بازدید 3284

اظهارات آمریکایی ها ناشی از جهل یا سوء نیت است

«مولود چاوش اوغلو» اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره بازداشت شماری از نظامیان این کشور را ناشی از جهل یا سوء نیت آنها دانست.
کد خبر: ۶۱۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 29 July 2016

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» نخست وزیر ترکیه در گفتگو با خبرنگاران خارجی در مقر وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات آمریکا مبنی بر تاثیر منفی اخراج ژنرال‌های کودتاگر بر توان ترکیه در مبارزه با داعش، اظهار داشت: محدود دانستن ظرفیت نظامی ترکیه در مبارزه با گروه های تروریستی پ.ک.ک، داعش و دیگر گروه ها یا نشات گرفته از سوء‌نیت است یا از جهالت و نادانی.

وی افزود: ارتش ترکیه وابسته به کودتاگران با لباس نظامی نیست. اگر مدعی هستید که تنها این کودتاگران در مبارزه با داعش نقش داشتند ما این موضوع را به شدت رد می کنیم.

وزیر امور خارجه در ادامه خاطرنشان کرد: در همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با داعش هرگز بر خلاف توافق عمل نکرده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که آیا لیست 2700 قاضی و دادستانی برکنارشده از قبل آماده بوده است؟ گفت: بله قضات و دادستان های مرتبط با گروه تروریستی گولن را شناسایی کرده بودیم. اینها با تقلب در امتحانات دادگستری توانسته بودند به این جایگاه برسند.

چاووش اوغلو ادامه داد: حال همه می پرسند که چرا این افراد را بازداشت کردید؟ درحالی که حکم بازجویی این افراد وجود داشت، اما با وقوع حادثه کودتای نافرجام 15 ژوئیه مجبور شدیم این روند را تسریع بخشیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در مورد روزنامه نگاران بازداشت شده نیز اظهار داشت: این افراد نیز در رسانه های گروه تروریستی مذکور فعالیت می کردند.

به گفته او 88 نفر در همین راستا از وزارت امور خارجه انفصال یافته اند.

وی در مورد تقاضای پناهندگی یکی از فرماندهان پایگاه هوایی اینجیرلیک از آمریکا گفت: این فرد در کودتای 15 ژوئیه نقش مهمی داشت. به همین دلیل تقاضای پناهندگی کرده، ولی با درخواست وی موافقت نشده است.

چاووش اوغلو در ادامه اعلام کرد: برخی نظامیان وابسته به گروه «فتو» در کویت که قصد داشتند از طریق عربستان فرار کنند به ما تحویل داده شدند. دو فرمانده در افغانستان که در صدد فرار از طریق دوبی بودند نیز دستگیر و به ترکیه منتقل شدند.

مقامات آمریکایی در روزهای گذشته درباره تاثیر بازدداشت شماری از نظامیان ترکیه و تاثیر آن بر مبارزه با تروریسم ابراز نگرانی کرده بودند. نظامیان بازدداشت شده ترک متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام این کشور هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار