بازدید 54202
۴
بسته خبری «تابناک»؛

جديدترين اظهارات جنجالي فائزه هاشمي/ خواب احمدی نژاد برای جلیلی!/ نگرانی وزیر بهداشت برای حال محصورین/ توهین یک نشریه‌ به آذری‌ها/ فساد بزرگ بانکی چند صفر دارد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«احمدی نژاد ممنوع التدریس است؟!/»،«شجونی: به من الهام می شود!»،«ادعا درباره آلودگی آب زمزم»،«چند نفر از نمایندگان مجلس دهم یارانه می‌گرفتند؟»،«چرا روحانی در شب کودتای ترکیه تا صبح نخوابید؟»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 25 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احمدی نژاد ممنوع التدریس است؟!

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت، محرومیت فعالیت آموزشی محمود احمدی‌نژاد در دولت یازدهم را تکذیب کرد.محسن کلانتر، معاون آموزشی دانشگاه علم‌ و صنعت، در واکنش به ادعای عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور دولت دهم مبنی بر محرومیت فعالیت آموزشی محمود احمدی‌نژاد در دولت یازدهم، گفت: خیر اینطور نیست؛ آقای احمدی‌نژاد همچنان در دانشگاه علم و صنعت در رشته عمران تدریس می‌کنند. و ترم گذشته (بهار) سر کلاس حاضر بوده است. وی با اشاره به اینکه احمدی نژاد عضو هیات علمی رسمی و قطعی دانشگاه علم و صنعت محسوب می‌شود،، افزود: هیچ صحبتی مبنی بر توقف فعالیت ایشان در دانشگاه مطرح نیست. کلانتر اضافه کرد: وی همچنان دارای اتاق در دانشگاه علم و صنعت هستند که اتاق ایشان نیز در کنار اتاق رییس دانشگاه است و ادعاهای مطرح شده، صحیح نیست.

 

واکنش فراکسیون مستقلین به اظهارات عضو فراکسیون امید

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره مواضع فراکسیون مستقلین در مجلس گفت: فراکسیون مستقلین متشکل از نمایندگانی است که به هر دلیلی مایل به ادامه عضویت در فراکسیون امید یا رهروان ولایت نبودند و هنوز این فراکسیون به انتخاب نام نیز برای خود اقدام نکرده است. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: این که یکی از اعضای فراکسیون امید مطرح کنند که این افراد به دلیل ترس از تایید صلاحیت ها از فراکسیون امید بیرون آمده اند، سخن زشتی است که گوینده آن باید عذرخواهی کند. جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تصریح کرد: شیطنت هایی در خصوص مواضع فراکسیون مستقلین می شود به طور مثال می گویند این فراکسیون به دلیل نقدی که به ریاست علی لاریجانی بر مجلس دارند، از ولایت جدا شده اند. وی تاکید کرد: به صراحت تاکید می کنم که علی لاریجانی مناسب ترین فرد از نظر فراکسیون مستقلین برای ریاست مجلس بوده و صحبت هایی که به این فراکسیون منتسب می کنند در این باب که سال آینده نباید علی لاریجانی رییس باشد، کذب محض است. جمهوریت این خبر را منتشر کرد.

 

رئیس بانک ملی تاجیکستان منکر پولهای زنجانی شد!

«جمشید نورمحمد زاده» رئیس بانک ملی تاجیکستان گفت: پولهای بابک_زنجانی در کشور ما نیست، اگرایران سند های مشخصی درمورد وجود سرمایه های بابک زنجانی در بانک های این کشور ارائه دهد، این موضوع را بررسی خواهیم کرد. اگر واقعا وجود این مبلغ هنگفت واقعیت داشت و در تاجیکستان در گردش بود، هیچ وقت اقتصاد تاجیکستان با این مشکل روبرو نمی شد و ارزش سامانی (واحد پول تاجیکستان) پائین نمی رفت. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

جديدترين اظهارات جنجالي فائزه هاشمي

فائزه هاشمي اخيرا گفته است: «من معتقدم که حکومت‌ها به دليل اينکه خطاهايي که دارند را به‌پاي دين مي‌نويسند به دين آسيب مي‌زنند و به خاطر همين‌که دين آسيب نبيند و مردم حالت دين زدگي پيدا نکنند حکومت اگر ديني نباشد بهتر است. من خيلي با حکومت ديني به اين دليل موافق نيستم.» فائزه هاشمي در محفل سراي قلم و اواخر تيرماه مي‌گويد:‌ «شايد در ابتداي انقلاب گفته مي‌شد که اين حکومت با حکومت‌هاي ديگر فرق دارد و مي‌تواند اسلام واقعي را پياده کند ولي در مرور زمان ديدم نه؛ نه‌تنها حاکمان ما اسلام واقعي را پياده نکردند بلکه جامعه ما هم نسبت به دين به خاطر عملکرد حاکميت گريزان شد. مصداق خيلي بارز اين موضوع هم حجاب است. اگر ما حجاب خانم‌ها را با 10 الي 15 سال پيش مقايسه کنيم و برگرديم به اول انقلاب مي‌بينيم سال‌به‌سال حجاب کم‌رنگ‌تر شده است.» دختر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:‌ در ساير مسائل هم اگر نگاه کنيد همين رويه است. به نظر من اين نشان دهنده تاثير يک حکومت ديني است که ارزش‌هاي مردم را به طوري در معرض خطر قرار مي دهد و آن ديني که مردم به آن باور دارند آن نيز ضعيف شده است. مشرق این خبر را منتشر کرد.

 

هشدار پلیس فتا برای استفاده از تلگرام

سردار کمال هادیانفر با اشاره به اینکه سرورهای این پیام رسان در داخل کشور نیست، افزود: غالبا اطلاعات بارگذاری شده در این سرور توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می گیرد و در واقع ادمین اصلی تلگرام اراده جدی در برخورد با پدیده جرم در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و اخلاقی را ندارد، سردار هادیان فر به همراه چند نفر از معاونان و مدیران، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و در راستای پاسخگویی به نظرات، انتقادات، دیدگاه ها و مشکلات مردمی صبح امروز دوشنبه- چهارم مردادماه- از ساعت ۹ تا ۱۲ در دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) حضور یافت. رئیس پلیس سایبری کشور بیشترین مشکلات مطرح شده شهروندان طی این دیدار مردمی را نحوه استفاده و فعال شدن پیام رسان تلگرام عنوان کرد. مهر این خبر را منتشر کرد.

 

شامپو تریاک هم رسید!

 جديدترين اظهارات جنجالي فائزه هاشمي/ خواب احمدی نژاد برای جلیلی!/ نگرانی وزیر بهداشت برای حال محصورین/ توهین یک نشریه‌ به ترک‌ها/ فساد بزرگ بانکی چند صفر دارد؟

ادعا درباره آلودگی آب زمزم

نادر طالب‌زاده در دیدار جمعی از مدیران و برنامه‌سازان شبکه قرآن سیما با بیان اینکه قصد دارم در روزهای آینده با حضور در خبرگزاری فارس، اسناد و مدارکی دال بر جنایت‌های صهیونیست‌ها را دراختیار خبرنگاران قرار بدهم، گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع آلودگی آب زمزم به ماده سمی آرسنیک است، این در حالی است که به گزارش خود انگلیسی‌ها در سال 1971 آب زمزم یکی از پاک‌ترین و گواراترین آب‌های جهان بوده و این آب دارای مقادیر زیادی فلوراید، کلسیم و منیزیم بوده که در صورت نوشیدن یک لیوان از آن، تا ساعت‌ها شاداب می‌ماندید، اما سال 2006 گزارشی در روزنامه گاردین منتشر شده و در آن به مسلمانان انگلیسی هشدار مسمومیت آب مقدس یعنی آب زمزم داده شد. وی ادامه داد: این اتفاق از سال 1366 و بعد از ماجرای حج خونین رخ داد و پس از این ماجرا آب زمزم که به گواهی خود غربی‌های یکی از بهترین و گواراترین آب‌های جهان بود مسموم شده است. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

شجونی: به من الهام می شود!

جعفر شجونی امروز در طی مصاحبه ای گفته است : گاهي اتفاقاتي براي من پيش آمده و دوستان رفته‌اند و مشاهده كرده‌اند كه همان اتفاقي كه بر من الهام شده درست از آب در آمده است. در اين باره آيه، روايت و شعر هم موجود است. در روايت آمده به برخي، چيز‌هايی الهام مي‌شود و اينها نوعي از احوالات انساني است. ما درباره مسائل روحي و معنوي و به ويژه ماوراء‌الطبيعه كار نكرده‌ايم. لذا در اين زمينه عقب‌افتاده هستيم. در اين باره من امكانش را براي شما بازگو كردم و هيچ ادعايی ندارم. مثلث آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

لباس زنانه ای که کمیته ملی المپیک نپذیرفت

در پی جنجال لباس های پیشنهادی کاروان المپیک ایران، سایت مدآنلاین با انتشار این عکش نوشت: این لباس نیز برای خانم های ورزشکار ایرانی در المپیک پیشنهاد شده بود که از سوی کمیته ملی المپیک مردود شد.

 جديدترين اظهارات جنجالي فائزه هاشمي/ خواب احمدی نژاد برای جلیلی!/ نگرانی وزیر بهداشت برای حال محصورین/ توهین یک نشریه‌ به ترک‌ها/ فساد بزرگ بانکی چند صفر دارد؟

نگرانی وزیر بهداشت برای حال محصورین

دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت موضوع درباره ديدارش با محصورين و انجام عمل جراحي آنها مي‌گويد: در مورد محصورين لازم است بگويم آنها امروز من را نشناخته‌اند. با آقاي مهندس موسوي در سال‌هاي دور كار كرده‌ام. زمان نخست وزيري ايشان من در جهاد بودم و در برخي جلسات دولت و شوراي اقتصاد شركت مي‌كردم. ايشان من را مي‌شناخت و سال‌ها بيمار من بوده؛ آقاي كروبي نيز همين‌طور. از من خواستند آنها را عمل كنم. خب انتظار داشتيد بگويم عمل نمي‌كنم؟ شايد اگر كسي بود كه به آينده سياسي خودش فكر مي‌كرد، بهانه و عذري مي‌آورد. او مي‌گويد از نظر پزشكي، دارويي و پرستاري هر چيزي كه محصورين خواستند براي آنها فراهم كردند و محدوديتي در انتخاب پزشك نبوده است. او اطمينان مي‌دهد حتي اگر وزير هم نبود در صورت درخواست آن سه تن باز مي‌توانست ويزيت‌شان كند و اكنون هم دايما در جريان شرايط جسمي، روحي و رواني آنها هست. با همه اينها حتي قاضي‌زاده هم درمورد وضعيت محصورين ابراز نگراني مي‌كند و مي‌گويد: هر كس كهولت سن داشته باشد هر لحظه ممكن است هر اتفاقي برايش رخ دهد. پس نگراني وجود دارد.روزنامه اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 

چند نفر از نمایندگان مجلس دهم یارانه می‌گرفتند؟

احمد میدری، معاون وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با بیان این که یارانه افراد پردرآمد را صرفاً بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حذف کرده ایم گفت: ۵۰ نفر از پذیرفته شدگان جدید مجلس شورای اسلامی قبلاً یارانه دریافت می کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنان حذف شد.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

 

دلیل عجیب لاریجانی برای تخلفات هشت سال گذشته

علی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادستان دیوان محاسبات با بیان اینکه بر اساس تجربه هشت سال گذشته بیشتر تخلفات در کشور به دلیل ندانستن قانون بوده خاطرنشان کرد: البته این عیب است و کسی که مدیر می‌شود باید تسلط به قوانین باشد. اما اگر سیستم برخط آمده شود می‌توان در بزنگاه‌ها مدیران و مخصوصا مدیران مالی را راهنمایی کرد تا درست عمل کنند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

 

سازها در تلویزیون به نمایش در آمدند

صدا و سیما شب گذشته در اقدامی کم سابقه در بخش خبری 22 شبکه سوم خود به معرفی تازه ترین آلبوم سالار عقیلی پرداخت. نکته جالب توجه این بود که آلات موسیقی در تصاویری که از سالار عقیلی و گروهش هنگام اجرای کنسرت در حین اعلام این خبر پخش می شد به طور واضح و در چند نمای نزدیک نشان داده شد.

 

عذرخواهی عطریانفر از حمید بقایی

محمد عطریانفر در گفت‌وگو با ارمان در پاسخ به سوال «شما درگذشته درگفت‌وگو با روزنامه آرمان عنوان کردید اگر دادگاه احمدی‌نژاد تشکیل شود وی حاضر نخواهد بود برای پاسخگویی به دادگاه بیاید. اظهارات شما درباره احمدی‌نژاد و بقایی با واکنش وکیل مدافع آقای بقایی مواجه شده و ایشان عنوان کردند در صورت عدم ارائه مستندات لازم از شما شکایت خواهند کرد. موضع شما درباره سخنان وکیل آقای بقایی چیست؟» گفت:

در عرصه سیاست ورزی باید به اصول اخلاقی در امر سیاست پایبند بود تا حقی از کسی ضایع نشود. هر فعال سیاسی با وجود اختلاف سلیقه‌ای که با رقیب خود دارد می‌تواند انتقاداتی را نسبت به اقدامات و برنامه‌های آن وارد کند، اما در این زمینه باید در چارچوب اصول اخلاقی حرکت کرد و اخلاقیات را زیرپا نگذارد. در این موضوع باید عرض کنم، روزنامه آرمان در گفت‌وگویی که با بنده داشت باعث شد که بنده دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کنم. در مقطعی که این گفت‌وگو صورت گرفت آقای بقایی در بازداشت به سر می‌بردند و فضای سیاسی کشور به شکلی بود که عملکرد دولت گذشته مورد انتقاد فعالان سیاسی قرار داشت و فضای رسانه‌های کشور بر اتهامات و شایعات مطرح شده در زمینه بازداشت آقای بقایی متمرکز بود. نکته قابل تامل هم در این زمینه این بود که پاسخ یا توضیح مناسبی نیز از سوی دولتمردان گذشته ارائه نشد و هیچ گونه شفاف‌سازی و ارائه گزارش واقعیتی صورت نگرفت. بنده به خوبی به روحیات افراد بازداشت شده و عوارض ناشی از این نوع بازداشت‌ها به ویژه روی خانواده‌های شخص بازداشت شده آگاهی دارم و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را درک خوب می‌کنم. از سوی دیگر اعتقاد دارم نباید به خاطر یک مصاحبه مطبوعاتی حقی از هر کسی ضایع شود. به همین دلیل لازم می‌دانم به صورت آشکارا از رنجش به وجود آمده عذرخواهی کنم. امیدوارم این دلجویی مرهمی برتلخ کامی آقای بقایی باشد. کسانی که از نزدیک با اخلاقیات و روحیات من آشنا هستند به خوبی به این نکته آگاهی دارند که بنده هیچ گاه به تضییع حقوق و رنجش خاطر افراد رضایت نداشته‌ام.

 

واکنش وزیر احمدی‌نژاد به ادعای زایمان کف بیمارستان

محمدحسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت دولت قبل در پی تماس خبرنگار حامی خبر در واکنش به سخنان عجیب وزیر بهداشت دولت یازدهم مبنی بر اینکه در دولت گذشته مردم بر روی زمین زایمان می کردند گفت: این ادعا نیاز به واکنش ندارد و چنانچه هر شنونده عاقلی این موضع گیری را بشنود، خنده اش می گیرد! وزیر بهداشت دولت دهم در ادامه افزود: این موضع گیری به قدری مضحک است که نیاز به پاسخگویی مفصل ندارد، چراکه ما در سال های گذشته، و بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در خصوص خدمات قبل، حین و بعد از زایمان وضعیت بسیار مطلوبی داشتیم. طریقت منفرد اضافه کرد: ما در مساله خدمات زایمان شکوایه خاصی نداشتیم و آنچه دکتر هاشمی اعلام کرده اند احتمالا نظر شخصی ایشان بوده است. وی در پایان افزود: مردم به خوبی می توانند این نظر و خدمات دولت قبل را تجزیه و تحلیل کنند. گفتنی است دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم در حاشیه مصاحبه با رادیو ایران در اظهار نظری حیرت آور گفته بود مردم در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم کف خیابان زایمان می کردند.

 

اصلاح‌طلبان فعالیت انتخاباتی را کلید زدند

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که متشکل از احزاب و تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب است از دیروز فعالیت انتخاباتی پیرامون پنجمین دوره شورای اسلامی شهر را کلید زد.قرار است در جلسات آتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همین دستور کار یعنی بررسی و آسیب شناسی شورای اسلامی شهر چهارم دنبال شده و پس از آن با ارزیابی فعالیت اصلاح‌طلبان حاضر در شورای شهر فعلی در مورد سیاست‌های اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر پنجم تصمیم‌گیری شود.این خبر را فارس منتشر کرد.

 

پلاک دولتی‌ها شب‌ها در دربند

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران به نقد و بررسی مشکلات ترافیکی شهر تهران پرداخت. سردار سید تیمور حسینی گفت: بارها رویت شده که برخی از این رانندگان با خودروهای پلاک دولتی شبها با خانواده به تفرجگاه هایی همچون دربند ،دریاچه خلیج فارس و ... می روند در حالی که این خلاف قانون است.

 

وعده رئیس جدید دیوان محاسبات

عادل آذر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات کشور در جمع خبرنگاران گفت‌: تلاش می کنم مر قانون را دیوان محاسبات به اجرا گذارد تا گام اصلی برای توسعه کشور برداشته شود. وی تاکید کرد: دیوان محاسبات به عنوان ناظر نباید مانع توسعه کشور شود. در دیوان به فرزندان صالح،‌پاکدمن ، اصیل و درستکار کمک می کنم تا در راه تعالی کشورگام بردارند و قول می دهم با صدای بلند خلافکاران را معرفی کنم.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

 

فریب این تبلیغ تلویزیونی را نخورید!

تردیدی نیست که هیچ نرم افزار و سرویس مجازی ترجمه، قابل رقابت با مترجم انسانی نیست و در بهترین حالت تنها بخشی از نیاز را رفع می‌کند. حال چگونه می‌شود برخی نرم‌افزارها که کارایی به مراتب کمتری حتی نسبت به «Google Translate» (نرم‌افزار ترجمه رایگان گوگل) دارند با حقه‌های تبلیغاتی در صداوسیما جولان می‌دهند«جی پلاس» با این مقدمه نوشت: همانطور که اومبرتو اکو رمان‌نویس معروف ایتالیایی گفته است «ترجمه، هنر اشتباه کردن است» و نمی‌توان به هیچ وجه مدعی شد که یک مترجم بسیار خبره هم همواره تمام جملات را به درستی از زبانی به زبان دیگر تبدیل می‌کند. این در حالی است که امروزه تبلیغاتی با این مضمون که «می‌توان با استفاده از یک نرم‌افزار و اپلیکیشن ساده حتی بر اشتباهات انسانی در ترجمه هم فائق آمد!»، فضای مجازی و حتی رسانه ملی را پر کرده است!چندی است که یک پیام بازرگانی طولانی درباره یکی از همین اپیلیکیشن‌ها در رسانه ملی پخش می‌شود و مردم زیادی هم به همین دلیل که رسانه ملی آن را پخش می‌کند، اطمینان کرده و اقدام به خرید این نرم افزار گران‌قیمت در نوع خود کرده و بعضا پشیمان هم شده‌اند!

 

توهین نشریه‌ای در تبریز، به ترک‌ها

توهین یک نشریه در تبریز به ترک‌ها، با قدرت و شدت از سوی رسانه‌ها، مردم و مسئولان محکوم شد.روزنامه «جمهوری اسلامی» با انتشار این خبر، نوشت: این نشریه که بیشتر از مطلب، به چاپ آگهی مشغول بود و غیبت آن از دکه‌های روزنامه‌فروشی را هیچ‌کس متوجه نخواهد شد، با بهانه داستان برای کودکان و با تحریف شاهنامه به توهین‌های زشت به ترک‌ها دست زد.نفاق‌افکنی در جامعه وسیع اقوام ایرانی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمن در حال حاضر به شمار می‌رود که از سوی انواع رسانه‌ها چندین‌بار با عناوین طنز و پرسشنامه و در متن فیلم‌ها به محک حساسیت‌سنجی جامعه گذارده شده‌اند که همواره با ایجاد سؤال و اعتراض همراه بوده است.بازتاب این خبر به رسانه‌های بیگانه نیز کشیده شده است؛ این در حالی است که مدیرمسئول نشریه قبل از محاکمه، تعطیلی آن را اعلام داشت.

 

فساد بزرگ بانکی چند صفر دارد؟

"فساد بزرگ" بانکی مهمترین خبری است که در روزهای اخیر از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسانه‌ای شد ولی با توجه به هیاهوی حقوق‌های نجومی چندان مورد توجه قرار نگرفت.مدیرعامل معزول بانک ملت احتمالاً یکی از عوامل اصلی این فساد بزرگ بانکی می‌باشد چراکه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دستگیری علی رستگار سرخه اعلام کرد که وی در جریان "کشف یک باند سازمان یافته فساد بانکی" دستگیر شده است. درحالی که هنوز منابع رسمی از جزئیات "فساد بزرگ" بانکی خبری نداده‌اند، گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که حداقل هزار میلیارد تومان از اموال بیت‌المال در این پرونده گُم شده است.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

 

نظر آیت الله مکارم درباره زندانی شدن مردان به خاطر مهریه

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ظهر امروز در دیدار با رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی و جمعی از مقامات قضایی از اقدامات متنوع و مهم صورت گرفته توسط مجموعه قضایی استان تقدیر کرد.آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار با انتقاد از وضع مهریه سنگین و نامتعارف تأکید کرد: هنگام وقوع عقد ازدواج اصل بر اعسار زوج است و زندانی‌کردن مرد به‌خاطر مهریه صحیح نیست.

 
 

توضیحات «قاضی سراج» در رابطه با پرونده بنیاد شهید

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس و دادستان دیوان محاسبات کل کشور با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تخلفاتی از مدیران بنیاد شهید مانند زریبافان برای سازمان بازرسی اثبات شده است یا خیر، گفت: این حوزه ربطی به سازمان بازرسی ندارد، این امر مربوط به کمیسیون تحقیق بوده و از آنها باید سوال کنید البته در صورت ثابت شدن هم ما حق نام بردن از هیچ شخصی را نداریم.

 

چرا روحانی در شب کودتای ترکیه تا صبح نخوابید؟

رضا هاکان‌تکین سفیر ترکیه در ایران در پاسخ به سؤالی درباره صحبت‌های روحانی و اردوغان در رابطه با اینکه ترکیه می‌خواهد همکاری‌های بیشتری با ایران و روسیه در منطقه داشته باشد و این از تغییر سیاست خارجی ترکیه پس از کودتا حکایت دارد، گفت: «آقایان اردوغان و روحانی مکالمه‌ای سازنده داشتند. آقای روحانی به رئیس‌جمهور ما گفت همان‌گونه که شب کودتا شما تا صبح بیدار بودید، ما نيز در ایران نخوابیده و تحولات ترکیه را بررسی می‌کردیم. در این مکالمه اردوغان بر لزوم همکاری بیشتر ترکیه، روسیه و ایران درباره منطقه تأکید کرد و در این رابطه دو مقام ایرانی و ترک هم‌نظر بودند».انتخاب این خب را منتشر کرده است.

 

احمدی‌نژاد برای جلیلی چه خوابی دیده است؟

در کنار دعوای دو تیم احمدی‌نژاد و کیهان که از لایه‌های پنهانی رفته‌رفته به سطح عمومی و کانال‌های تلگرامی کشیده شده است، شنیده‌ها و شواهد نشان می‌دهد احمدی‌نژاد برای جلیلی برنامه خاصی را تدارک دیده است. اتاق فکر احمدی‌نژاد به این جمع‌بندی رسیده است که جلیلی توانسته همچنان با انتقاد به دولت و مذاکرات هسته‌ای خود را در فضای سیاسی سرپا نگه دارد. از طرف دیگر او توانسته ارتباطش را با بدنه هوادار تا حد زیادی حفظ کند. برخی از علما در قم نیز از او حمایت خواهند کرد. با همین تحلیل دستور سازمانی برای تیم هوادار احمدی‌نژاد این است که نباید با جلیلی وارد رقابت زودهنگام شد. البته برخی از عوامل نزدیک به جلیلی نیز به این موضوع پی برده و از همین رو بود که شایعه حرف‌های احمدی‌نژاد را منتشر کردند که در او در دیداری که اخیر انجام شده گفته است: «اگر وارد انتخابات شوم، نه ردصلاحیت می‌شوم و نه به نفع کسی کنار می‌روم.» تولید و انتشار این شایعه به منظور مقابله با استراتژی جدید اتاق فکر احمدی‌نژاد طراحی شده است اما اخبار به دست آمده توسط انتخاب نشان می‌دهد تیم احمدی‌نژاد قصد دارد این مسائل را ندیده گرفته و همچنان به تنش‌زدایی با جلیلی بپردازد. در این رابطه احتمال دیدار میان جلیلی و احمدی‌نژاد هم دور از ذهن نیست. شاه‌بیت استراتژی تیم احمدی‌نژاد در این است که می خواهند تا نزدیک انتخابات از ظرفیت‌های جلیلی استفاده کرده و در آخرین مرحله با تطمیع، فشار و حتی افشاگری او را کنار بزنند. سئوال این است که آیا جلیلی قصد دارد سکوی بالا رفتن احمدی‌نژاد شود یا نه؟» انتخاب این خبر را منتشر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۴
واقعا حرف خانم فائزه درست دين بايد از سياست جدا باشه چرا كه سياست كلا دروغ بايد گفت
آلات موسيقي و سازها نمايش داده شد ؟
وا مصيبتا
اي خدا
حالا چكار كنيم ؟
صحبت های خانم هاشمی عملا واقع شده است در مورد حجاب که همه می بینند در مورد سلامت اقتصادی مسئولان هم اظهر من الشمس است .
انصافا این لباس برای کاروان المپیک بسیار زیبا و پوشیده است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی