بازدید 2753

خانه ملت از بودجه دفاعی کشور «دفاع» می‌کند

نماینده مردم نیشابور در مجلس با ابراز تعجب از این که دولت به جای افزایش بودجه دفاعی کشور درصدد حذف آن است، گفت: خانه ملت اجازه حذف بودجه در نظر گرفته شده برای امور دفاعی کشور را نخواهد داد.
کد خبر: ۶۰۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 28 July 2016
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی درباره بودجه تخصیصی امور دفاعی کشور در لایحه بودجه 95 از سوی دولت اظهار کرد: خانه ملت حتماً درباره حذف مبلغ دفاعی به بحث و بررسی خواهد پرداخت و اجازه حذف یا کاهش مبلغ در نظر گرفته شده برای بودجه دفاعی کشور را نخواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نظام باید با تقویت توان دفاعی و افزایش قدرت موشکی خود در مقابل تهدیدات دشمنان بایستد، گفت: هر کشوری حق دارد در مقابل تهدید و یا تجاوز بیگانه، فکر حفظ منافع کشور و ملت خود باشد. بنابراین ایران هم در دفاع از امنیت خود و مردمش از هیچ تلاشی در زمینه افزایش قدرت موشکی خودداری نمی‌کند.

وی با تاکید براینکه مجلس مخالف حذف 5 هزار میلیارد تومان بودجه دفاعی کشور است، تصریح کرد: در بخش دفاعی به جای اینکه بودجه آن را افزیش دهیم، می‌رویم دنبال حذف یا کاهش آن که این موضوع واقعاً جای تعجب دارد که چرا دولت این تصمیم را گرفته است.

پیش از این، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سخنگوی دولت در آستانه عید سعید فطر اصلاحیه لایحه بودجه سال 95 کل کشور را به مجلس برد و توانست فوریت این اصلاحیه را به تصویب نمایندگان مجلس برساند. تبصره 22 لایحه بودجه  که عملاً به حذف 5 هزار میلیاد تومان از بودجه دفاعی کشور آنهم در این شرایط حساس منطقه می‌پردازد.

در این تبصره آمده است «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه وجوه ارزی مستردشده ناشی از طرح دعاوی در مراجع بین‌المللی و کشورهای خارجی مربوط به قراردادهای نظامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سقف پنجاه هزار میلیارد ریال را به ردیف درآمدی 160165 جدول شماره (5) این قانون واریز کند. معادل مبلغ واریزی از محل ردیفها و جداول مربوطه در این قانون به مصرف می‌رسد».

به گزارش تسنیم؛ این تبصره به موضوعات دفاعی کشور بازمی‌گردد و به اختصاص بخشی از سرمایه‌های مستردشده ناشی از طرح دعاوی در مراجع بین‌المللی و کشورهای خارجی به تقویت توان دفاعی کشور مربوط است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار