بازدید 3525

نمره‌ای که فطانت به خود داد

رئیس سابق سازمان بورس گفت: نمی شود کارخانه‌های بزرگی همچون ذوب آهن و دیگر شرکت‌های بزرگ و کوچک کشور را به دلیل اینکه با بحران مواجه شده، تعطیل کرد و یا سایر کارخانه‌هایی که به لحاظ مشکلات با بحران مالی مواجه هستند را رها کرد.
کد خبر: ۶۰۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 27 July 2016
رئیس سابق سازمان بورس گفت: نمی شود کارخانه‌های بزرگی همچون ذوب آهن و دیگر شرکت‌های بزرگ و کوچک کشور را به دلیل اینکه با بحران مواجه شده، تعطیل کرد و یا سایر کارخانه‌هایی که به لحاظ مشکلات با بحران مالی مواجه هستند را رها کرد.

محمد فطانت مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه نشست معارفه هیات مدیره جدید سازمان بورس که با حضور مدیران عامل ارکان و نهاد های مالی تحت نظارت این نهاد و سایر مدیران برگزار شد، در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس؛ سازمان بورس را نهادی مملو از طرح و ایده جذاب توصیف کرد که روزانه برای هر مدیری چندین انتخاب و گزینه جدید برای راه اندازی و یا توسعه آن در بر دارد.

وی در مورد موضوع معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی داریی‌ها گفت: آنچه که سازمان مالیاتی توافق کرده، این است، آن دسته از شرکت هایی که طی سال های 1390 تا 1394 موضوع تجدید ارزیابی دارایی های خود را در دفاتر خود ثبت کرده‌اند، می توانند مجمع فوق العاده سهامداران خود را برای تصمیم گیری در مورد این موضوع تا پایان سال 1395 بدون هیچ نگرانی برگزار کنند.

فطانت گفت: البته در نامه نگاری که با اکبر سهیلی پور رییس سازمان حسابرسی صورت گرفته و باید رییس جدید سازمان بورس پیگیر نتیجه آن باشد، درخواست شده تا با افزودن ماده واحده‌ای در برخی استانداردها زمینه‌ای برای شرکت‌های بحران زده در دوران تحریم فراهم کرد که از وضعیت فعلی خارج شوند. نمی شود کارخانه های بزرگی همچون ذوب اهن را به دلیل اینکه با بحران مواجه شده، تعطیل کرد و یا سایر کارخانه‌هایی که به لحاظ تحریم ها و یا مشکلات ناشی از آن با بحران مالی مواجه هستند، رها شوند.

در ادامه پرسش و پاسخ خبرنگاران در حاشیه مراسم امروز واکنش محمد فطانت رییس سابق سازمان بورس و مشاور جدید وزیر اقتصاد در برابر این پرسش ها جالب و توام با طنز بود.

خبرنگاری از وی می‌پرسد؛ چه نمره ای به خود می دهید؟ که فطانت پاسخ می‌دهد: من رفوزه ام.

وقتی خبرنگاری از وی می پرسد که توصیه شما به آقای شاپور محمدی برای ریاست بر سازمان بورس چیست؟ از پاسخ طفره رفته و می‌گوید: من حال صحبت کردن ندارم.

وقتی خبرنگاری از وی می پرسد که صالح آبادی توصیه‌ای برای شما کرد که آن زمان نوشتیم ...مضمون آن الان خاطرم نیست ... بلافاصله فطانت با زبانی طنز آلود می گوید: مطلب چه بود؟ همان را برای محمدی هم بنویسید.

خبرنگار فارس از وی می پرسد، آیا مخالفت شورای عالی بورس با گزینه های پیشنهادی شما در هیات مدیره دلیل استعفای شما بوده است که می‌گوید: نه اصلاً این حرفها نیست...

خبرنگار به وی می‌گوید: حضور 20 ماهه شما در بازار سرمایه باعث رونق بازار بدهی شد که اتفاق بزرگی بود، در این مورد حرف بزنید که وی پاسخ می دهد: بگذارید یک دفعه با هم صحبت جدی می کنیم...

و پرسش آخر اینکه آقای فطانت آیا مسئولیت جدید در بانک پارسیان را تایید می‌کنید؟ که پاسخ می دهد : « نه قربان ...موفق باشید»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها