بازدید 3272

گرانفروشی ۱۰۰۰ تومانی هر کیلو مرغ در بازار مصرف

قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ ۷۵۰۰ تومان است اما طبق آنالیز قیمت وزارت کشاورزی این محصول نهایتا باید کیلویی ۷۰۰۰ تومان باشد و فروش بیش از این مبلغ گرانفروشی است و با توجه به اینکه قیمت فعلی این محصول در بازار مصرف ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است با گرانفروشی همراه شده اما هنوز برخوردی با متخلفان صورت نگرفته است.
کد خبر: ۶۰۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 28 July 2016
گرانفروشی گوشت مرغ طی روزهای اخیر، علاوه بر زیان مصرف‌کنندگان، محل اختلاف‌نظر وزارت کشاروزی و مرغداران شده است،‌ چراکه به گفته مرغداران قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ ۷۵۰۰ تومان است اما طبق آنالیز قیمت وزارت کشاورزی این محصول نهایتا باید کیلویی ۷۰۰۰ تومان باشد و فروش بیش از این مبلغ گرانفروشی است و با توجه به اینکه قیمت فعلی این محصول در بازار مصرف ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است با گرانفروشی همراه شده اما هنوز برخوردی با متخلفان صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، افزایش قیمت گوشت مرغ در حالی اتفاق افتاده که وزارت جهاد کشاورزی قیمت منطقی برای این محصول را حداکثر ۷۰۰۰ تومان اعلام کرده و فروش بیش از این قیمت را گرانفروشی می‌داند اما از طرف دیگر مرغداران و برخی فعالان این صنعت معتقدند که قیمت منطقی برای  گوشت مرغ ۷۵۰۰ تومان است، چرا که هزینه‌های تولید از جمله خوراک مرغ و جوجه یک روزه افزایش یافته است.

بررسی‌ خبرنگار ایسنا از بازار مرغ در سطح شهر حاکی از آن است که قیمت این نوع گوشت سفید به طور متوسط در مرکز شهر ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است که بر اساس معیارهای وزارت جهاد کشاورزی شامل گرانفروشی می‌شود.

در این میان رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران نیز از کسانی است که قیمت‌های فعلی را برای گوشت مرغ غیر منطقی می‌داند و می‌گوید افزایش هزینه‌های تولید صرفا بهانه برای گرانفروشی است و به دلیل نوع مدیریت بازار و نحوه تنظیم بازار از مرغداری تا کشتارگاه این افزایش قیمت به وجود آمده که منفعت عده‌ای خاص را تامین می‌کند.

اما در مقابل مرغداران می‌گویند قیمت کمتر از ۷۵۰۰ تومان برای مرغ به ضرر تولیدکننده بوده و قیمت‌های فعلی مرغ منطقی و در جهت تناسب بازار است.

البته وزارت جهاد کشاورزی قیمت منطقی برای این محصول را کیلویی ۷۰۰۰ تومان اعلام و تاکید کرده که فروش بیش از این قیمت گرانفروشی است که باید مسئولان امر از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت با خاطیان برخورد کند.

در این شرایط شرکت پشتیبانی امور دام برای شکستن قیمت این محصول، نسبت به عرضه گوشت مرغ منجمد اقدام و اعلام کرده تا زمان تعدیل قیمت، عرضه مرغ منجمد در بورس کالا و میادین میوه و تره‌بار ادامه دارد. همچنین به زعم مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی با توزیع ذرت دولتی و افزایش جوجه‌ریزی و همچنین عرضه مرغ منجمد، بازار گوشت مرغ تا دو - سه هفته آینده متعادل می‌شود.

اما با توجه به اینکه قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف بیش از نرخ منطقی وزارت کشاورزی و حتی مرغداران است، مصرف‌کنندگان انتظار  دارند با گرانفروشی برخورد و از آنها حقوق آنها حمایت شود اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نه‌تنها در سکوت خبری و رسانه‌ای قرار گرفته و در این زمینه از پاسخگویی خودداری می‌کند بلکه در بازار مصرف هم اقدامی برای مقابله با گرانفروشان نکرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی