بازدید 24842
بسته خبری «تابناک»؛

چالش جدید هنرمندان در فضای مجازی/ درخواست رضا کیانیان از رییس‌جمهور/ اعلام میلیاردی های لیگ برتر/ واکنش یک آیت الله به دیدار احمدی‌نژاد با برخی روحانیون

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«باهنر برای رقابت با روحانی آماده می‌شود؟»،«واکنش دفتر جلیلی به ماجرای توییت با غلط املایی»،«فروش آب معدنی 60 هزار تومانی در پایتخت»،«هشدار پیامکی بابت نصب یک عکس‌»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 27 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 
علت عدم چاپ یک روزنامه؟ 
سه شنبه شب مدیران این روزنامه در مطلبی جهت‌دار نوشتند که به خاطر فشار یکی از نهادها روز چهارشنبه منتشر نخواهند شد. برخی گفتند این نهاد شورای عالی امنیت ملی است که بارها به خاطر مطالب خلاف امنیت ملی از این روزنامه شکایت کرده بود، اما واقعیت این بود که بدهکاری این روزنامه به یک نهاد خیریه‌ای عمومی و غیر دولتی مانع انتشار وطن امروز شده بود و علیرغم ادعای این روزنامه مبنی بر «مانع‌تراشی دولت محترم بر سر راه رسانه‌های منتقد»، برای قهرمان‌سازی خود و تلقین این موضوع که این روزنامه بخاطر انتقادهایش منتشر نشده است، باید گفت که عدم انتشار آن، هیچ ارتباطی به دولت نداشته است. ظاهرا از سال ۸۷ تا ۹۰ این روزنامه در دفتر روزنامه ایران منتشر می‌شده است، در سال ۸۸ نیز ستادهای تبلیغاتی احمدی‌نژاد وطن امروز را در شمارگان وسیع و به‌صورت رایگان بین مردم توزیع می‌کردند. با این حال روزنامه وطن امروز در جوابیه‌ای که منتشر کرده است، بدهی و همکاری با روزنامه ایران را تایید کرده است و تاکید کرده در یک بازه زمانی، چاپ، فروش و آگهی‌های روزنامه وطن امروز توسط موسسه ایران انجام گرفته است. از سویی دیگر در جوابیه وطن امروز آمده است که سازمان اوقاف مالک ساختمان روزنامه وطن امروز بوده و به خاطر اختلاف در رقم اجاره بها، اموال این روزنامه را به خیابان ریخته است. کانال تلگرامی ایران تایمز این خبر را منتشر کرد.
 

واکنش یک آیت الله به دیدار احمدی‌نژاد با برخی روحانیون

آیت الله سیدمحمد غروی عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با برخی اخبار مبنی بر ديدار مخفيانه احمدي نژاد با برخي از علما، گفت: اين قبيل تحركات را نبايد جدي گرفت، شخصيت‌ها و علمايي كه جايگاه داشته باشند، مطمئنا به احمدي نژاد اجازه ملاقات نمي‌دهند، اما افرادي كه در رده‌هاي پايين جاي مي‌گيرند، ممكن است دست به چنين ديدارهايي بزنند. چهره‌هاي شناخته شده و تأثيرگذار روحانيت، اجازه ديدار به احمدي نژاد نمي‌دهند كه از اين طريق راه براي او باز نشود. احمدي نژاد اگر هم بخواهد بيايد، نه تنها زمينه لازم برای حضور ندارد بلكه شوراي نگهبان هم او را تأييد صلاحيت نمي‌كند. علاوه بر اين احمدي‌نژاد پرونده‌هاي مفتوحه اي دارد. يك عده اي از علما دفعه پيش با حسن نيت با احمدي نژاد رفتار كردند اما گمان نمي‌كنم اينبار فردي از روحانيت به ايشان روي خوش دهد. روحانيون هرگز تجربه تلخ‌شان با احمدي نژاد را تكرار نخواهند كرد. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.
 

اعلام مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس

سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران به‌صورت رسمی، رقم قرارداد بازیکنان تیم‌های استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.
 
میزان قرارداد برخی بازیکنان پرسپولیس به شرح زیر اعلام شد:

امید عالیشاه 950 میلیون تومان
 
سیدجلال حسینی 700 میلیون تومان

فرشاد احمدزاده 800 میلیون تومان

کمال کامیابی‌نیا 910 میلیون تومان

محسن مسلمان 950 میلیون تومان

مهدی طارمی 900 میلیون تومان

وحید امیری 950 میلیون تومان

حامد آقایی 30 میلیون تومان

همچنین میزان قرارداد اعضای کادرفنی پرسپولیس به این شرح اعلام شده است:

محمود خوردبین (سرپرست) 150 میلیون تومان

کریم باقری (مربی) 500 میلیون تومان

ایگور پانادیچ (مربی) 367 میلیون و 200 هزار تومان

برانکو ایوانکوویچ 2 میلیارد و 190 میلیون تومان

براساس این گزارش، میزان قرارداد بازیکنان استقلال نیز به شرح زیر اعلام شد:

آرش افشین 500 میلیون تومان

امید ابراهیمی یک میلیارد و 200 میلیون تومان

بختیار رحمانی یک میلیارد تومان

بهنام برزای 500 میلیون تومان

جابر انصاری 850 میلیون تومان

محمدامین حاج محمدی یک میلیارد و 100 میلیون تومان

همچنین میزان قرارداد اعضای کادرفنی استقلال به این شرح اعلام شده است:

منصور پورحیدری (سرپرست) 200 میلیون تومان

حمید بابازاده (مربی) 225 میلیون تومان

محمد خرمگاه (مربی) 225 میلیون تومان

علیرضا منصوریان (سرمربی) یک میلیارد تومان

 تسنیم این خبر را منتشر کرد.
 
گران‌ترین بازیکن لیگ معرفی شد

هافبک تیم ذوب آهن گران ترین بازیکن لیگ شانزدهم لقب گرفت.قاسم حدادی فر با دریافت یک میلیاردو 430میلیون تومان بالاتر از لوسیانو ادینیو گران ترین بازیکن لیگ شانزدهم خواهد بود. نکته جالب این است که حدادی فر به تازگی رباط صلیبی پاره کرده است و تا آخر سال 95 نمی تواند برای تیمش بازی کند.


واکنش فرزند کیارستمی به پیشنهاد نبش قبر پدرش

بهمن کیارستمی به سخنان علی نوبخت (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) درباره نبش قبر عباس کیارستمی واکنش نشان داد. بخشی از یادداشت بهمن کیارستمی خطاب به علی نوبخت (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی) که به شرح زیر است: من هرچقدر سعی می‌کنم حقوقی و قانونی و مجلسی و منطقی جواب این حضرات رو بدم نمیشه و هردم از این باغ بری میرسه. این دکتر علی نوبخت رو کجای دلمون بذاریم آخه؟ ایشون قبلا فرموده بودن "چه کسی به کیارستمی اجازه پرواز داد" و حالا هم فرمودن: "چه کسی اجازه دفن داد" و میل دارند که نبش قبر بشه. به هر حال وقتی که همه پرونده رو خوندین بیاین درباره نبش قبر با هم صحبت کنیم، اما برادرانه عرض می‌کنم بعد از این لازم نیست هر چیزی رو که به سمع‌تون رسید هیجان‌زده اعلام کنین. مسئولین روابط عمومی و مشاوران رسانه‌ای کارشون همینه که اطلاعات شما رو پالایش کنن و بهتون بگن کی و کجا حرف بزنید و چی رو بگین و چی رو نگین. ین مشکل تنها شما هم نیست، از صحبت‌های رییس بیمارستان جم درباره پول بیمارستان تا عکس معروف اورتوپد همون بیمارستان، از بیانیه نظام‌پزشکی در دفاع از پزشکان تا اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی درباره تکرر حکم ماموریت فقط به حاشیه‌ها دامن زده و کار رو خراب‌تر کرده. یا یک مشاور رسانه‌ای استخدام کنین یا دندون روی جیگر بذارین تا نظام‌پزشکی نتیجه رو اعلام کنه. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 
فرهنگستان زبان مشکل حمل و نقل ریلی کشور را حل کرد!

روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام کرد: بر اساس مصوبه این فرهنگستان، قطارهای با 120 کیلومتر سرعت را 'سریع السیر' و قطارهای با سرعت بیش از 200 کیلومتر را 'پرسرعت' می نامند. روابط عمومی فرهنگستان در توضیحات خود به نقل از خانم پرویزی معاون واژه گزینی این نهاد نوشته است: « فرهنگستان زبان و ادب فارسی قطارهای مختلف را بررسی کرده و معادل هایی برای هریک در نظر گرفته است. قطارهای تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت «قطار عادی» هستند. قطارهایی با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت (express) را «سریع السّیر» می گویند. قطارهای با سرعت بالای 200 کیلومتر بر ساعت، موسوم به high speed trains که این روزها مطرح است، «قطار پرسرعت» هستند و مسیر آن ها «خطّ پرسرعت» نامیده می شود که به تصویب فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم رسیده است.» 


فروش آب معدنی 60 هزار تومانی در پایتخت

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آب معدنی با برند های مشهور جهان در فروشگاه های تهران چند ده هزار تومان به فروش می رسد. حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو اظهار کرد:‌ با وجود کیفیت مناسب آب معدنی داخلی فروش برخی از برندهای خاص و مشهور جهانی آب معدنی آن هم با رنج قیمتی بین 30 تا 60 هزار تومان در فروشگاه‌های شمال تهران به چشم می خورد. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.
 

یالثارات دوباره فحاشی کرد!!
 
یالثارات در شماره امروز خود هنرمندانی که در جشن حافظ شرکت کرده بودند دیوث خواند!!
 
 
 

واکنش دفتر جلیلی به ماجرای توییت با غلط املایی
 
دفتر جلیلی انتساب تمام صفحات شبکه‌های مجازی به وی را تکذیب و تاکید داشت که مواضع وی فقط از سایت "حیات طیبه" اعلام می‌شود. یک غلط املایی در توییتر منتسب به سعید جلیلی رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چند روزی است در فضای مجازی سروصدا به پا کرده و به خوراک برخی کانالها و صفحات مجازی تبدیل شده است.  ظاهراً غلط‌های موجود در این توییت، به دلیل استفاده از نرم‌افزار مترجم به وجود آمده و زمینه حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی را فراهم کرده است. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.
 
 
ارزش بازار خودروی ایران

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ظرفیت سالانه فروش خودروهای داخلی و وارداتی در بازار ایران در شرایط مطلوب بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار است.حسن کریمی سنجری، اظهار کرد: بازار خودروی ایران بازار بزرگی است به همین دلیل بسیاری از خودروسازان مطرح خارجی چشم به این بازار دارند.وی ادامه داد: در صورتی‌که خودروهای داخلی و خارجی با قیمت مناسب، کیفیت جهانی و البته با شرایط فروش اعتباری معمول در سطح جهان در بازار ایران عرضه شوند این بازار کشش جذب تا دو میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


ایران یک کشتی اماراتی را توقیف کرد

ایران یک فروند کشتی اماراتی که با پرچم پاناما در آب‌های خلیج فارس در حال حرکت بود را به دلیل آنچه «استفاده نکردن از نام بین المللی خلیج فارس» توصیف شده، توقیف کرد.ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، روز سه‌شنبه با تایید این خبر گفت: «نام خلیج فارس در تمامی متون تاریخی همواره به این صورت درج شده است و مرکز کنترل و بازرسی شناورهای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی، به منظور جلوگیری از ورود خدشه به این نام ملی و تاریخی از سوی کشتی های خارجی، رعایت این مهم را در دستور کار قرار داده است.»رسانه‌های ایران درباره این که کدام نهاد نظامی در عملیات توقیف این کشتی حضور داشته است، اطلاعاتی را مخابره نکرده اند.


جزییاتی از نامه جامعه مدرسین به روحانی از زبان آبت‌الله مومن

با گذشت بیش از یک ماه از ارائه نامه اعتراضی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حجت الاسلام روحانی، هنوز رئیس‌جمهور پاسخی به این نامه نداده است.در همین زمینه‌ آیت الله علی مومن عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان جزئیاتی دیگر از محورهای این نامه اعتراضی پرداخت.آیت‌الله مومن با تاکید بر اینکه چون این نامه فعلاً علنی نشده و دولت نیز آن را علنی نکرده است، از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد و صرفاً به کلیات محور این نامه -که برای اولین بار منتشر می‌شود- اشاره کرد.این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که «هدف اصلی از این نامه تأکید بر پیروی بیشتر دولت از چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی بود، متذکر شد: در کل غرض از آن نامه این بود که جنبه‌های اسلامی و پیروی دولت از منویات و مطالبات ولی فقیه تقویت شود.


درخواست رضا کیانیان از رییس‌جمهور

رضا کیانیان با انتشار متنی از رییس‌جمهور درخواست کرد تا با تدوین برنامه جامع و فراگیر آب و هوا و به تصویب رساندن آن در مجلس همگان را موظف به اجرای آن کند.بازیگر «روبان قرمز» در آغاز متن خود که در اینستاگرام منتشر کرده است، به دستاوردهای دولت حسن روحانی در زمینه سیاست خارجی و اقتصاد اشاره کرده و آورده: «جناب آقاى رئيس جمهور، پس از سلام، من و همه‌ى آن‌هايى كه به شما رأى داديم، به خاطر نويدِ تدبير و اميدى بود كه وعده داديد. شما در اين سه سال كارهاى بزرگى را در عرصه سياست خارجى و اقتصاد به سرانجام رسانديد؛ تاريخ شاهد است.  و همچنان، من و همه‌ كسانى كه به ليست مورد تأييد شما براى نمايندگى مجلس رأى داديم؛ به خاطر احتياج به اميد بود.»او در ادامه به موضوع بی‌آبی، آلودگی هوا و ریزگردها پرداخته و از رییس‌جمهور درخواست کرده است که برنامه جامع و فراگیر آب و هوا را تدوین کرده و با تصویب آن در مجلس همه را موظف به اجرای آن کند.کیانیان ادامه داده است: «آقاى ریيس جمهور، شما بهتر از هر كسى درباره بى‌آبى سرزمين‌مان مى‌دانيد؛ از آلودگى هوا و ريزگردها، شما بيشتر از هر كسى خبر داريد و اطمينان دارم كه براى درمان اين دو معضل بزرگ، از اهل فن كمك گرفته‌ايد. خواهشمندم هر چه زودتر برنامه جامع و فراگير آب و برنامه جامع و فراگيرِ هوا را تدوين كنيد و به تصويب مجلس برسانيد تا از فرداى تصويب همه موظف به اجراى آن شويم. چون تا به حال با خواهش و تمنا، كارى پيش نرفته است. اطمينان دارم با تدبير و اميد مى‌توانيم بر خشكسالى و بى‌هوايى پيروز شويم .»



هشدار پیامکی بابت نصب یک عکس‌

پیامکی هشدارآمیز برای برخی شهروندان اردکانی که عکس سیدمحمد خاتمی را روی خودرویشان نصب کرده‌اند، ارسال شده است.اسکرین‌شات این پیامک را سایت «روز نو» منتشر کرده است.
چالش جدید هنرمندان در فضای مجازی/ درخواست رضا کیانیان از رییس‌جمهور/ اعلام میلیاردی های لیگ برتر/ واکنش یک آیت الله به دیدار احمدی‌نژاد با برخی روحانیون/


رئیس جمهور هنوز جوابیبه نامه جامعه مدرسین نداده است
اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه انتقادی خود خواستار اصلاح رفتار رئیس‌جمهور و دولت شده و هرگونه حمایت از دولت را منوط به رفتار و عملکرد دولتمردان در چارچوب ارزشهای اسلامی دانسته‌اند. چندی پیش نیز آیت‌الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تا این لحظه هیچ پاسخی از سوی آقای رئیس‌جمهور درباره نامه دریافت نکردیم، گفت: «وقتی نامه اعتراضی و انتقادی را خطاب به آقای روحانی می‌نوشتیم، بحث‌اش این بود که اگر ایشان جوابی به نامه ندادند یا اینکه تغییری در رفتار ایشان به وجود نیامد، نامه را به‌صورت علنی منتشر کنیم تا مردم از محتوای آن مطلع باشند». با گذشت بیش از یک ماه از ارائه نامه اعتراضی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حجت الاسلام روحانی، هنوز رئیس‌جمهور پاسخی به این نامه نداده است. در همین زمینه‌ آیت الله علی مومن عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به بیان جزئیاتی دیگر از محورهای این نامه اعتراضی پرداخت. آیت‌الله مومن با تاکید بر اینکه چون این نامه فعلاً علنی نشده و دولت نیز آن را علنی نکرده است ، از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد و صرفاً به کلیات محور این نامه -که برای اولین بار منتشر می‌شود- اشاره کرد.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

قوه قضائیه نیازی به برخورد با فائزه هاشمی نمی‌بیند
معاون فرهنگی قوه قضائیه در واکنش به اظهارات اخیر فائزه هاشمی رفسنجانی گفت: امیدواریم بزرگانی که منتسب به اینها هستند و خودشان در مسیر برپایی حکومت دینی زحمات زیادی کشیدند از اینگونه اظهارات تبری بجویند. حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اظهارات اخیر فائزه هاشمی مبنی بر اینکه حکومت دینی را قبول ندارد نشانه ای از ترویج سکولاریسم محسوب می شود یا نه؟ افزود: درباره اینگونه اظهارات باید عمیق تر نگاه کرد و قبل از اینکه به فکر برخورد قضایی باشیم باید به فکر روشنگری فرهنگی باشیم صادقی گفت: این اظهارات ارزش آن را ندارد که وقتمان را صرفش کنیم اما به خاطر انتساب به این بزرگان جا دارد هم موضع گیری کنند و هم تبری بجویند و کسانی هم که در عرصه فرهنگ هستند باید پاسخ اینها را بدهند. وی افزود: من برخورد قضایی را با اینگونه افراد نیاز نمی بینم.خبرگزاری صدا و سیما این خبر را منتشر کرد.


یک چالش جدید برای مبارزه با فحاشی در فضای مجازی
ورزشکاران و هنرمندان که فعالیت گسترده ای در شبکه های مجازی دارند هوادارانشان را به چالش جدیدی ددعوت کردند. در راستای بی اخلاق ها در شبکه های مجازی و اینکه تا اتفاقی می افتد ایرانی ها به صفحه آدم ها مشهور هجوم می برند چهرهای شناخته شده فضای مجازی هوادارانش را به چالش جدیدی دعوت کردند. در این راستا علی کریمی از هوادارانش خواسته تا اگر در هر صفحه ای این بی اخلاقی ها را دیدند فرد مورد نظر را بلاک کنند تا این اتفاق به یک عادت برای ایرانی ها تبدیل نشود. کریمی خواسته تا همه این کار را انجام بدهند و 5 نفر از دوستان شان را به این چالش دعوت کنند.این چالش چالش بلاک کردن نام دارد.


وکیل بقایی جعفرزاده را تهدید کرد
وکیل بقایی در نامه‌ای خطاب به جعفرزاده ایمن‌آبادی جناب آقای جعفر زاده شما در مصاحبه خود مدعی شده اید وکیل آقای بقایی فرد بی ادب و گستاخی است که هرچند جنابعالی برای این ادعای خود هم دلیل و مصداقی نیاورده اید؛ اما چون این مسئله جنبه شخصی دارد، بنده به توصیه بزرگان و به احترام سن و کسوت شما اجازه پاسخگویی به توهین شما را به خود نمی دهم اما پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از کش دار شدن موضوع، در پیشگاه مردم ایران خصوصاً اهالی فهیم رشت مردانه شرط کنیم اگر شما تا تاریخ 15 مرداد سال جاری اسناد و مدارک ادعای خود در خصوص اتهام آقای بقایی دایر بر خروج 20 هزار میلیارد تومان از کشور و واریز آن به حساب اشخاص در صرافی های کشورهای عربی را منتشر کردید، بنده شغل وکالت را کنار می گذارم و در مقابل اگر نتوانستید ادعایتان را ثابت کنید، شما از نمایندگی مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی استعفا دهید.

واکنش‌ عبدی به‌ سخنان جنجالی نعمت‌زاده

عباس عبدی تئوریسین جریان اصلاحات در واکنش به عملکرد دولت و مجلس در خصوص برخورد با بحران فیش‌های حقوقی در مطلبی انتقادی از مسئولان دولتی خواسته است که «‌از این بازی‌ها دست بردارندوی در این یادداشت که در نشریه صدا منتشر شده،‌ در نقد مواجهه مجموعه نهادهای حکومتی از جمله دولت و مجلس در ماجرای فیش‌های حقوقی در واکنش انتقادی به سخنان محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت دولت یازدهم در مورد عادی بودن فیش‌های نجومی مدیران در دنیا نوشت: یکی از آقایان وزراء خیلی صریح برداشت خود را گفت. او اعلام نمود که «‌ به نظر ما نیازی به این همه سرو صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است(!) به دوستان در هیئت دولت عرض کردم، بگذارید فیش‌های حقوقی‌ام را منتشر کنم تا مردم بدانند ما به عنوان وزیر حقوق‌مان چند استعبدی درباره سخنان وزیرکابینه روحانی می‌گوید: کسی نیست به این آقای وزیر بفرماید که اگر می‌خواستی فیش حقوقی خود را افشا کنی، چرا ازدوستان دیگر اجازه گرفتی؟ که به تو اجازه ندهند و حتی ماجرا را مسخره کنند؟ به علاوه اگر نگرانی از افشای این اطلاعات وجود ندارد چرا به صورت اصولی پذیرفته نمی‌شود که جامعه حق دسترسی به اطلاعات را دارد؟ خداوکیلی اگر رقم‌ فیش‌های حقوقی قابل دفاع بود، آن را هر روز تیتر روزنامه‌ها نمی‌کردند؟


مدیرانی که همچنان یارانه می‌گیرند!

در حالی که وزارت کار می‌گوید برنامه‌ای برای حذف یارانه کارگران ندارد، اما اشتباهات صورت گرفته در حذف یارانه برخی افراد مشمول، باعث ایجاد نگرانی‌هایی در طبقات کم درآمد جامعه شده است. در عین حال، این مسئله که برخی مسئولان و نمایندگان مجلس همچنان اقدام به دریافت یارانه نقدی می کنند نیز تامل برانگیز است. پیش از این، افشای فیش های حقوقی نجومی برخی مدیران دولتی حواشی فراوانی را در کشور به وجود آورد و موجی از دلخوری و نارضایتی مردم از وجود مدیران اشرافی و متمول به راه افتاد..مهر این خبر را منتشر کرده است.


باهنر برای رقابت با روحانی آماده می‌شود؟

نقدهای ریز و درشت باهنر به روحانی همچنان ادامه دارد؛ جایی گفته بود: بعضا دولتی‌ها می‌گویند که ما از رکود عبور کرده‌ایم و ما خواهش‌مان این است که اگر دولت از رکود عبور کرده مردم را هم عبور دهد چراکه رکود بسیار سنگین است.محمدرضا باهنر بعد از شهادت برادر، نامزد انتخابات مجلس شد و به همین سادگی از کرمان به تهران آمد. با این حال بعد از گذشت بیش از سه دهه از شهادت برادر، حالا او مشهورترین «باهنر» ایران است.بیست و هشت سال حضور در مجلس و حدود یک دهه تکیه زدن بر کرسی‌های هیات رییسه او را تبدیل به یکی از کاربلدترین مردان پارلمان ایران کرده است. باهنر مثل سال‌های دهه هفتاد پر جنب و خروش نیست، در آن سال‌ها او یکی از اصولگرایانی بود که در مجلس پنجم به مخالفت با دولت خاتمی شهره بود و هفته نامه گل آقا از تصویر او و مرتضی نبوی به عنوان نماد نمایندگان مخالف دولت بهره می‌برد.باهنر با هوشمندی در انتخابات اخیر مجلس نبود تا از گزند نقد اصلاح‌طلبان در امان بماند. برخی معقتدند او یکی از ذخیره‌های طلایی اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ است، اما باهنر در آن زمان هفتاد سال سن خواهد داشت و همین مسئله احتمالا مانعی برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری خواهد بود.باهنر در سال ۹۲ نیز برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری نیم‌خیز شد و با چند چهره سرشناس اصولگرا جمعی ۵ نفره را تشکیل داد تا در نهایت یکی از این پنج نفر به عنوان نامزد انتخابات معرفی شود.ایلنا این خبر را منتشر کرده است؟


چالش جدید هنرمندان در فضای مجازی

بازار ناسزاگویی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی این روزها داغ شده است. برخی از کاربران با قول و قرار هایی که زیر پست های افراد مشهور می گذارند از صفحه ای به صفحه دیگر کوچ می کنند.حالا برخی کاربران با اعتراض به این حرکت توهین آمیز اقدام به راه اندازی چالش"بلاک کردن" کرده اند که در آن افرادی که به هر دلیلی اقدام به فحاشی می کنند بلاک می شوند.آغازگر این چالش بزرگمهر حسین‌پور بود. او با انتشار پستی در اینستاگرام از همگی به ویژه همکارانش دعوت کرد تا در چالش "بلاک کنید"


نماینده مجلس دولت را تهدید کرد

عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی پیرامون ممنوعیت ساخت و ساز در کنار نیروگاه هسته‌ای بوشهر و اینکه تکلیف مردم این منطقه چه خواهد شد؟ اظهار کرد: بنده طبق نطق میان دستوری که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انجام دادم هم به رئیس جمهور هم به وزیر کشور و هم رئیس سازمان انرژی اتمی تذکر دادم که این موضوع را به جدّ پیگیری کنند و تکلیف مردم ساکن در این منطقه را روشن نمایند. خدری با اشاره به اینکه قرار شده است تا طی یکی دو ماه آینده محدودیت های اعمال شده برای مردم ساکن در محدوده نیروگاه برداشته شود، تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده بوشهر بارها پیگیر این موضوع بوده ام و تاکید کرده ام اگر تکلیف این موضوع مشخص نشود خودم در راستای همدردی با مردم ساکن اطراف نیروگاه در آنجا ساکن خواهم شد از این رو انتظار است مسئولین با جدیت به این موضوع و وضعیت سکنه اطراف نیروگاه رسیدگی کنند.میزان این خبر ا منتشر کرده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان