بازدید 34113
نتیجه نقدپذیری کمیته ملی المپیک و فرصت‌طلبی یک طراج داخلی؛

انتخاب پوشش تازه کاروان ایران برای المپیک ریو با اشعار حافظ!

پس از نقدهای وارد آمده به پوشش کاروان ایران در المپیک ریو و دستور رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر اعمال اصلاحاتی بر این طرح، یک طراح موقعیت شناس توانست طرح خود را به عنوان پوشش جایگزین ارائه کند و بدین ترتیب، طرح این طراح به عنوان پوشش کاروان کشورمان در بازیهای الپیک 2016 انتخاب شد.
کد خبر: ۶۰۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 26 July 2016
انتخاب پوشش تازه کاروان ایران برای المپیک ریو با اشعار حافظ!
پس از نقدهای وارد آمده به پوشش کاروان ایران در المپیک ریو و دستور رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر اعمال اصلاحاتی بر این طرح، یک طراح موقعیت شناس توانست طرح خود را به عنوان پوشش جایگزین ارائه کند و بدین ترتیب، طرح این طراح به عنوان پوشش کاروان کشورمان در بازیهای الپیک 2016 انتخاب شد.

به گزارش «تابناک»، پس از رونمایی از لباس اولیه کاروان اعزامی به المپیک ریو و نگرانی ها و انتقادات پیش آمده در خصوص  طرح و رنگ لباس، برخی طراحان تلاش کردند تا طرح خود را در این فاصله اندک به عنوان طرح جایگزین معرفی کنند اما تنها یکی از طراحان اقدام به ارائه طرح نهایی دوخته شده در فضای مجازی نمود و همزمان این طرح را به کمیته ملی المپیک ارائه کرد. مسئولان کمیته ملی المپیک که به دنبال عبور از بحران بودند، در مقابل این گزینه که با وجود برخی اشکالات به مراتب بهتر از طرح پیشین بود، به سرعت چراغ سبز نشان دادند و بدین ترتیب یک تجارت بزرگ و فرصت تبلیغاتی بی‌سابقه برای یک جوان طراح فراهم شد.

کامران بختیاری - طراح لباس - در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خوشبختانه رییس کمیته ملی المپیک با برخورد بسیار مثبت، طرح‌ها را پذیرفت و قرار شد یکی از سه طرح ارائه‌شده، با اندکی تغییر برای کاروان المپیک آماده و برای مراسم رژه، به برزیل فرستاده شود. او همچنین در پست‌های دیگری، با انتشار تصاویری از طرح‌های آماده‌شده برای کاروان المپیک، توضیح داد: نگران طرح و طراحی نباشید، مطمئن باشید به امید خدا، اگر قرار شد این کار انجام شود یک طرح شیک، ساده و درخور شخصیت ورزشکاران را نهایی خواهیم کرد.»انتخاب پوشش تازه کاروان ایران برای المپیک ریو با اشعار حافظ!

کمیته ملی المپیک نیز طی بیانیه ای ضمن پذیرفتن انتقادات عنوان داشت لباس رژه کاروان اعزامی کشورمان برای  بازی های المپیک ریو اصلاح خواهد شد. به همین منظور طی روزهای گذشته، جلسات متعددی در این باره  با حضور مسئولین کمیته برگزار شد و با توجه به محدودیت زمانی، پس از بررسی طرح های ارائه شده، سرانجام طی دیداری که صبح امروز کامران بختیاری طراح خوش ذوق لباس کشورمان با مسئولین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داشت، لباس فرم رژه کاروان ورزشی کشورمان در المپیک ریو تغییر خواهد کرد.

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، ضمن اشاره به اینکه پس از نگرانی های پیش آمده تغییر لباس فرم کاروان المپیکی آن هم در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت، گفت: نظر مردم برای ما مهم بوده و به آن احترام می گذاریم و انتقادات را می پذیریم، در همین راستا طراح خوب کشورمان صبح امروز طی نشست هایی که با مسئولین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک  داشت، سه نمونه از طرح های خود را ارائه کردند که مقرر شد با اصلاحاتی، لباس رژه کاروان اعزامی به ریو، در اسرع وقت ارائه شود.

در لباس‌های طراحی‌شده توسط بختیاری، از رنگ‌های سبز، سفید و قرمز شبیه پرچم ایران استفاده شده است. این لباس‌ها در دو رنگ سفید و مشکی ارائه شده و روی لباس‌ها نیز یک بیت شعر حافظ (یوسف گم‌گشته باز آید به کنعان غم مخور / کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور) استفاده شده است.

الیته این شعر یا برخی طرح‌های روی لباس نظیر ستاره‌ها، معنا و مفهومی مرتبط با این رویداد ندارد و اگر قرار بر استفاده از خطاطی و شعر فارسی بود، اشعار مرتبطی از بزرگان شعر فارسی از جمله حافظ قابل استفاده بود و به نظر می‌رسد یکی از اصلاحات که در این پوشش ضروری است، حذف نشانه‌های گل‌درشت است.

در مجموع به نظر می‌رسد در دوران کنونی با رشد شبکه‌های اجتماعی، فضای کسب و کار نیز دستخوش تغییر شده و به همان سرعتی که مردم می‌توانند طرح لباس کشورشان را تغییر دهند و مسئولان را وادار به تجدیدنظر کنند، طراحان نیز می‌توانند روی موج سوار شوند و بازار را با ارائه یک پیشنهاد مناسب به دست گیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی