بازدید 6485
نیروهای کُرد نزدیک مرکز شهر شدند

شهر منبج حلب در آستانه آزادی

هرچند برخی منابع در سوریه خبر از آزادی شهر منبج در شمال حلب می‌دهند اما درگیری ادامه دارد و نیروهای کُرد به مرکز شهر نزدیک شده‌اند.
کد خبر: ۶۱۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 29 July 2016
هرچند برخی منابع در سوریه خبر از آزادی شهر منبج در شمال حلب می‌دهند اما درگیری ادامه دارد و نیروهای کُرد به مرکز شهر نزدیک شده‌اند.

به گزارش فارس، عصر امروز «نیروهای دموکراتیک سوریه» توانستند پس از درگیری سنگین، عناصر تروریستی داعش را از جنوب غرب شهر منبج عقب برانند و از سویی دیگر بخشی از نیروها، توانستند خود را به مرکز شهر نزدیک کنند.

نیروهای کُرد در این عملیات موفق شدند منطقه الکجلی را در جنوب غرب شهر پاکسازی کنند. آنها پس از تثبیت مواضع به سمت مرکز شهر پیشروی کردند و دقایقی قبل خیابان و پل البذار را هم به کنترل خود درآوردند.

به گزارش بین‌الملل فارس، پل البذار، منطقه الکجلی را از منطقه راهبردی النعیمی جدا می‌کند.

همزمان، خبرگزاری «اعماق» وابسته به «داعش» با انتشار تصاویری ویدئویی از چند خودروی منهدم شده نیروهای کُرد در خیابان الرابطه در غرب شهر منبج، تلاش کرد که وضعیت نبرد را به سود خود گزارش کند.

نیروهای کرد عملیات پاکسازی منطقه النعیمی در شرق شهر را هم شروع کرده‌اند.

درگیری شدید در ورودی های این منطقه و میدان الجزیره بشدت در جریان است.

نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین با دفع حملات تروریست ها مانع از اشغال مجدد منطقه الکجلی شدند و توانستند 950 تن از شهروندان این محله را به مناطق امن شهر انتقال دهند.

در حالی که عملیات پاکسازی شهر منبج خانه به خانه و خیابان به خیابان ادامه دارد برخی منابع خبری از آزادی کامل این شهر و عقب نشینی تروریست های داعش خبر داده اند که کذب است.

در روزهای گذشته و همزمان با عملیات نیروهای کرد در منطقه الکجلی 60 نفر از شهروندان به دست تروریست ها اسیر شدند اما با عملیات نیروهای کرد این افراد آزاد شدند.

از مرکز شهر هم خبر می رسد نیروهای کرد خود را به میدان الدله رسانده اند و تعدادی از  تروریست های داعش از جمله ابوعائشه با ملیت ترکی و مسوول بخش شرقی شهر منبج به هلاکت رسیده است.

به گزارش بین الملل فارس نیروهای دموکراتیک سوریه از محور غرب به کمتر از یک کیلومتری ( 800 متر) مرکز شهر رسیده اند و فاصله آنها از محور شرقی کمتر از دو کیلومتر است.
 
شهر منبج حلب در آستانه آزادی 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار