بازدید 4780

نتانیاهو:مشکلی با حق غنی‌سازی ایران نداشتم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نشانه‌ای از میانه‌رو شدن ایران وجود ندارد، مدعی شد ایران خبرهای بدی برای خاورمیانه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۰۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵ 27 July 2016

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نگرانی مشترک و عمیق اسرائیل و کشورهای عربی منطقه درباره زمانی که توافق هسته‌ای ایران به پایان می‌رسد خبر داد.

نتانیاهو در جمع خبرنگاران نظامی رژیم صهیونیستی در پاسخ به وضعیت مسئله هسته‌ای ایران اذعان کرد که برنامه هسته‌ای ایران محو نشده و بسیار دور از نابودی است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل و کشورهای عربی درباره اینکه 12 سال بعد، زمانی که ایران «بتواند هر مقدار اورانیومی که بخواهد غنی کند»، چه اتفاقی خواهد افتاد، نگران هستند.

وی در توضیح این نگرانی اضافه کرد: «مشکل این نیست که در آینده چه اتفاقی در صورت نقض توافق از سوی ایران خواهد افتاد، بلکه نگرانی اینجاست با پایبندی ایران به توافق چه خواهد شد.»

نتانیاهو با اشاره به مجادلات لفظی با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بر سر توافق هسته‌ای، گفت که مشکلی با تمایل واشنگتن برای دادن مجوز غنی سازی اورانیوم به ایران نداشته است، اما تاکید می‌کرده که نباید این اجازه بدون شرط اعطا شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز نارضایتی از وابسته شدن توافق به یک تاریخ معین، اظهار داشت این مسئله (مجوز غنی سازی اورانیوم) باید به نحوه رفتار ایران وابسته می‌شد. در همین زمان، ایران دشمنی‌ها و خشونت‌های منطقه‌ای علیه اسرائیل و کشورهای عربی را تغییر نداده است.

نتانیاهو تاکید کرد: «هیچ نشانه‌ای از میانه‌رو شدن ایران وجود ندارد.»

وی با ادعای اینکه «اسرائیل درصورت لزوم از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری خواهد کرد»، گفت پیش از حصول توافق، اسرائیل اقدام جهانی برای آگاهی بخشی درباره تهدید هسته‌ای ایران انجام داد که در نهایت به تحریم‌های ضد ایرانی منجر شد.

نتانیاهو مدعی شد که اگر اقدامات اسرائیل نبود، ایران اکنون سلاح هسته‌ای داشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به ریاست آیت‌الله احمد جنتی بر مجلس خبرگان بعد از انتخابات 12 اسفند، گفت این خود نشانه دیگری از این است که ایران همچنان خبرهای بدی برای امنیت خاورمیانه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل