بازدید 6568
۸
هواپیمای Solar Impulse 2 سفر خود به دور دنیا را کامل کرد؛

بیش از یک سال، چهل هزار کیلومتر، بدون یک قطره سوخت فسیلی!

بیش از یک سال قبل، هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 از مقصد ابوظبی در امارات پرواز کرد و اکنون این هواپیما سفر خود را به دور دنیا کامل کرده است. شب گذشته، آن هواپیما پس از پرواز از فرودگاه قاهره در 23 جولای مجددا در فرودگاه ابوظبی فرود آمد که آخرین دور از سفر خود را به دور دنیا تکمیل کرده باشد.
کد خبر: ۶۰۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 26 July 2016

بیش از یک سال قبل، هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 از مقصد ابوظبی در امارات پرواز کرد و اکنون این هواپیما سفر خود را به دور دنیا کامل کرده است. شب گذشته، آن هواپیما پس از پرواز از فرودگاه قاهره در 23 جولای مجددا در فرودگاه ابوظبی فرود آمد که آخرین دور از سفر خود را به دور دنیا تکمیل کرده باشد.

به گزارش «تابناک»، این هواپیما مجموعا 505 ساعت یعنی بیش از 23 روز را در آسمان گذراند و در فرودگاه هایی در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا فرود آمد تا هم از شرایط بد آب و هوایی پرهیز کند و هم به خلبانان خود فرصتی برای تجدید قوا و استراحت بدهد.

هواپیمای Solar Impulse 2 سفر خود به دور دنیا را کامل کرد

خلبان «برتراند پیکارد» ظرف 2 روز و 37 دقیقه این هواپیما را از قاهره به مقصد ابوظبی هدایت کرد اما این پرواز طولانی ترین پرواز 16 مرحله ای این هواپیما نبود. افتخار طولانی ترین ساعت پروازی برای این هواپیما مربوط به سفر خلبان «آندره بورشبرگ» بر فراز اقیانوس آرام بوده که Solar Impulse را از ناگویا در ژاپن به سمت هونولولو در هاوایی در مدت زمان 4 روز و 21 ساعت و 52 دقیقه هدایت کرد.

به لحاظ تئوریک این هواپیما قادر است با استفاده از 17 هزار سلول خورشیدی که در بالهای خود دارد، برای همیشه پرواز کند.

عرض این هواپیما بیشتر از یک بوئینگ 747 است و طول بالهای آن به 72 متر میرسد. با استفاده از انرژی خورشیدی قادر است با سرعت میانگین 30 مایل در ساعت پرواز کند که در مجموع پروازهای طولانی را برای دو خلبان خود بسیار دشوار و خسته کننده می سازد.

بیش از یک سال، چهل هزار کیلومتر، بدون یک قطره سوخت فسیلی!

این در حالی است که سفر از قاهره به ابوظبی مشکلات خاص خود را نیز به دلیل شرایط آب و هوایی همراه داشته است که پیکارد را مجبور کرده بود برای شارژ نگاه داشتن باتری های هواپیما در روز تا ارتفاع 29 هزار پایی ارتفاع بگیرد و در شب تا 5 هزار پا ارتفاع هواپیما را پایین آورد. در نتیجه در اغلب اوقات، کنترل هواپیما را کامل در دست داشته است.

این دو خلبان یعنی پیکارد و بورشبرگ که این ماجراجویی را با هم آغاز و هر دو به شکل مشترک هواپیما Solar Impulse 2 را طراحی کردند، می گویند که کار برجسته آنها بیش از همه به این خاطر بوده که نشان دهند، انرژی های پاک می تواند از غیر ممکن، ممکن بسازد.

آنها به نشریه گاردین گفته اند، سفر 40 هزار کیلومتری آنها به دور زمین، نخستین سفر اینچنینی در تاریخ هوانوردی نیست، بلکه اولین سفر در نوع خود در تاریخ انرژی است. پیکارد از کابین خلبان هواپیما Solar Impulse 2 همه را دعوت کرد تا این سفر به دور دنیا را دعوتی برای عمل در نظر آورند.

وی بیان کرد: همه تکنولوژی های پاکی که ما در این هواپیما استفاده کرده ایم، در هر کجای دیگر هم قابل استفاده است. اکنون ما 40 هزار کیلومتر پیموده ایم و حال نوبت به سایرین است تا از این هم فراتر بروند. وظیفه هر کسی در خانه است تا از این هم فراتر برود، هر رئیس دولت، هر شهردار در هر شهر و هر کارآفرین و مدیر عامل در هر شرکت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
این هواپیما که شب ها نمی تونه حرکت کنه،




اگه راست میگن یه هواپیما بسازن که با نور ماه در شب هم حرکت کنه، والا با نور خورشید که کاری نداره، اگه بلدن بسازن دیگه، معلومه بلد نیستن. من خودم یه ماشین اسباب بازی دیدم با نور خورشید حرکت می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
دوست عزیز دقت کنی به باطریهای هواپیما اشاره کرده که در طول روز شارژ میشن و شب استفاده میشن
Soran
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
آقای محمد جعفر عزیز این هواپیما در شب هم حرکت می کنه. چونکه انرژی که در طول روز می گیرد رو در یک سری باطری ذخیره می کنه تا در صورت قطع شدن منبع انرژِی (یعنی نور خورشید) از آن استفاده نماید.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
برای پنلهای خورشیدی باتری های قابل شارژ تعبیه می شود که در طی روز شارژ می شوند و در شب استفاده می شوند. اگه اطلاعات ندارید نظر نگذارید
بیش از یکماه نه بیش از یکسال!
بی خیال این حرفها. اگر تصاویر این سفر جهانی را نگاه کنید می بینید که در میان تیم مهندسان هواپیمای Solar Impulse 2 چند زن بوده اند که بدون حجاب با مردان نامحرم در یک کارگاه کار می کردند. این کارها که ارزش نداره.
پاسخ ها
ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
حالا تو که امریکا هستی و حجاب نداری کدوم بیابون رو آباد کردی
ناهید درست می گه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها