بازدید 5590

پیشنهاد الزامی شدن دوره‌های آموزشی ثبت ازدواج

کد خبر: ۶۰۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 25 July 2016
معاون ساماندهی امور جوانان گفت: به قوه قضائیه پیشنهاد داده‌ایم تا دریافت گواهینامه گذراندن دوره‌های پیش از ازدواج به عنوان پیش‌شرط لازم در ثبت ازدواج مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مهر، محمدرضا رستمی در حاشیه شصت و سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به دستورات این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، افزود: در جلسه امروز وضعیت جوانان و اقدامات دولت در استان ایلام و مطالبات جوانان ایلام از سوی استاندار این استان ارائه شد و گزارشی از اقدامات انجام شده در ایلام مطرح شد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده، وضعیت استان ایلام در حوزه اشتغال و کاهش بیکاری امیدوارکننده است و با اقدامات دولت رتبه استان در شاخص بیکاری از رتبه دو کشوری به رتبه ۱۵ رسیده است که نشان‌دهنده ارتقای اشتغال جوانان است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در گزارش ارائه شده از سوی استاندار ایلام بخشی به حوزه آسیب‌های اجتماعی اختصاص داشت که نشان می‌داد این استان با توجه به شرایط مذهبی و سنتی، وضعیت مطلوبی در حوزه طلاق دارد، به طوری که پایداری خانواده در این استان بالاست. یکی از مطالبات جوانان ایلامی نبود سالن‌های اجرای برنامه‌های هنری و سینمایی است که در این زمینه مقرر شد مراکز هنری و چندین سالن سینما در استان ایلام افتتاح شود.

رستمی تاکید کرد: طرح ملی آموزش‌های پیش از ازدواج دیگر دستور جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بود که این طرح به ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج برای ۷۵۰ هزار زوج جوان که سالانه به طور میانگین وارد سن ازدواج می‌شوند، اختصاص دارد. همچنین جوانانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند و نیازمند مهارت‌های زندگی، فردی و اجتماعی هستند، می‌توانند در این آموزش‌ها شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرفصل‌های آموزشی برای طرح آموزش‌های پیش از ازدواج فراهم شده و وزارت ورزش و جوانان نظارت بر حسن اجرای کار را برعهده دارد، اما مجری طرح صاحبنظران و متخصصان حوزه ازدواج هستند که دارای گواهی از سازمان نظام روانشناسی هستند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برخی اظهارنظرهای متفاوت در خصوص اجرای طرح آموزش‌های پیش از ازدواج گفت: صحبت‌های متفاوتی صورت گرفت و جمع‌بندی به این سمت رفت که طرح به کمیسیون ازدواج برود تا پس از انجام اصلاحات، برای تصویب به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شود تا در صورت تصویب در سال ۹۵ اجرایی شود. همه اعضای ستاد معتقدند که آموزش در تحکیم خانواده بسیار موثر است، اما اذعان داشتند که دخالت دولت در اجرای طرح باید به حداقل برسد و مشارکت خانواده‌ها بیشتر شود.

وی اضافه کرد: آموزش سبب می‌شود بسیاری هزینه‌های اجتماعی مثل خشونت و طلاق کاهش یابد و از این نظر یکی از زمینه‌های جدی در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار