بازدید 35830

نخستین پژوهشگاه محصولات سلولزی ایران افتتاح می‌شود

تولیدکننده برتر کشور گفت: نخستین پژوهشگاه محصولات سلولزی ایران به زودی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 28 July 2016
تولیدکننده برتر کشور گفت: نخستین پژوهشگاه محصولات سلولزی ایران به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سیدمجتبی هاشمیان عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع رونمایی از دستمال کاغذی نانوتکس تولید ملی در شهرک صنعتی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دستمال کاغذی نانوتکس با فناوری نانو مورد تأیید دنیا در ایران تولید شده است.

وی افزود: این دستمال کاغذی محصولی 100 درصد ایرانی بوده که به کشورهای سوئد و کره جنوبی صادر شده است.

تولیدکننده برتر کشور با بیان اینکه عملکرد ایران در تولید محصولات نانو برتر از آمریکا بوده است، خاطرنشان کرد: آمریکا در سال 2009 تولید محصولات نانو را آغاز کرد، اما در سال 2010 به دلیل تغییر رنگ تولید این محصولش متوقف شد و در همان سال ایران اقدام به این کار کرد که عملکردش موفق بود و تغییر رنگی هم در محصول تولید داخل کشور وجود نداشت و این افتخار به نام ایران اسلامی به ثبت رسید و متخصصان 148 کشور جهان هم کیفیت و استاندارد این محصول را تأیید کردند.

هاشمیان تصریح کرد: ویژگی خاص این دستمال کاغذی این است که 260 نوع باکتری و ویروس را پاک می‌کند و میزان بار میکروبی را از 100 به صفر می‌رساند.

وی تأکید کرد: کاربرد دستمال کاغذی نانوتکس این است که مضرات مواد شیمیایی را می‌کاهد و 57 مورد تست در موارد مختلف انجام شد و حتی یک مورد عارضه هم مشاهده نشد.

تولیدکننده برتر کشور با بیان اینکه اولین پژوهشگاه سلولزی ایران به زودی راه اندازی می‌شود، گفت: طبق اعلام رسمی statnano ایران در جایگاه هفتم تولید تکنولوژی نانو جهان قرار گرفته است و کشورهای پیشرفته فرانسه، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، تایوان، روسیه، استرالیا و کانادا در جایگاه‌های هشتم تا پانزدهم قرار گرفته‌اند و این کشورها با وجود پیشرفت‌هایی که دارند جایگاهشان پائین‌تر از ایران است.

هاشمیان بیان کرد: بحث ثبت ایزوی این محصول در حال اقدام است تا استاندارد آن هم به صورت بین‌المللی شده و اختراع به ثبت رسیده این تولید ملی در مقایسه با محصولات شرکت‌های پیشرفته دنیا از کیفیت بالاتری برخوردار بوده است.

وی افزود: ثبت اختراع 21 محصول سلولزی تولید ملی در حال اقدام است که در هر سال یک محصول آن معرفی شده و وارد بازار می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر