بازدید 2551

وزیر آموزش و پرورش پیگیری کند

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس با انتقاد از عدم پرداخت حق نوارمرزی به فرهنگیان مناطق مرزی، وزیر آموزش و پرورش را موظف به پاسخگویی دانست.
کد خبر: ۶۰۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 26 July 2016
شهاب نادری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اینکه چه میزان از حق نوارمرزی به فرهنگیان مناطق حوزه انتخابیه وی تعلق گرفته است، گفت: مدارسی در منطقه مرزی پاوه و اورامانات وجود دارد که 50کیلومتر با عراق و800 کیلومتر با پایتخت فاصله دارند اما متاسفانه تاکنون حق نوارمرزی به مدارس و معلمان آن تعلق نگرفته و مدارس این مناطق بافت بسیار فرسوده‌ای دارد و تنها بنیادهای مردمی به بازسازی مدارس کمک می‌کنند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش احتمالا به آموزش و پرورش چند شهرمرزی بودجه‌ای را تحت عنوان  حق نوارمرزی پرداخت کرده و حالا مدعی پرداخت این حق از سال 94 به بعد به همه مدارس و فرهنگیان مناطق مرزی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه درخواست تمامی مرزنشین‌های فرهنگی این است که حق نوارمرزی به حقوق‌های آن‌ها اضافه شود، گفت: مدارس کپری هنوز در پاوه و دیگر مناطق مرزی کشور وجود دارند و تجهیزات و امکانات مدارس در سطح بسیار پایینی است، حتی وسیله و سرویس مناسب برای رفت و برگشت معلمان به این مدارس در نظر گرفته نشده و آن‌ها با شرایط سختی خود را به مدارس مرزی می‌رسانند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش درخصوص پرداخت مزایای معلمان مناطق مرزی تذکر داد و گفت: مسئولان باید قانون را به درستی اجرا کنند و پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی و تاکید به ایجاد شرایط مناسب و رایگان تحصیل در مناطق محروم فکری اساسی برای معلمان و دانش‌آموزان این مناطق کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به تازگی گفته است؛ حق نوارمرزی در مجموعه آموزش و پرورش از سال ۹۴ پس از 6 سال وقفه با تکیه بر منابع داخلی پرداخت شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی