بازدید 3304

اجرای سوگند به نام رئیس جمهور در تاجیکستان

شیوه شروع به کار در تاجیکستان برای همه 17 وزیر و رئیسان سازمان های دولتی تغییر یافت. از این به بعد آنها موظفند که به نام رئیس جمهوری کشور سوگند یاد کنند.
کد خبر: ۶۰۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 27 July 2016
شیوه شروع به کار در تاجیکستان برای همه 17 وزیر و رئیسان سازمان های دولتی تغییر یافت. از این به بعد آنها موظفند که به نام رئیس جمهوری کشور سوگند یاد کنند.

به گزارش ایرنا براساس قانونی که درهفته جاری با امضای امام علی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان اجرایی شد از این به بعد هر وزیر ورئیس سازمان دولتی بعداز دریافت حکم از رئیس دولت و قبل ازنشستن برکرسی به نام رئیس جمهوری سوگند یاد کند. 

این تغییر درقانون اساسی تاجیکستان بعد از امضای امامعلی رحمان رئیس جمهوری برای اجرا، روز گذشته در نشریه های رسمی این کشور چاپ شد. 

متن سوگند وزرای تاجیک به رئیس جمهوری به این شرح است:«به عنوان عضو حکومت جمهوری تاجیکستان با درک مسئولیت به رئیس جمهوری تاجیکستان سوگند یاد می کنم که منافع ملت و دولت را در اولویت قرار داده و با تمام نیرو ودانش خود را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی تاجیکستان صادقانه و با وجدان پاک صرف نموده و اصول قانون اساسی جمهوری تاجیکستان و امر و فرمان های رئیس جمهوری تاجیکستان را رعایت کنم، عدالت و قانون را سرچشمه فعالیت خود قرار داده ودر عرصه بین المللی برای ارتقا شهرت وطنم با دل پاک خدمت نمایم.» 

تصمیم به سوگند کارمندان و اعضای عالی دولت به نام رئیس جمهوری در تاجیکستان در پی ایجاد اصلاحات در قانون اساسی این کشور در باره «دولت و وضع حقوقی اعضای مجلس های ملی و نمایندگان» در پارلمان این کشور گرفته شد. 

بر اساس این قانون نمایندگان مجالس نیز به نام مردم سوگند یاد خواهند کرد و به آنها وعده می دهند که در تحکیم وحدت ملی، استقلال دولتی، تامین حقوق و آزادی های انسان شریک می شوند و در تهیه و تصویب قوانین صادقانه و از روی وجدان عمل می کنند.
​معیار سوگند اعضای حکومت به رئیس جمهوری و سوگند نمایندگان پارلمان به مردم تاجیکستان، جزئی از 41 تغییر در قانون اساسی این کشور است. 

درتاریخ 22 ماه می گذشته میلادی (دوم خرداد) مردم تاجیکستان از طریق همه پرسی با ایجاد تغییرات در قانون اساسی این کشور موافقت کردند. 

زمان و مکان ادای سوگند اعضای حکومت و نمایندگان پارلمان را خود رئیس جمهوری تعیین می کند. 

سوگند یاد کردن و یا به کسی سوگند دادن در جامعه تاجیکستان یک عمل برای اعتمادسازی است. 

بااین همه این برای اولین بار است که در تاجیکستان سوگند اعضای حکومت به نام رئیس جمهوری رسمی می شود. در گذشته در سال 2006 تنها سوگند صداقت نیرو های مسلح تاجیکستان به نام رئیس جمهوری قانونی شده بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار