بازدید 3412

رونق تولید تنها با کاهش سود بانکی امکان‌پذیر نیست

کد خبر: ۶۰۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 28 July 2016
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رونق تولید و عبور از شرایط رکودی تنها با کاهش سود تسهیلات بانکی امکان‌پذیر نیست.

سید فرید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده در سیستم بانکی در جهت کاهش سود سپرده و تسهیلات، گفت: اقتصاد ما در شرایط فعلی پیچیدگی‌های مختلفی دارد که برای حل هر کدام از آن‌ها سیاست‌های مختلفی باید اتخاد شود و آمار اخیر ارائه شده یعنی عبور نقدینگی از 1000 میلیارد یکی از این پیچیدگی‌هاست که لازم است دولت تدابیر مناسب را اتخاذ کند تا نقدینگی جدیدی که از محل‌های مختلف وارد می‌شود به مسیر درست هدایت شود.

وی افزود: کاهش سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی راهبرد مطلوبی است که دولت به کار گرفته است، اما شایسته است سیاست‌هایی به کار گرفته شود تا نقدینگی این بخش به سمت تولید و اشتغال هدایت شود.

وی تصریح کرد: نگرانی‌ها در خصوص افزایش قیمت سکه و ارز پس از کاهش سود سپرده‌های بانکی نمی‌تواند جدی باشد؛ چراکه این پتانسیل در طولانی مدت در این بازارها و همین‌طور بازار مسکن وجود ندارد. البته ممکن است بخشی از سرمایه‌های غیرحرفه‌ای به این سمت سوق پیدا کند، اما انتظار یک جهش بلند قیمتی و به نوعی بحران افزایش در این بازارها نمی‌رود و شاید تنها اثر آن اقبال بیشتر مالکان منازل به دریافت اجاره بهاء و افزایش جزئی در این زمینه باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آثار کاهش سود تسهیلات بر تولید گفت: مشکل تولید تنها در تأمین مالی و گسیل منابع بانکی حل نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی، سیاست‌های تسهیل کننده و رفع موانع قانونی واقعی و خارجی باید در تولید به کار گرفته شود؛ چرا که برخی قوانین دست‌وپاگیر و بروکراسی‌های بی‌مورد اداری در کشور وجود دارد که مانع حرکت تولید به سمت جلو است که البته دولت برنامه‌هایی در این مورد دارد که لازم است هرچه سریع‌تر اثرات آن را مشاهده کنیم.

وی افزود: مجلس نیز در این بخش آمادگی دارد تا در کنار دولت دارد تا برخی قوانین را در صورت لزوم اصلاح کند.از سوی دیگر با مدل‌های ذهنی و فکری سنتی مبتنی بر شرایط عادی اقتصادی نمی‌توان در شرایط بحرانی و جار ی اقتصاد ما حرکت سازنده‌ای را ایجاد نمود و لازم است کلیه کارگزاران مسوول در تمام سطوح و مدیران میانی شرایط ویژه امروز را درک و اقدامات خود را با توجه به شرایط فعلی تعریف و اجرا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار