بازدید 5069

مشعل: بزودی آشتی ملی را محقق خواهیم کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که پیام شهید «محمد الفقیه» و دیگر شهدا، دعوت از ما برای اتحاد جهت رویارویی با رژیم اشغالگر اسرائیل است.
کد خبر: ۶۱۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰ 30 July 2016

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین،  خالد مشعل طی سخنانی به مناسبت شهادت «محمد الفقیه» از مبارزان گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس توسط نظامیان صهیونیست در الخلیل، گفت: ما به راه خود برای تحقق آشتی، پایان دادن به دودستگی و ساماندهی خانه فلسطینی بر اساس دموکراسی ادامه می دهیم و انتخابات شهرداری ها، مجلس قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) را برگزار خواهیم کرد.

مشعل همچنین با مادر شهید فقیه و برادرانش حسین وعائد تماس تلفنی برقرار و طی آن تاکید کرد که ما به الفقیه به دلیل جانفشانی در راه وطن و ملت خود افتخار می کنیم.

وی افزود: ما به این قهرمان افتخار می کنیم که تنها به یکی از شهرک نشینان جنایتکار افراطی اکتفا نکرد و وارد طولانی ترین درگیری با نظامیان صهیونیست شد تا اینکه به شهادت رسید.

مشعل در ادامه اظهار داشت که پیام این شهدا، وحدت ملی، پایان دادن به دودستگی و تحقق آشتی است و بایستی مواضع خود را متحد کرده و درباره برنامه ملی برای مقابله با رژیم اشغالگر و شهرک سازی به توافق برسیم.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر چهارشنبه شب به شهرک صوریف یورش آورده و خانه ای که محمد الفقیه در آن پناه گرفته بود، محاصره و برق شهرک را به طور کامل قطع و با ایجاد پارازیت بر روی مکالمات تلفنی مانع برقراری هر گونه ارتباط بین آنها شدند.

«محمد الفقیه» پس از مبارزه سخت با نظامیان صهیونیست که خانه را محاصره کرده بودند، به شهادت رسید.
در این درگیری همچنین یک جوان دیگر نیز زخمی شد و نظامیان صهیونیست پس از این درگیری محل را ترک و اعلام کردند که محمد الفقیه که تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بود به شهادت رسید و محمد عبدالمجید العمایره، صهیب برادر وی و معاذ پسر عمویش نیز به دلیل کمک به الفقیه بازداشت شدند.

شهادت 546 کودک فلسطینی در جنگ 51 روزه غزه

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه غزه 546 کودک فلسطینی را به شهادت رساند.

گدعون لیوی در مقاله ای در این روزنامه تصریح کرد که 180 تن از این شهدا را نوزدان تشکیل می دهند.
وی خاطرنشان ساخت که این آمار را مرکز حقوق بشر در سرزمین اشغالی سال 1948 "بتسیلم" در دومین سالروز جنگ غزه ارائه کرده است.

وی یادآور شد که بخش اعظم این کودکان در جریان حملات هوایی ارتش رژیم اشغالگر قدس به خاک و خون کشیده شدند.

مادر شائول: ادله ای دارم که نشان می دهد پسرم در غزه زنده است

مادر «ارون شائول» نظامی صهیونیست که در جنگ اخیر غزه توسط مبارزان گردان های القسام به اسارت گرفته شد، اعلام کرد ادله ای دارد که نشان می دهد پسرش در غزه زنده است.

«زهافا شائول» در مصاحبه با روزنامه معاریو به مناسبت دومین سالروز اسارت فرزندش گفت: ادله ای که ارتش به خانواده ما ارائه کرده ثابت نمی کند که پسر من در این جنگ کشته شده است، من ادله ای دارم که نشان می دهد پسرم زنده است و اینها ادله قاطعی است و در زمان مناسب این ادله را افشا خواهم کرد.

اخیرا دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای کوتاه از تلاش  برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی در نوار غزه خبر داد و البته اشاره ای به جزئیات این تلاش ها نکرد.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل بی وقفه به تلاش های علنی و سری خود برای بازگرداندن «اورون شائول» و «هدار گولدین» دو نظامی اسرائیلی و نیز دو شهروند اسرائیلی به اسارت گرفته شده در نوار غزه، ادامه می دهد.

دفتر نتانیاهو بدون اشاره به جزئیات این تلاش ها، تاکید کرد: اسرائیل هرگز تا اتمام ماموریت خود این تلاش ها را متوقف نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در سال 2014 به دنبال پایان جنگ علیه نوار غزه در ابتدا اعلام کردکه شائول و گولدین دو نظامی این رژیم به قتل رسیده اند اما اخیرا وزارت جنگ این رژیم اعلام کرد که این دو نظامی به اسارت گرفته شده اند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است که هدار گولدین در جنگ غزه کشته شده اما جسد وی در غزه گروگان گرفته شده است و ارون شائول نیز در این جنگ کشته شد و مشخص نیست جسد وی کجاست.

علاوه بر این دو نظامی، رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که دو تبعه این رژیم که از اتیوپیایی الاصل است به صورت غیر قانونی وارد نوار غزه شده و توسط جنبش حماس به اسارت گرفته شده اند.

حماس تصمیم اسرائیل برای کوچاندن 7000 فلسطینی ساکن النقب را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس، تصمیم رژیم صهیونیستی برای کوچاندن هزاران فلسطینی ساکن روستاهای منطقه النقب واقع در سرزمین های اشغالی 1948 را محکوم کرد.

حماس با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این تصمیم یک اقدام نژاد پرستانه به شمار می رود.

این جنبش از تمامی نهادهای حقوقی و طرف های بین المللی خواست تا برای پایان بخشیدن به رفتارهای نژاد پرستانه اسرائیل علیه فلسطینیان به وظایف خود عمل کند.

حماس همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا از دلخوش کردن به مذاکرات سازش و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس دست بردارد.

رژیم صهیونیستی به تازگی تصمیم به کوچاندن 7 هزار فلسطینی ساکن سرزمین های اشغالی 1948 گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر