بازدید 3239

قتل عام رسانه ها در ترکیه اردوغان

کد خبر: ۶۰۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 28 July 2016
 صدور حکم تعطیلی 3 خبرگزاری، 16 شبکه تلویزیونی،‌ 23 شبکه رادیویی و 45 روزنامهدولت ترکیه شمار زیادی از رسانه های این کشور را به بهانه ارتباط با کودتا، تعطیل می کند.

به گزارش عصرایران، شبکه سی ان ان ترک خبر داد مقامات ترکیه حکم تعطیلی 3 خبرگزاری، 16 شبکه تلویزیونی،‌ 23 شبکه رادیویی و 45 روزنامه را صادر کرده اند.

این بزرگترین تعطیلی همزمان رسانه های بخش های مختلف در ترکیه است.

 مقامات ترکیه همچنین حکم بازداشت 47 عضو سابق روزنامه زمان را صادر کردند. دولت ترکیه این روزنامه منتقد را بوق رسانه ای مخالف اسلامگرا فتح الله گولن می داند.

 خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه در پی صدور این حکم های بازداشت،‌ بازرسی های را از جمله از منازل روزنامه نگاران مرتبط با سازمان فتح الله گولن به عنوان متهم به عاملیت کودتای اخیر اغاز کردند.

 در روز دوشنبه گذشته هم خبرهایی درباره صدور حکم بازداشت 42 روزنامه نگار در چارچوب اتهامات مشابه منتشر شد.

هم اکنون ترکیه دارای بیشترین تعداد روزنامه نگار زندانی در جهان است.

دولت ترکیه قبل از این و به دنبال کودتای نافرجام نظامی در این کشور، دست به بازداشت ها و اخراج های گسترده در سازمان های دولتی و نظامی این کشور زد.

از جمله این موارد می توان به لغو اعتبار گذرنامه های 1500 نفر از شهروندان ترکیه، تعطیلی 1500 مدرسه و موسسه آموزشی بخش خصوصی به اتهام ارتباط به شبکه فتح الله گولن مبلغ اسلامی مقیم آمریکا اشاره کرد.

 اخراج 45 هزار کارمند دولت ، بازداشت صدها نفر از نظامیان در بخش ها و درجه های مختلف و تعلیق فعالیت 200 قاضی و دادستان از جمله اقدامات دولت ترکیه بعد از کودتای نافرجام است.

 وزیرکشورترکیه هم گفته است که بعد از کودتای نافرجام در این کشور تاکنون بیش از 15هزار نفر بازداشت شده اند.
 10 هزار نفر از این افراد ، نظامی هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی