بازدید 5317
۱

ارتباط سبک زندگی با سلامت روان

کد خبر: ۶۰۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 26 July 2016
مطالعه پنج ساله روی ۱۲۰۰ نفر نشان می‌دهد که بین افسردگی و سبک زندگی ناسالم ارتباط قوی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان موسسه تحقیقات پزشکی دانشگاه تاسمانی در مطالعه‌ای که مدت پنج سال به طول انجامید روی ۱۲۰۰ نفر بررسی‌هایی انجام دادند که نتایج آن حاکی از وجود ارتباط بین سبک زندگی ناسالم و ابتلا به افسردگی است. همچنین این مطالعه اولین مورد از بررسی ارتباط بین افسردگی و سبک زندگی از دو جهت بوده است.

متخصصان این دانشگاه دریافتند افرادی که در شروع مطالعه سبک زندگی سالمی داشتند در مدت پنج سال ۲۲ درصد کمتر در معرض ابتلا به افسردگی بوده‌اند در حالیکه افرادی با سابقه ابتلا به افسردگی ۴۶ درصد بیشتر به عادات ناسالم در سبک زندگی روی آورده‌اند.

همچنین این ارتباط صرف نظر از دیگر فاکتورهای بالقوه همچون وضعیت اجتماعی – اقتصادی، وضعیت تاهل، حمایت اجتماعی و سابقه بیماری قلبی – عروقی وجود داشته است.

در این مطالعه سبک زندگی افراد با شاخص‌هایی همچون شاخص توده بدنی، استعمال سیگار، مصرف مواد الکلی، فعالیت جسمی و رژیم غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته محققان یافته‌های به دست آمده در کاهش خطر بیماری‌های قلبی – عروقی در مبتلایان به افسردگی و کاهش احتمال خطر بروز افسردگی در افراد جوان کاربرد خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از طرف روانشناس به افراد توصيه مي شود كه ورزش و دوري از سيگار وووو باعث از بين رفتن افسردگي مي شود،خير غلط است،بطور كامل،فقط باعث سرگرم شدن شما مي شود كه اين سرگرمي در نهايت موجب افزايش عمر شما مي شود،در واقع مشكل رواني شما به هيچ وجه حل نمي شود،وجدان را با ورزش و هيچ چيز ديگر نمي توان گول زد،مشكل رواني را با شكستن شرم در خود و وجدان خود مي شود حل كرد و فهميدن دليل وجود مشكل،رژيم و ورزشي كه روانشناس مي گويد در جهت ايگوست،نه چيز معمول روزمره،براي همين ماسك ورزشكار هم مثل ماسك يوگا خواهد شكست،و شارلاتانيسم روانشناسي است،مشكل را بايد حل كرد،در درون،اخلاق و دين به دوري از ايگو فرمان مي دهد،براي همين دين هميشه محبوب بوده در تمام اعصار،چون در جهت شكستن ايگوست،ورزش و دوري از الكل و دخانيات الزام زندگيست نه راه فرار از مشكل رواني،بله ساخت ماسك شخصيتي جديد مدتي افراد مورد آزمايش شده را سرگرم خواهد كرد،اما چاره ساز نخواهد بود،اما يك نماز خواندن ساده مثال در مهماني ،ايگو را در جا خواهد شكست و شخص هسته خود را به ياد مياورد،راه هاي زيادي براي شكست ايگو دين پيشنهاد داده كه ما نمي بينيم،نمي بينيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار