بازدید 2578

انصارالله سلاح خود را به دولت مستعفی تحویل نمی‌دهد

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد که جنبش انصارالله تحت هیچ شرایطی سلاح خود را به افرادی که به کشور تجاوز و حمله کرده‌اند تحویل نخواهد داد.
کد خبر: ۶۰۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 25 July 2016

ه گزارش فارس، جنبش انصارالله یمن اعلام کرده تحت هیچ شرایطی حاضر نیست سلاحش را به دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن تحویل دهد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد که «درک و قناعت است که مشکلات را حل می‌کند نه شرط گذاشتن؛ سلاح یمن را نمی‌توان به افرادی داد که با مردم یمن دشمن‌اند و به [مرز و بوم] این کشور تجاوز کرده‌اند».

وی افزود، «کادرهای نظامی یمنی و ارتشی که با ائتلاف 14 کشور در طول مدت زمان گذشته مقابله کرده می‌تواند به مقاومت خود پایبند باشد و از صبر و شکیبایی مردم کشور الهام می‌گیرد».

پایگاه خبری «رووداو» عراق، گزارش داد محمد علی الحوثی در نشستی رسمی در استان حجه با اشاره به گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت گفت : متأسفانه گفت‌وگوهای کویت روند خوشنود کننده‌ای ندارد و حتی به زیر صفر بازگشته است.

از سوی دیگر «عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه عبدربه منصور هادی گفته بود طرف‌های یمنی در برابر آخرین فرصت صلح قرار گرفته‌اند و  افزوده بود: اگر انصارالله فکر می‌کنند با آمدن به کویت می‌توانند وقت‌کشی کند سخت در اشتباه است.

90 روز از مذاکرات صلح یمن بین نمایندگان رئیس جمهور مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان است با نمایندگان انصارالله و کنگره مردمی یمن می‌گذرد اما هنوز نتیجه قابل توجهی حاصل نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان