بازدید 14529

هشدار؛ گرما به سرحد مرگ رسید

کد خبر: ۶۰۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 24 July 2016
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وضعیت گرمای هوا در 2 استان خوزستان و ایلام به گونه ای است که احتمال مرگ افراد بر اثر گرمازدگی وجود دارد. همچنین امیر حسین نقشینه با اشاره به ارائه اطلاعات گرمای هوا به قوای سه گانه اذعان کرد: زمانی که وضعیت در مرز هشدار قرار می گیرد، اطلاعات لازم در اختیار مسئولان قوای سه گانه قرار می گیرد تا سازمان های مرتبط در جریان وضعیت امور قرار گرفته و اگر لازم باشد نسبت به تعطیلی ادارات و سایر نهادها اقدام شود.

امیر حسین نقشینه در گفتگو با میزان گفت: با توجه به افزایش محسوس دمای هوا در کشور، مرتب اطلاعیه ها و هشدارهای هواشناسی ارائه می شود.

وی افزود: در 2 استان خوزستان و ایلام، دمای هوا به شدت افزایش یافته و احتمال کشته شدن افراد بر اثر گرمازدگی در این استان ها وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به هشدارهای ارائه شده در خصوص گرمازدگی شهروندان اظهارکرد: در هشدارها به صورت مستقیم مطرح نمی شود که احتمال کشته شدن افراد وجود دارد اما زمانی که اخطاری ارائه می شود، معنی آن این است که این هشدار برای افراد خطراتی را به دنبال خواهد داشت.

نقشینه در خصوص هشدارهای کشاورزی ارائه شده خاطرنشان کرد: در زمان گرما، هشدارهای مختلفی ارائه می شود که یکی از آن ها هشدارهایی است که به کشاورزان ارائه شده و به آنها اعلام می شود که محصول خود را زود تر از موعد برداشت کنند.

وی با بیان اینکه «به علت افزایش دمای هوا، احتمال آتش سوزی در برخی از جنگل های کشور وجود دارد» گفت: گرمای هوا به قدری است که احتمال آتش سوزی در جنگل ها وجود دارد و در این رابطه هماهنگی هایی با سازمان جنگل ها صورت گرفته است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: زمانی که دمای هوا افزایش شدیدی پیدا می کند، به صورت پیامک و ایمیل وضعیت به مسئولان گزارش داده می شود ضمن اینکه هشدارهایی بر روی سایت سازمان هواشناسی قرار می گیرد.

اولین قربانی گرمای هوا 

به دنبال گرمای شدید در چند روز اخیر یک مرد حدود 40 ساله در اثر گرمازدگی در اهواز فوت کرد.

میثم معزی، مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز گذشته در گفتگو با ایرنا گفت: این فرد یک کارگر ساختمانی بوده که با علائم گرمازدگی شدید، درجه حرارت مرکزی بالا و کاهش سطح هوشیاری توسط تکنسین های اورژانس 115 اهواز به بیمارستان منتقل شد اما به علت خونریزی مغزی جان خود را از دست داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
چند دقیقه بعد:

به سرحد مرگ رسیدن گرما تکذیب شد!
با سلام من پیشنهادی برای رفع گرما در تابستان دارم
اگر ما با موشک پودر آلومینیوم به فضا برده و در مدار کلارک که دقیقا بالای هر منطقه قرار می گیرد وهر 24 ساعت یک بار به دور زمین می چرخد،پخش کنیم موحب می شود که تابش نور آفتاب به زمین تا حدود 30 درصد کاهش یابد و بدین شکل ان منطقه خنک شود از طرفی شب هم مثل ماه چهارده وحتی بیشتر فضا روشن می شود این روش مثل آن است که چتری بزرگ بر روی منطقه ای وسیع بگیریم. در امریکا با هواپیما بر بالای سر منطقه پرواز کرده و ابر مصنوعی درست می کنند ولی این روش روزانه باید انجام شود ومخارج و مضرات فراوانی به همراه دارد.دکتر حمید شفیع زاده دانشگاه علوم پزشکی تهران
پاسخ ها
کارشناس هواشناسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
سلام این پیشنهاد شما به هیج وجه عملی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
ها ای که گفتی یعنی چه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
پودر الومبنیوم رو احتمالا باد به راحتی جابجا میکنه. بعد چه مقدار عظیمی پودر لازمه که بشه این کار رو انجام داد و سوم اینکه اون پودرها چه در هوا بمانند چه در نقطه ای روی زمین فرود بیان دو باره خودشان تبدیل به معضل محیط زیستی می شوند احتمالا.
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
متاسفم برای دانشگاه تهران که شما در آن هستید.
mas
| Canada |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
آقای دکتر عزیز , بد نیست بدانید مدار کلارک در ارتفاع ۳۵۷۸۶ کیلومتری زمین قراردارد و هیچ هواپیمایی قادر به پرواز در این ارتفاع نیست!!
دمای هوا در منطقه گندم بریان در استان کرمان از تمام نقاط دنیا گرم تر است و به 70 تا 75 درجه میرسد
پاسخ ها
کارشناس هواشناسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
سلام این دمایی که شما گفتید دمای سطح خاک است که با ماهواره های هواشناسی اندازه گیری شده نه دمای هوا
...اما به علت خونریزی مغزی جان خود را از دست داد.

ببخشید این چه ربطی به گرمای هوا داشت؟
كماكان به قطع كردن درختان و از بين بردن جنگل ها و خشك كردن منابع آب در اقصي نقاط كشور عده اي همچنان همت بگمارند!
سلام دوستان. اگر هوای خنک میخواهید بیاین چالدران... به آدرس آذربایجان غربی شهرستان چالدران.. که تنها شهر بدون کولر در ایران هست... هوا خیلی خنکه
بابا تعطیل کنند . آخه تو این گرما کدوم کارفرمایی بوده که کارگر بیچاره رو فرستاده سر کار ساختمانی؟
حتما باید مردم بمیرند تا تعطیل بشه؟! خدا به خانواده مردی که توی این گرما دنبال درآمد حلال بوده صبر بده.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
تعطیل رسمی برای کارگرای ساختمونی نیست و اونا باید روز قیامت هم سر کار باشن تا عمارت مردم بره بالا
خدا برات خوش بخاد
چرا مسئولین خوزستان به فکر کاهش ساعت کاری ما نیستند
داغون شدیم
تابناک میدونم درج نمیکنی ولی این باربخاطر مردم خوزستان دلسوخته جگر سوخته درج کن
داداش ولمون کن
اینجا در اهواز خبرنگار صدا و سیما میرود روی آسفالت نیمرو درست میکند اما نهایتا نمیگوید چرا در این گرمای ۵۰ درجه که آمیخه به رطوبت ۸۰ یا ۹۰ درجه هم هست اخطاری داده نمیشود و ارگانها تعطیل نمیکنند . ما آرام آرام به این نتیجه نزدیک میشویم که گرمای اهواز قابل تحمل نیست و با این روند گرم شدن اهواز باید هر چه زودتر فکر مهاجرت به شهرهای خوش آب و هوا را جامه عمل بپوشانیم .
گرمای استان بوشهر و هرمزگان هرگز اعلام رسانه ای نمیشه البته مردم باهاش کنار اومدن و تا اونجا که امکان داشته باشه کسی پیاده بیرون نمیره و درکل مردم ساعت هفت شب بیرون میرن اما کارگرها و و بعضی مشاغل مثل ماهیگیرها و.. مجبورن به همین خاطر تقریبا هفته ا۱۰-۱۲ نفر به علت گرمای زیاد روانه بیمارستان میشن و دو سه مورد مرگ گزارش میشه
ما توي بندر اندازه گرفتيم دما 85 درجه بود...هواشناسی عمدا اعلام نميکنه که شورش نشه...
امیدوارم نظر کارشناسانه آقای دکتر شفیع زاده مورد بررسی قرار گیرد
کارگر بیچاره بابت روزای کاری پول میگیره.بابت روزای تعطیل پول نمیگیره.مثل کارمند که نیست .مجبوره بیچاره...
از دکترهای دانشگاه آزاد بهتر از این طرح درنمیاد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی