موضوع بعدی اینکه با فشار وزات ورزش، سازمان لیگ مجبور شد برای اعاده حیثیت این مبالغ را منتشر کند اما چرا قبل از انجام این کار باشگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها را توجیه نمی‌کنند که پس از انجام آن، یکی مانند برانکو سرمربی پرسپولیس بخواهد در این خصوص موضع گیری کرده و حتی سازمان لیگ را تهدید به شکایت کند چون که اعتقاد دارد مبلغ قرارداد یک موضوع شخصی است. 
این در حالی است که هیچ جای دنیا این موضوع شخصی نیست و ارتباطی به حریم خصوصی افراد ندارد و در تمام فوتبال دنیا این موضوع اعلام می‌شود همانطور که بر اساس توافق صورت گرفته بین مورینیو و باشگاه منچستریونایتد، این مربی پرتغالی در تابستان 2016 هدایت این تیم را با قراردادی سه ساله به عهده می‌گیرد و در هر فصل حضورش در تئاتر رویاها دستمزدی 20 میلیون یورویی دریافت خواهد کرد یا گواردیولا در منچستر سیتی هر سال 20 میلیون پوند،چیزی در حدود 31 میلیون دلار در سال خواهد گرفت!

اگر وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به دنبال آن بودند که مبالغ قراردادها سرسام آور افزایش پیدا نکند باید همان زمان در پایان فصل قیمت واقعی بازیکنان را طی یک برآورد کارشناسی اعلام می‌کردند تا مدیران باشگاه‌ها حواس شان باشد و رکب نخورند. 

فارس در این زمینه نوشته است: این اتفاق در خیلی از تیم ها افتاده و امروز می‌بینیم که بسیاری از بازیکنان که حقشان دریافت 500 میلیون تومان هم نیست بالای یک میلیارد قرارداد بسته‌اند و به این ترتیب امروز می‌بینیم که 21 بازیکن بالای یک میلیارد در لیگ برتر فقط روی کاغذ میلیاردی هستند و خدا می‌داند چند نفر دیگر هستند که با آپشن‌های گنجانده شده در قراردادشان همین رقم های میلیاردی را دریافت خواهند کرد.

البته مهم همین آپشن‌ها هستند. اینکه هوادار بداند که بازیکن با منت در تیم محبوبش بازی می‌کند! این منت هم اینگونه تعریف می‌شود که بازیکن وظیفه دارد گل نخورد، اجازه ندهد تیمش گل بخورد، گلسازی کرده و گل بزند یا مربی وظیفه دارد تیمش را قهرمان کند یا سهمیه بگیرد یا اجازه ندهد تیمش سقوط کند و این وظیفه ذاتی آْنهاست. پس معنی ندارد که بازیکنان ما یاد گرفته‌اند که برای بالا بردن قراردادشان و برای اینکه باشگاه را دور بزنند یا اینکه مالیات را به دوش باشگاه‌ها بیندازند آپشن درنظر می‌گیرند. یعنی اگر گل نخوردیم یا گل زدیم و پاس گل دادیم فلان اندازه به قراردادمان اضافه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار