بازدید 2740

طالبان برای حملات بزرگ در بغلان آماده می‌شود

نماینده مردم بغلان در پارلمان افغانستان از آمادگی طالبان جهت آغاز حملات بزرگ در این ولایت خبر داد و گفت: معدن ذغال سنگ ولایت بغلان نیز در حال نابودی به دست مخالفان مسلح دولت است.
کد خبر: ۶۰۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 28 July 2016
«ناجیه ایماق» نماینده مردم بغلان در پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با نگرانی از وضعیت امنیتی بغلان گفت که طالبان در بغلان برای حملات تروریستی بزرگ آماده می‌شود.

ایماق وضعیت امنیتی ولایت بغلان را وخیم توصیف کرد و افزود: امنیت بغلان بهبود نیافته و ناامنی در این ولایت همچنین جریان دارد.

طالبان برای حملات بزرگ در بغلان آماده می‌شود

وی تصریح کرد: طالبان در فرمانداری‌های که در کنترل داشتند، مستقر بوده و نیرو‌های امنیتی افغانستان نتوانسته‌اند که این مناطق را از کنترل آنها خارج کنند.

نماینده مردم بغلان در پارلمان افغانستان اظهار داشت: اکنون طالبان در حال جمع‌آوری عشر و ذکات بوده و مصمم هستند تا پس از جمع‌آوری محصولات کشاورزی حملات گسترده‌ای را در این ولایت آغاز کنند.

ایماق با تأکید بر فعالیت طالبان در فرمانداری‌های «دند شهاب الدین»، «نهرین»، «دند غوری»، «بورکه»، «جرگه» و «بغلان مرکزی»، گفت: ساکنان ولایت بغلان نگران وخامت وضعیت امنیتی هستند.

داعش در بغلان وجود ندارد

ایماق با اشاره به تأثیرات جنگ ولایت‌های قندوز، تخار و سمنگان بر ولایت بغلان، افزود: برخی روستا‌ها و مناطق ولایت بغلان در کنترل طالبان است، اما فرمانداری مشخصی را این گروه اداره نمی‌کند.

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به حضور گروه داعش در افغانستان، تصریح کرد: گروه داعش یک پدیده منفور است، اما خوشبختانه این گروه در ولایت بغلان نفوذ نکرده است.

طالبان بغلانی ناراضی‌های نظام کنونی

ناجیه ایماق تأکید کرد: مسئولان امنیتی باید به ولایت بغلان توجه کرده و عملیات‌های بزرگی را برای پاکسازی این ولایت راه‌اندازی کنند.

ایماق با بیان اینکه طالبان بغلان تابعیت افغانستان دارند، گفت: این گروه کسانی هستند که از نظام کنونی ناراضی بوده و ضد دولت فعالیت می‌کنند.

وی «میرویس» را از جمله کسانی خواند که از نظام کنونی ناراضی بوده و اکنون در ولایت بغلان دست به اقدامات ضد دولتی می‌زند.

معدن ذغال سنگ بغلان در حال نابودی

نماینده مردم بغلان در پارلمان افغانستان با بیان اینکه معدن ذغال سنگ بغلان در حالت نابودی است، ابراز داشت: میرویس و گروه وی ماشین و وسایل ترانزیتی این معدن را از بین برده‌اند.

به باور وی، مسئولان دولتی نباید با میرویس همکاری کند، بلکه هر چه سریع‌تر جلو فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی وی را بگیرند.

مردم به طالبان پناه می‌دهند

ایماق با بیان اینکه مردم باید با نیرو‌های امنیتی همکار باشند، گفت: بدون همکاری مردم نمی‌توان امنیت کشور را تأمین کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم طالبان را پناه داده و به آنها آب و غذا تهیه می‌کنند، تصریح کرد: مردم سبب تقویت گروه‌های تروریستی می‌شوند، زیرا آب و غذا، محل سکونت و سنگر آنها را همین مردم تهیه می‌کنند.

ایماق در پایان سخنان خود تأکید کرد: مردم افغانستان به ویژه ساکنان ولایت بغلان باید دست به دست نیرو‌های امنیتی داده و مشت کوبنده‌ای را بر دهان دشمنان این مرز و بوم وارد کنند.

این در حالی است که مقامات ولایت بغلان در گفت‌وگوهایی با خبرنگار ما اعلام کرده بودند که طالبان مردم را مجبور ساخته تا به آنها آب و غذا و محل سکونت تهیه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار