بازدید 4361

شیوع نگران‌کننده عفونت‌های بیمارستانی در ایران

عفونت های بیمارستانی در تمام بخش های بیمارستان وجود دارد اما در بخش مراقبت های ویژه، کودکان و سالمندان شیوع بیشتری دارند
کد خبر: ۶۰۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 27 July 2016
عفونت های بیمارستانی در تمام بخش های بیمارستان وجود دارد اما در بخش مراقبت های ویژه، کودکان و سالمندان شیوع بیشتری دارند و به راحتی می تواند از طریق فرد، محیط و فاضلاب به افراد دیگر در جامعه منتقل شود.

به گزارش ایرنا، دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران گفت: شیوع عفونت های بیمارستانی در ایران نگران کننده است و باید برای پیشگیری از آن راهکارهایی اندیشیده شود.

شیوع نگران کننده عفونت‌های بیمارستانی در ایران


به نقل از انجمن میکروب شناسی ایران، دکتر پژواک خاکی اظهار کرد: عفونت های بیمارستانی در تمام بخش های بیمارستان وجود دارد اما در بخش مراقبت های ویژه، کودکان و سالمندان شیوع بیشتری دارند و به راحتی می تواند از طریق فرد، محیط و فاضلاب به افراد دیگر در جامعه منتقل شود.

وی توضیح داد: میکروارگانیسم هایی که موجب ایجاد عفونت های بیمارستانی می شوند، به شدت در برابر انواع آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند، به همین دلیل پیشگیری از آنها بسیار ضروری است.

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با بیان اینکه عفونت های بیمارستانی در تمام دنیا به یک مساله مهم تبدیل شده است، اظهار کرد: شیوع عفونت های بیمارستانی در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر اما نسبت به کشورهای درحال توسعه از شیوع بالایی برخوردار است.

هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با حضور محققان و دانشمندان برجسته داخل و خارج از کشور در روزهای 2 تا 4 شهریورماه در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار