بازدید 2340

آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها باید کاهش یابد

کد خبر: ۶۱۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 30 July 2016
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در حاشیه شهرها باید آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم و اگر آسیب مهار نشود آموزش‌های ما نیز زیر سوال خواهد رفت.

به گزارش میزان، عبدالرضا فولادوند گفت: امروز فضا باید به سمت تبیین و توجیه اولویت‌های هشتگانه نظام آموزش و پرورش پیش برود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های استان تهران دارای مشکلات ویژه‌ای است و حمایت بیشتر مسئولان را می‌طلبد ،ادامه داد: وجود شهرک‌های مسکن و کمبود فضاهای آموزشی، حضور یک سوم اتباع خارجی در این استان، بالا بودن نرخ رشد دانش‌آموزان و تأمین نیروی انسانی متخصص از جمله مسائل و چالش‌هایی است که این استان با آن روبه‌رو است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: دو نوبته بودن حدود 30 درصد از مدارس شهرستان‌های استان تهران و نسبت یک شانزدهم معلم به دانش‌آموز در این استان از دیگر مشکلاتی است که باید با عزم و همتی بلند بهبود یابد.

فولادوند با اشاره به اینکه 42 درصد از همکاران این استان در محل کار خود ساکن نیستند، گفت: این مساله چه برای دولت و چه برای همکار محترم فرهنگی بسیار هزینه‌بر است و باید طرح بومی‌گزینی که مد نظر وزیر محترم آموزش و پرورش نیز هست در این راستا توجه ویژه‌ای شود.

وی با تأکید بر اینکه باید اول محیط آموزشی را مهیا کنیم تا بتوانیم در حاشیه شهرها آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم، تصریح کرد: اگر آسیب‌های اجتماعی مهار نشود آموزش‌های ما نیز زیر سوال خواهد رفت و بی‌ثمر خواهد ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: باید تلاش کنیم تا بتوانیم کارنامه خوبی برای دولت تدبیر و امید داشته باشیم و در راستای عدالت آموزشی باید امکانات به سوی شهرستان‌های استان تهران سوق داده شود.

فولادوند در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد فضای نقد و نقادی نه تنها در بین فرهنگیان بلکه باید در بین دانش‌آموزان نیز شکل گیرد و ما باید به دانش‌آموزان یاد دهیم تا پرسش و پرسش‌گری را توسعه داده تا جامعه‌ای پویا و رو به جلو داشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل