بازدید 2226
در بیانیه انجمن حمایت از مصرف کنندگان:

اجحاف بانک‌ها و موسسات مالی به مصرف کنندگان

«انجمن حمایت از مصرف کنندگان» ، نسبت به عدم رعایت حقوق مصرف کنندگان از طرف بانک ها و موسسات مالی نگران است و از مقامات ذیصلاح تقاضا دارد نسبت به الزام بانک ها و موسسات مالی به رعایت حقوق مصرف کنندگان اقدامات لازم را به عمل آورند.
کد خبر: ۶۰۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 24 July 2016
«انجمن حمایت از مصرف کنندگان» ، نسبت به عدم رعایت حقوق مصرف کنندگان از طرف بانک ها و موسسات مالی نگران است و از مقامات ذیصلاح تقاضا دارد نسبت به الزام بانک ها و موسسات مالی به رعایت حقوق مصرف کنندگان اقدامات لازم را به عمل آورند.

به گزارش ایلنا، انجمن حمایت از مصرف کنندگان نسبت به سو استفاده برخی از بانکه نسبت به مشتریان هشدار داد.

متن این اطلاعیه به  شرح زیر است :

«انجمن حمایت از مصرف کنندگان» ،  نسبت به عدم رعایت حقوق مصرف کنندگان از طرف بانک ها و موسسات مالی نگران است ؛برخی از بانک ها اصول اولیه حقوق مصرف کنندگان را نیز رعایت نمی کنند و مشتریان خود را نسبت به تعرفه قیمت خدمات و تغییرات سود بانکی سپرده های خود آگاه نمی سازند و تصمیمات شان فاقد شفافیت است.

این در حالیست که بر اساس بند 2 ماده 3 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بانک ها مکلفند : «نوع، کیفیت، کمیت و آگاهی های مقدم بر مصرف» را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. بر اساس ماده 6 همین قانون : کلیه دستگاههای دولتی و عمومی از جمله بانک ها ملزم می باشند کلیه اطلاعات لازم در خصوص انجام کار و ارائه خدمت را در اختیار مراجعان قرار دهند.

ماده 7 قانون حمایت از مصرف کنندگان نیز مقرر میدارد که تبلیغات خلاف واقع، و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف کننده شود ممنوع است.

در چنین شرایطی، برخی از بانک ها، بطور یکجانه و بدون اطلاع رسانی از قبل،  سود سپرده های مصرف کنندگان را تغییر داده اند. این در حالیست که هرگونه تغییر در سود سپرده های مصرف کنندگان، الزاما بایستی پیشاپیش به آنان اطلاع داده شود و تنها پس از کسب رضایت مصرف کنندگان نسبت به اجرای این تغییر، بانک ها و موسسات مالی میتوانند سودهای جدید را اعمال نمایند.

بدین ترتیب اعمال هرگونه تغییر منفی در سود سپرده های بانکی بدون اطلاع قبلی به مصرف کنندگان و جلب رضایت آنان، فاقد وجهه قانونی میباشد و اجحاف به مصرف کنندگان است.

«انجمن حمایت از مصرف کنندگان» حامی 80 میلیون مصرف کننده خواهان توقف فوری این اجحاف از سوی بانک ها و موسسات مالی میباشد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار