بازدید 2726

مجلس درپی نظارت شورای‌نگهبان بر انتخابات شوراها

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را نیز می‌توان به نهاد شورای نگهبان واگذار کرد.
کد خبر: ۶۰۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 28 July 2016
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را نیز می‌توان به نهاد شورای نگهبان واگذار کرد.

محمدجواد کولیوند اعلام کرد: تاکنون جلساتی را با شورای نگهبان برای واگذاری نظارت بر چهار انتخابات تشکیل دادیم، اما شورای نگهبان با استناد به قانون اساسی و لزوم نظارت بر سه انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی این موضوع را نپذیرفت.

وی در پاسخ به علت تمایل مجلس برای واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان نیز گفت: 35هزار روستا و هزار و 239 شهر در کشور وجود دارد؛ بنابراین مجلس برای نظارت بر روند انتخابات شوراهای شهر و روستا باید حدود 100 هزار ناظر تعیین کند. تعیین این تعداد ناظر به همراه مخارج جانبی حدود 18 میلیارد تومان هزینه دارد؛ بنابراین باید برای کاهش این هزینه چاره‌ای اندیشید و توافق شود که دیگر مجلس برای این انتخابات ناظر نگذارد.

وی گفت: این آمادگی در مجلس وجود دارد تا در این زمینه به جمع‌بندی برسیم و کار را پیش ببریم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هم‌چنین اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که ممکن است در برگزاری انتخابات دستی بوجود بیاید؛ باید حتما به سمت انتخابات الکترونیکی پیش برویم. اگرچه بعضی از مراحل انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما دو فرآیند شمارش و تجمیع آرا سر صندوق الکترونیکی نیست. اگر این دو فرایند نیز به صورت الکترونیکی انجام شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی