بازدید 8548
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

جزئیات حمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن/ ادعای سرنگونی جنگنده آمریکایی توسط داعش

حمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن، استعفای رئیس حزب دموکرات آمریکا در پی رسوایی انتشار ایمیل ها، تحلیلی از اجلاس سران اتحادیه عرب در موریتانی، ادعای داعش درباره سرنگونی یک جنگنده آمریکایی، درخواست مجهز کردن رژیم اسرائیل به تسلیحات سنگرشکن علیه ایران و تحلیلی از توان نظامی حزب الله، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 26 July 2016
جزئیات حمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن/ ادعای سرنگونی جنگنده آمریکایی توسط داعشحمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن، استعفای رئیس حزب دموکرات آمریکا در پی رسوایی انتشار ایمیل ها، تحلیلی از اجلاس سران اتحادیه عرب در موریتانی، ادعای داعش درباره سرنگونی یک جنگنده آمریکایی، درخواست مجهز کردن رژیم اسرائیل به تسلیحات سنگرشکن علیه ایران و تحلیلی از توان نظامی حزب الله، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 

جزئیات حمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن/ ادعای سرنگونی جنگنده آمریکایی توسط داعش

به گزارش «تابناک»، وقوع حمله مرگبار با سلاح سرد به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. «سی ان ان» اعلام کرده در اثر حمله مرگبار در یک مرکز نگهداری معلولان واقع در شهر ساگامی هارا در 14 کیلومتری غرب توکیو، حداقل 19 تن کشته و حدود 45 تن مجروح شدند. پلیس گفته حادثه، حدود ساعت 4 صبح اتفاق افتاده و معمولان در هنگام حمله فرد جنایتکار خواب بوده اند. عامل این حمله فردی حدود 20 ساله و از کارکنان سابق این مرکز بوده است. وی پس از حمله با چاقو به معلولان این مرکز خود را تسلیم پلیس کرده و در توضیح انگیزه خود به پلیس گفته که فکر می کند، افراد معلول باید از بین بروند. پلیس هنوز هیچ اطلاعاتی دال بر ارتباط میان این حمله و افراط گرایی پیدا نکرده است.

جزئیات حمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن/ ادعای سرنگونی جنگنده آمریکایی توسط داعش

استعفای رئیس حزب دموکرات آمریکا در پی رسوایی انتشار ایمیل های مربوط به این حزب، موضوعی است که خبرگزاری فرانسه به آن پرداخته است. دبی واسرمن شولتز، رئیس حزب دموکرات آمریکا که به دنبال درز ایمیل های داخلی حزب دموکرات جایگاهش متزلزل شده است، اعلام کرد در پایان مراسم معرفی رسمی هیلاری کلینتون به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، از سمت خود استعفا خواهد کرد. رئیس حزب دموکرات آمریکا در بیانیه ای با اشاره به مبارزات انتخاباتی ما ههای آینده خاطرنشان کرد، «بهترین شیوه برای اجرای این اهداف این است که در پایان مراسم معرفی نامزد دموکرات از سمت خود به عنوان رئیس حزب استعفا کنم». سایت ویکی لیکس، شامگاه جمعه با انتشار حدود 20 هزار پیام داخلی حزب دموکرات از تلاش برای بی ثبات کردن برنی سندرز در هنگام انتخابات درون حزبی حزب دموکرات پرده برداشته است.

جزئیات حمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن/ ادعای سرنگونی جنگنده آمریکایی توسط داعش

اجلاس روز گذشته سران اتحادیه عرب در موریتانی، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «السفیر» در گزارشی تحلیلی در این زمینه، اجلاس های سران عرب را به «نمایش های کمدی عربی هفتاد سال پیش» تشبیه کرد و نوشت، اکنون این اجلاس با عبور از شعار حمایت از فلسطین به رویکرد راهبردی عادی سازی روابط با اسرائیل و به عبارت بهتر به «انحطاط مطلق» رسیده است.  اجلاس های سران عرب از اجلاس سال 1946 در انشاص مصر به عنوان نخستین تلاش عرب ها برای نجات فلسطین، تاکنون یکی بعد از دیگری شاهد فروپاشی و انحطاط بوده است. بیشتر کشورهای عربی در بیراهه ها و پیچ و تاب های امنیت، تقسیم و نیازها و حتی خیانت گرفتار شده، در حالی که در اجلاس سران عرب در 70 سال قبل تلاش شد تا یک چهره زیبا از عرب ها و قدرتشان به نمایش گذاشته شود.

جزئیات حمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن/ ادعای سرنگونی جنگنده آمریکایی توسط داعش

ادعای داعش درباره سرنگون کردن یک جنگنده آمریکایی، موضوعی است که خبرگزاری «اسپوتنیک» به آن پرداخته است. گروه تروریستی داعش مدعی شده، یک هواپیمای نظامی آمریکا را در عراق ساقط کرده است. برخی از رسانه‌های محلی وابسته به داعش گزارش داده‌اند، سرنشینان این جنگنده کشته شده‌اند. این هواپیمای نظامی ظاهراً در نزدیکی پایگاه هوایی العین الاسد در حال پرواز بوده است، حال آنکه پنتاگون گزارش‌های مربوط به سقوط این هواپیما را رد و اعلام کرده که مدارک مستدلی در خصوص سرنگون شدن جنگنده‌ آمریکایی در اختیار نیست. یک مقام نظامی ارشد آمریکایی گفته: «گزارش‌ها درخصوص سرنگونی یک هواپیمای آمریکایی در نزدیکی الانبار توسط داعش صحت ندارد. در حال حاضر درباره مفقود شدن هواپیماهای نظامی ائتلاف و آمریکا گزارشی منتشر نشده است». 

جزئیات حمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن/ ادعای سرنگونی جنگنده آمریکایی توسط داعش

در مطلبی درباره ایران، پایگاه اینترنتی صهیونیستی «الگماینر» خواستار مجهز کردن رژیم اسرائیل به تسلیحاتی جهت انجام حمله پیش دستانه علیه ایران شده است. این سایت می نویسد، ایران و گروه 1+5 توافقی را در 14 جولای 2015 امضا کردند. ایران بر اساس این توافق، توانایی خود برای تولید سلاح اتمی را حفظ و این کشور حتی موشک‌های دوربرد زمین به زمین با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای (ادعای دروغین) را نیز آزمایش کرده است. مقامات ایران نیز با وجود توافق، همچنان بر دشمنی با اسرائیل تأکید دارند و رهبر ایران در سوم ژوئن آمریکا، انگلیس و اسرائیل را دشمنان اصلی این کشور نام نهاد. آمریکا تنها کشوری است که هواپیماهایی با قابلیت حمل بمب‌های بتن شکن (MOP) دارد و اسرائیل هم نیاز به این بمب‌ها و هواپیماها برای حمله به تأسیسات  هسته‌ای ایران است. اسرائیل می‌تواند بدین شکل ایران را از ساخت سلاح اتمی باز دارد.
 

جزئیات حمله به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن/ ادعای سرنگونی جنگنده آمریکایی توسط داعش

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، روزنامه «واشنگتن پست» به بررسی وضعیت کنونی حزب الله لبنان پرداخته و می نویسد، حزب الله با داشتن مجهزترین تسلیحات هوشمند چون موشک‌های ضد تانک «کورنت» و هزاران راکت برد متوسط، بزرگترین تهدید علیه اسرائیل است. نیروهای حزب الله که  ازسوی فرماندهان ایرانی آموزش داده می‌شوند، به مجهزترین تسلیحات هوشمند در دسترس چون نسل چهارم  موشک‌های هدایت شونده ضدتانک «کورنت» مجهز هستند. آن‌ها همچنین مجهز به پهپاد، توپخانه و تانک نیز هستند. الیاس هانا، ژنرال بازنشسته لبنان و مدرس دانشگاه آمریکایی بیروت در این زمینه می گوید: «حزب الله در سال 2006  یک گروه شبه نظامی بود اما اینک ارتشی کلاسیک است». فرماندهان ارشد اسرائیلی نیز می گویند: «حزب الله تهدیدی بسیار بزرگتر به نسبت 10 سال قبل علیه اسرائیل است و تهدیدهای حماس در غزه به نسبت حزب الله بی اهمیت است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
چه خبراز اختلاس ۸۰۰ میلیاردی
لالمونی گرفتی چرا .
همه دنیای غرب نگران اسراییل است بخاطر این عربهای خلیج فارس همین هایی که به اجبار خودشان را متعهد به حمایت از فلسطین می دانن، کشورهایی که بنده هنوز کالایی ساخت عرستان قطر کویت و ... ندیده ام.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل