بازدید 2725

کاهش 45 درصدی سود بریتیش پترولیوم

کاهش بهای نفت موجب سیر نزولی سودآوری کمپانی بریتیش پترولیوم شده است.
کد خبر: ۶۰۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 26 July 2016

کاهش بهای نفت موجب سیر نزولی سودآوری کمپانی بریتیش پترولیوم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ کمپانی انگلیسی بریتیش پترولیوم نخستین شرکت نفتی است که عملکرد خود را در سه ماهه دوم سال اعلام می‌کند. بی‌پی در گزارش عملکرد سه ماهه خود اعلام کرد سودآوری این شرکت بزرگ نفتی 45 درصد در مدت یاد شده کاهش یافته که نتیجه افت کم سابقه بهای جهانی نفت است.

درحالیکه سود بریتیش پترولیوم در مدت مشابه سال گذشته 1.3 میلیارد دلار اعلام شد، در سال جاری از 720 میلیون دلار فراتر نرفت. به این ترتیب کمپانی بی‌پی فقط در مدت یک سال 819 میلیون دلار ضرر کرده است. در این مدت عملیات پالایشگاهی بریتیش پترولیوم نیز 19 درصد کاهش یافته است.

در گزارش بی‌پی آمده است: تولیدات مشتقات نفتی نیز پایین‌ترین سطح در تمام سه ماهه‌های دوم سال از سال 2010 را نشان می‌دهد. البته بهبود بهای نفت برنت، اوضاع را در مقایسه با سه ماهه نخست سال جاری میلادی بهتر کرده است؛ اما "باب دادلی،" مدیر عامل اجرایی شرکت نفتی بی‌پی، اظهار داشت هنوز راه دراز و دشواری پیش روی بازارهای نفتی وجود دارد و بی‌پی نمی‌تواند در بازه زمانی کوتاهی به سودآوری گذشته دست یابد.

از جمله دلایل مهم برای رکود بازارهای نفتی می‌توان به کاهش تقاضای جهانی و بازگشتن کانادا و نیجریه به عرصه تولیدات نفتی اشاره کرد. گزارش عملکرد سه ماهه بی‌پی می‌تواند به خوبی نشان‌ دهنده عملکرد دیگر شرکت‌های نفتی در این مدت باشد. میانگین بهای هر بشکه نفت خام برنت در سه ماهه دوم سال 2016، 47.03 دلار بود، حال آنکه در مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین 63.50 دلار در هر بشکه قیمت داشت. میانگین بهای هر بشکه نفت خام برنت در سه ماهه نخست سال جاری از 35.21 دلار فراتر نرفت. این روند نزولی بهای طلای سیاه از اواسط سال 2014 آغاز شد و تکمیل بسیاری از پروژه‌های نفتی را به تاخیر انداخت، هزاران میلیارد دلار سرمایه را از این پروزه‌ها خارج کرد و فرصت‌های شغلی بسیاری را حذف کرد.

بریتیش پترولیوم در سه ماهه نخست سال 8.1 میلیارد دلار در پروژه‌های نفتی سرمایه‌گذاری کرد. کارشناسان بی‌پی پیش‌بینی کرده بودند مجموع سرمایه‌گذاری‌های این کمپانی در سال 2016 "حدود" 17 میلیارد دلار باشد؛ اما به تازگی این پیش‌‌بینی به "کمتر از" 17 میلیارد دلار کاهش یافته است.

تولیدات نفتی بی‌پی در سه ماهه دوم سال 2.09 میلون بشکه در روز بود که یک درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. انتظار می‌رود تولیدات نفتی این کمپانی در سه ماهه سوم سال نیز کاهش یابد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی