بازدید 6233
۴
همزمان با رونمایی مشخص شد؛

جزئیات نحوه کار سینماهای سیار ایران

سنسورهایی در این دستگاه قرار داده شده که اگر جعبه و یونیت به هر نحو باز شود، سنسورها به صدا درمی آیند و از طریق آلارمی که به مرکز داده می شود و با صدور فرمان مرکز فیلم ها از حافظه دستگاه در پی این اتفاق پاک می شوند.
کد خبر: ۶۰۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 25 July 2016
جزئیات نحوه کار سینماهای سیار ایران
پروژه سینمای سیار امروز رونمایی و جزئیات تازه‌ای از امنیت این طرح برای جلوگیری از سرقت‌ فیلم‌ها در حین نمایش در شهرستان‌ها مشخص شد؛ مشخصه‌های امنیتی که می‌تواند اعتماد سینماگران برای همراهی با این طرح و ارائه آثارشان برای نمایش در مناطق دورافتاده ایران را افزایش دهد و خیره شدن بچه‌های شهرستان‌های دورافتاده به پرده نقره‌ای را ممکن کند.

به گزارش «تابناک»، بنا بر آماری که مسئولان فرهنگی کشور اعلام کرده‌اند، از مجموع 1143 شهر ایران، 60 شهر دارای سالن فعال سینماست و بخش وسیعی از مردم ایران، اساساً به پرده عریض سالن‌های سینما دسترسی ندارند و نمی‌توانند آثار سینماگران کشورمان را تماشا کنند و همین باعث می‌شود، هیچ گاه رقم فروش سینمای ایران از سطحی بالاتر نرود، زیرا شمار تماشاگران سینما از محدوده جغرافیایی خاصی، وسعت بیشتری نمی‌یابد.

در همین راستا، سینماهای سیار ایده‌ای بود که سازمان سینمایی از مدت‌ها پیش بر آن تمرکز کرده بود و «تابناک» نیز مدت‌ها پیش به آن پرداخت و پیشنهاد کرد، این ایده در ایران نهایی و پیاده سازی شود. از قضا، سازمان سینمایی به یک تولیدکننده داخلی سفارش ارائه نسخه‌ای از این سینماهای خانگی را داد و امروز این پروژه در نشستی میان مدیران سینمایی و مدیران کل فرهنگی استان‌های کشور رونمایی شد.

مصطفی ابطحی در مراسم رونمایی از این سینماهای سیار و جزئیات طراحی‌اش گفت: «دستگاه آماده، نمونه کاری است که در شش ماه تولید شده و در ماه های آتی در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت. سرورهای این پروژه که سینما سلام نامگذاری شده در مؤسسه رسانه های تصویری مستقر شده است که همه فیلم ها و فایل‌ ها بر روی آن قرار خواهد گرفت. فیلم ها و فایل هایی که می خواهیم اپلود کنیم، کدگذاری شده روی سرور دوم قرار می گیرد و در هارد سرور دوم ذخیره می شود. هر دوی این سرورها به اینترنت متصل هستند».

ابطحی ادامه داد: «دو هارد برای سرور دوم در نظر گرفته شده که اگر هارد اول از بین رفت فیلم ها بر روی هارد دوم حفظ شود. هر دوی این سرورها در مؤسسه رسانه های تصویری  نصب شده اند. اما تلاش می کنیم تا سرور دوم را در یکی از آی اس پ های خوب مانند شاتل و آسیا تک قرار دهیم تا بتوانیم سرعت اینترنت را بالاببریم».

مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری افزود: «100 یونیت تولید شده است که این یونیت ها را به شهرها و استان های مختلف می بریم و برای هر یک از این یونیت ها حافظه 500 گیگ در نظر گرفته شده است که می توانند حدود 100 فیلم را ذخیره کنند؛ اما در نظر داریم روی هر کدام از هاردها بیش از 4 یا 5 فیلم قرار نگیرد. چرا که هر هفته  یا ده روز می توان فایل های جدید به یونیت ارسال کرد و نیازی به ذخیره سازی فیلم های فراوان در هارد دستگاه هایی که در شهرهای مختلف هستند وجود ندارد».


ابطحی درباره روند نمایش فیلم‌های تازه گفت: «بعد از اینکه فیلم ها در شهرهای مختلف پخش شدند در هر ماه یا هر هفته از طریق فرمانی که از سرور مرکزی صادر شده، فایل های قبلی پاک و فایل های جدید آپلود می شوند و بر روی هارد دستگاه قرار گیرد. در هر شهر در کنار هر دستگاه یک اپراتور حضور دارد که به صفحه ای حاوی اسم فیلم، حجم و تعداد دفعاتی که فیلم باید در شهرها پخش شود، در اختیار او قرار می گیرد».

وی تأکید کرد: «همه اطلاعاتی که اپراتورها در شهرها دارند ما نیز در اتاق فرمان مؤسسه رسانه های تصویری داریم و همزمان 100 دستگاه را رصد و مدیریت می کنیم و با فرمانی که از مرکز داده می شود مشخص می شود که کدام فیلم در کدام شهر و به چه مدت نمایش داده خواهد شد. در مؤسسه رسانه های تصویری گزارش ها را به روز اخذ و پروژه مدیریت می شود. به همین دلیل امکانی برای هیچ گونه تخلفی وجود ندارد».

وی با بیان اینکه مزیت اصلی این دستگاه امنیت آن است، گفت: «از تهیه کنندگان خوب و فهیم سینمای کشورمان اجازه گرفته ایم  تا فیلم های آنها را برای مردم در شهرهای دور نمایش می دهیم. آنان باید اطمینان داشته باشند که فیلم هایشان کپی برداری نمی شود و این دستگاه امنیت صد صد دارد.»

ابطحی ادامه داد: «از نظر سخت افزاری و نرم افزاری امکان امنیت را برای دستگاه فراهم کرده ایم و به هیچ وجه امکان کپی برداری وجود ندارد؛ سنسورهایی در این دستگاه قرار داده شده است که اگر جعبه و یونیت به هر نحو باز شود سنسورها به صدا درمی آیند و از طریق آلارمی که به مرکز داده می شود و با صدور فرمان مرکز فیلم ها از حافظه دستگاه در پی این اتفاق پاک می شوند. بر این اساس صاحبان فیلم ها اطمینان داشته باشند که آثارشان به دست هیچ فرد دیگری نخواهد افتاد.»

وی یادآور شد: «اگر کسی این دستگاه را باز کند و قفل های نرم افزاری و سخت افزاری را بشکند و به هارد دستگاه دسترسی پیدا و فیلم را کپی کند، این فیلم در هیچ دستگاهی (PLAY) نمی شود و امکان پخشش وجود ندارد. از طرف دیگر در داخل این دستگاه ها GPS هم قرار دادیم تا از تهران متوجه شویم که این دستگاه ها در کجا قرار دارند. این دستگاه شامل چند قسمت PLAY، مانیتور، آمپلی فایر و پروژکتور و صدا و پرده است و ما از دکتر ایوبی رئیس سازمان سینمایی درخواست کردیم تا این دستگاه ها در شهرهای مختلف سیار باشند».

مدیرعامل مؤسسه رسانه های تصویری توضیح داد: «پرده هایی که برای نمایش فیلم ها نیز در نظر گرفته شده، بسیار ارزان قیمت است و این پرده ها در شهرها به صورت ثابت نصب شوند چراکه باز و بسته کردن آن ها مستلزم هزینه و خراب شدن آنهاست ولی دستگاه ها می توانند سیار باشند و در هر شهر مختلف 5روز یا یک هفته فیلم ها را نمایش دهند. اپلیکیشنی طراحی خواهد شد که در شهرهای مختلف علاقه مندان بتوانند بر روی گوشی خود نصب کنند و از این طریق مطلع شوند که در چه ساعتی چه فیلمی در شهرشان توسط سینما سلام نمایش داده خواهد شد».


جشنواره فجر به شهرهای دور افتاده می‌رود

حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در اجلاس مدیران کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار کرد: «تمام تلاشمان این است که بتوانیم سینماهایی که تعطیل شده است را راه‌‌اندازی کنیم. با تشکیل کانون پخش سینمای ایران اجازه نمایش فیلم‌ها فقط از طریق همین کانون به طرح سلام سینما و سینمای سیار داده می‌شود تا جلوی هرگونه سوءاستفاده و کپی‌برداری از فیلم‌ها گرفته شود.»

وی افزود: «در بخش سینما سلام و سینمای سیار هماهنگی‌ها با آقای ابطحی صورت گرفته و صحبت‌ها و کارها انجام شده است که جشنواره فجر از این سیستم استفاده شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
700 - 800 نفر هم برای حفاظت بفرستید .... آش رو با جاش نبرن .... خخخخخخخ
یادش بخیر زمان عهد بوق !! میتوردند این دستگاهها را در شهر ها و در اتاقهای مدارس !! چه قشنگ بود وقتی فردین آبگوشت میخورد و با مشت محکم پیاز را چهار قسمت میکرد و یا بیک ایمانوردی . از پل میپرید در انبار کاه !!! ناصر خان را بگو در قیصر کیف داشت وقتی سوت میکشیدند و برقها میرفت ! حالا هم خوب شده برقها هم میروند !!
طرح وایده کارآمد وخوبی است . اگر از طریق اپلیکیشن بشود درخواست نمایش فیلم را کرد وخرید بلیط را انجام داد عالیست واستقال میشه.
بسیار عالی ست. ان شاالله مواردی که اشاره کردند واقعا در عمل پیاده بشه و همه هم میهنانمون در نقاط مختلف کشور بالاخره بتونند طعم سینما را بچشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی