بازدید 4604

خرید هواپیما به بخش خصوصی واگذار شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از ورود دولت به بحث خرید هواپیما، گفت: واگذاری مسئولیت خرید هواپیما به بخش خصوصی بهترین راهکاری برای مقابله با بدعهدی احتمالی طرف قرارداد و ایجاد فضای رقابتی برای فروش است.
کد خبر: ۶۰۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 26 July 2016
فریدون احمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خرید هواپیما ازسوی وزارت راه و شهرسازی از شرکت بوئینگ و بدعهدی این شرکت،گفت: وزارت راه و شهرسازی نباید در موضوع خرید هواپیما ورود کند.

 واگذاری خرید هواپیما به بخش خصوصی بهترین راهکار برای جلوگیری از بدعهدی طرف قرارداد

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واگذاری مسئولیت خرید هواپیما به بخش خصوصی بهترین راهکاری است که می تواند از بدعهدی احتمالی طرف قرار داد جلوگیری کرده و فضای رقابتی برای فروش را بیشتر کند.

احمدی با بیان اینکه ایرلاین ها بهترین گزینه برای خرید هواپیما و قطعات آن هستند،تصریح کرد: تا زمانی که دولت در موضوع خرید هواپیما ورود داشته باشد،نمی توانیم به نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی با صرفه اقتصادی امید داشته باشیم.

 

خرید هواپیما از سوی بخش خصوصی با صرفه تر است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه خرید هواپیما از سوی بخش خصوصی با صرفه تر خواهد بود، گفت: بخش خصوصی با داشتن تخصص کافی به خرید هواپیمایی متناسب با شرایط فرودگاهی کشور اقدام خواهد کرد؛از این رو بهره وری نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از بار حمل و نقل کشور بر دوش بخش خصوصی است، گفت: تجربه ثابت کرده ورود دولت در امور اقتصادی این چنینی ثمرات خوبی نداشته است.

احمدی با تاکید براینکه خرید هواپیما با قیمت های بسیار بالای آن ،افزایش قیمت بلیت را رقم خواهد زد، افزود: ما برای خرید هواپیما باید با شرکتی معامله کنیم که هواپیمایی با کارکرد بسیار پایین داشته باشد تا بتوانیم پول کمتری برای خرید آن بپردازیم.

 

خرید هواپیمای نو نرخ بلیت را افزایش می دهد

وی با بیان اینکه با نرخ  بلیت های فعلی خرید هواپیمای نو اقتصادی نیست،تصریح کرد: دولت در صورت خرید هواپیمای نو باید با ارایه سوبسید کمک حال ایرلاین ها باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،ادامه داد: در فروش بلیت هواپیما باید با ارایه ترکیبی از بلیت ها برای هواپیماهای صفر و کارکرده تعادلی در بحث فروش ایجاد کرده و مردم با توجه به توان مالی خود بلیت مورد نظر را انتخاب خواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت برای کارکرد بهتر دراین زمینه باید هرچه سریع تر خرید هواپیما و حتی قطعات آن را به بخش خصوصی واگذار کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان