بازدید 3895

انتخاب ثروتمندان به عنوان مدیر دولتی اشتباه است

ابوالفضل سروش با بیان اینکه مطالبه عمومی مردم از دولت رفع بیکاری و رونق اقتصادی است، گفت: اگر دولت در این زمینه اقدامی انجام ندهد، مجلس وزرا را استیضاح می‌کند.
کد خبر: ۶۱۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 29 July 2016
ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس درباره مطالبه برخی نمایندگان از رئیس‌جمهور برای تغییر وزرای کابینه، اظهار کرد: آنچه مطالبه عمومی مردم است رونق اقتصادی است. اگر دولت با برنامه‌هایی که دارد و با برجامی که صورت گرفته کاری کند که رونق اقتصادی و مشکل بیکاری حل شود، برای انتخاب دولت در چهار سال بعد نیز مفید است. اما اگر دولت این کار را انجام نداد مجلس به وظیفه قانونی‌اش عمل می‌کند. ابتدا با طرح سؤال، بعد تذکر و مذاکره و اگر کاری انجام نگرفت وزرا را استیضاح می‌کنیم.

سروش با بیان اینکه اکثر نمایندگان از جریانهای مختلف بر این مسئله متفق‌القول هستند که در این چندماه باقی‌مانده به عمر دولت، وارد جریان استیضاح نشویم خاطرنشان کرد: معتقدم که اگر مشکل اصلی مردم که رفع بیکاری و رونق اقتصادی است حل نشود، حتی ماه‌ آخر عمر دولت نیز می‌توان وزیر را استیضاح کرد.

نماینده مردم تهران درباره بیانات رهبر معظم انقلاب که یکی از علل وقوع پدیده زشت حقوقهای نامشروع را آسیبهای ناشی از «مستی اشرافی‌گری» دانستند، اظهار کرد: «مستی اشرافی‌گری» دو جنبه دارد. یک جنبه مرتبط بابخش خصوصی است که چندان دست ما نیست ولی از نظر ضوابط و قوانین می‌توان اقداماتی انجام داد اما بخشی که مربوط به دولت است در دست ماست و در همین راستا یک فوریت طرح شفاف‌سازی پرداختی مدیران در صحن مجلس به تصویب رسید.

وی افزود: با استفاد از یک قانون خوب و کمک سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و پرداختهای شفاف به مدیران، اشرافی‌گری خود به‌خود متوقف می‌شود.

سروش با بیان اینکه اشرافی‌گری به خود مسئولین مرتبط است، متذکر شد: امام خمینی(ره) در وصیت‌شان فرمودند کسانی که به مجلس می‌فرستید یا کسانی که به‌عنوان دولتمرد و مسئول انتخاب می‌شوند باید از طبقه متوسط به پایین جامعه باشند. اینکه ما برخی نمایندگان مجلس و مدیران دولتی را از افراد ثروتمند جامعه انتخاب می‌کنیم، اشتباه است.

به گزارش تسنیم؛ نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه همین مسئله پاشنه آشیل دولتهاست، بیان کرد: مردم در انتخاب نمایندگان و دولت در انتخاب مسئولین باید دقت کنند تا وصیت‌نامه امام رعایت شود؛ زیرا کسی که از طبقه متوسط به پایین جامعه است دنبال اشرافی‌گری نمی‌رود. پیام صحبتهای مقام معظم رهبری این است که  همه ما و مسئولین به وصیت نامه امام(ره) عمل کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل