بازدید 3473

قیمت منطقی شکر، کیلویی ۲۷۰۰ تومان است

از همان روزهای ابتدایی امسال به ویژه پس از ایام تعطیلات نوروزی به نظر می رسد موعد نوسان قیمت و گرانی شکر فرا رسیده‌ است
کد خبر: ۶۰۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 24 July 2016
بازار شکر مانند ماه‌های گذشته پرنوسان و قیمت آن همچنان رو به افزایش است، چراکه این محصول طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی نهایتا باید کیلویی ۲۷۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد اما کیلویی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان فروخته می‌شود که معاون شرکت بازرگانی دولتی تاکید می‌کند این محصول استراتژیک با فراوانی مواجه است و در بورس کالا مشتری ندارد، اما عده‌ای با احتکار باعث گرانی آن شده‌اند.

به گزارش ایسنا، از همان روزهای ابتدایی امسال به ویژه پس از ایام تعطیلات نوروزی به نظر می رسد موعد نوسان قیمت و گرانی شکر فرا رسیده‌ است، چرا که قیمت این محصول از حدود کیلویی ۲۳۰۰ تومان به حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان رسید و با وجود تداوم این وضعیت، اقدامی برای برخورد با قیمت‌های غیر منطقی نشده است؛ هرچند که گفته می شود چندین هزار تن شکر خریداری و در بازار عرضه شده است.

حسن عباسی معروفان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی در این باره به ایسنا گفت: برخی دلالان عامل گرانی شکر هستند، چرا که با علم به اینکه قیمت جهانی شکر قدری افزایش یافته است، محموله هایی را خریداری کرده‌ و نگهداری می‌کنند تا در موقع مناسب و با افزایش قیمت بفروشند. در حالی که این تخلف است و دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و آن را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته ۱۳۰ هزار تن شکر از سوی بخش خصوصی و دولت در بورس کالا عرضه شده است، افزود: روزانه حدود ۱۰ هزار تن شکر از سوی شرکت بازرگانی دولتی و بخش خصوصی در بورس کالا عرضه می شود، اما مشتری واقعی برای آن وجود ندارد و مشخص نیست دلالانی که این محموله‌های شکر را خریداری می کنند آن را کجا و چطور عرضه می کنند و به نظر می رسد که این محموله ها در جایی نگهداری و احتکار می‌شود.

قیمت منطقی شکر کیلویی ۲۷۰۰ تومان


معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: شکر از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران کیلویی ۲۳۰۰ تومان و از سوی بخش خصوصی با توجه به رقابتی که وجود دارد نهایتا کیلویی ۲۴۰۰ تومان در بورس کالا عرضه می شود و بر این اساس قیمت منطقی این محصول در بازار نباید بیشتر از ۲۷۰۰ تومان باشد.

عباسی معروفان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۶۰ هزار تن شکر وارد شده و با توجه افزایش ۱۰ درصدی تولید این محصول در سال جاری که به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید، هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و انبارها پر از محموله‌های شکر است.

وی تاکید کرد: محصولی که در بورس کالا عرضه می شود، فروشنده، خریدار و قیمت آن مشخص است و شرکت بازرگانی دولتی نیز همه معاملات خود را به دستگاه های نظارتی اعلام می کند؛ بنابراین ناظران به راحتی می تواننند شکرهای خریداری و جمع‌آوری شده را از سوی دلالان رصد کنند و ببینند چه کسانی و با چه اهدافی شکر را در بازار جمع آوری و نگه می دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
فروشگاهها کیلویی5000 تومان می فروشند !!!!!
پس ناظرا و بازرسا چه میکنن؟؟ نکنه اونا هم با شکرا خریده شدن؟
در میدان تره بار که یک مکان کنترل شده است شکر فله را کیلویی 4500تومان می فروشند.و بسته بندی 900گرمی نیز 4500 تومان مطالب فوق فقط در تخیل مسئولین می باشد.تابناک بعید می دونم این را درج کنی.
قیمت منطقی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلا کلمه منطقی جایی در ادبیات بازار ندارد
فقط حرف میزنید .گرفتن حقوق نجومی باشید بهتر است.
راستي چي شد بالاخره اسم اين سلطان شكر يعني يه مرد نبود اسم ببره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد واقعا ميخوايم با فساد بجنگيم خيال باطل
منطق کی؟ من یا شما!
منطق کی؟ من یا شما!
وای ببین کیا تو این گرونی شکر جیبشون پر شده و به حال ملت میخندند ... با این مدیریت بازارتون ....
با چه منطقي؟؟؟؟ قيمت جهاني شكر زير چهل سنت هست يعني كمتر از ١٢٥٠ تومان براي هر كيلو. زالوهاي ايراني چقدر ميمكند كه ٢٧٠٠ منطقي است؟؟؟
اين منتطق ها رو از كجا شون در ميارن؟؟؟؟؟؟

قيمت منطقي مرغ
گوشت
برنج
ميوه
تخم مرغ



زوليبا
حليم
و الي اخر........................................................................



هان؟
قیمت منطقی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!! چطوری روحانی مثل نوار سوزن خورده میگوید تورم یک رقمی شده است ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
دولت واقعا از کنترل اصناف عاجز مانده است اختلاف 2700 تومان تا 4000 تومان جیب چه کسانی میرود فقط میگوید تورم زیر ده درصد است.....
سلام من امروز از بازار زوز جلال شکر خریدم کیلویی ۳۸۰۰ تومان ،،حالا هی دنبال فیش حقوق بگردید
رسانه ها همه دارن اعلام میکنن 2700 بشه و... اما واقعیت قیمت شکر 3700 تومنی در بازار هست که دلیلش فقط یک چیز هست قیمت جهانی شکر یعنی اگر زمانی شکر با نرخ 10-12 سنت / پوند وارد کشور میشد و 2800 فروخته میشد الان قیمت جهانی اش 20 سنت هست و بالاتر هم میرود انوقت چه انتظاری میشه داشت
راستي از سلطان شكر چه خبر؟
این حرفهارا نزنید
قیمت رسمی 2550 تومان .قیمت منطقی 2700 تومان قیمت واقعی 4000 تومان .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر