بازدید 3191
۱
انجمن جهانی فولاد اعلام کرد؛

افزایش ۵.۲ درصدی تولید فولاد خام ایران

بر پایه گزارش انجمن جهانی فولاد، در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ در شرایطی که متوسط تولید جهانی با کاهش نزدیک به ۲درصدی همراه شد،‌ تولید فولاد خام ایران ۵.۲ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۶۰۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 23 July 2016
بر پایه گزارش انجمن جهانی فولاد، در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ در شرایطی که متوسط تولید جهانی با کاهش نزدیک به ۲درصدی همراه شد،‌ تولید فولاد خام ایران ۵.۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش مهر، انجمن جهانی فولاد با انتشار گزارشی اعلام کرد: میزان تولید فولاد خام ۶۶ کشور دنیا طی شش ماهه نخست سال ۲۰۱۶ با کاهش ۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۹۴.۸میلیون تن رسید.

بر پایه این گزارش با وجود کاهش جهانی تولید فولاد خام در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میزان تولید فولاد خام ایران با ۵.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸میلیون و ۸۰۶ هزار تن رسید. همچنین میزان تولید خام ایران در ماه ژوئن با ۱۱.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تن رسید.

منطقه خاورمیانه با ۳.۲ درصد کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۸۲۳ هزار تن فولاد خام تولید کرد. میزان تولید فولا خام اتحادیه اروپا نیز طی نیمه نخست سال جاری میلادی با ۶.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۲ میلیون و ۷۴۵ هزار تن رسید. 

در این مدت تولید فولاد خام آسیا به ۵۴۵ میلیون و ۶۶۱ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشت. افریقا نیز با ۱۵.۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ میلیون و ۹۸۸ هزار تن فولاد خام تولید کرد.

بنابر این گزارش طی این مدت چین و کره جنوبی به ترتیب با ۱.۱ و ۳.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید فولاد خام خود را به ۳۹۹ میلیون و ۵۶۰ هزار تن و ۳۳ میلیون و ۳۵۸ هزار تن رساندند. همچنین تولید فولاد خام هند با تولید ۴۶ میلیون و ۳۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد افزایش یافت.

تولید فولاد خام در مصر و افریقای جنوبی به ترتیب به ۲ میلیون و۲۲۳ هزار تن و ۳ میلیون و ۲۰۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۶ و ۸.۷ کاهش یافت. طی مدت مذکور روسیه نیز با تولید ۳۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تن فولاد خام، ‌ کاهش ۱.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

گفتنی است، میزان تولید فولاد خام خاورمیانه نیز در ماه ژوئن با ۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار تن رسید. تولید فولاد خام در افریقا و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به ترتیب ۴.۵ و ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵ کاهش یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرادولت فولاد بافت رابعداز12سال راه اندازی نمی کندان هم بعدازصرف هزینه های زیاد بافت کرمان محرومترین شهرستان کشور است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل