بازدید 17544
جعفر زاده در گفت و گو با «تابناک»؛

خودروسازان از خون مردم برای خود کیسه دوخته اند!

اتفاق تلخ، این است که متأسفانه خودروسازهای ما نهایت سوءاستفاده از وضعیت موجود را می کنند و به نوعی در حق ملت و مردم ایران ظلم می کنند. نمی شود خودروسازها همه امکانات تساهل و تسامح را از دولت بگیرند و پس از آن دیکتاتوری قیمت راه بیندازند و با اهرم کارگری حاکمیت را تهدید کنند.
کد خبر: ۶۰۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 23 July 2016
در حالی که مردم به دلیل بالا بودن قیمت ها در بازار خودرو و همچنین وجود رکود، انتظار کاهش قیمت ها را داشتند، خبرهای رسیده، از موج جدید افزایش قیمت در این بازار حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، با اینکه بیش از یک سال است، رکود در بازار خودرو حاکم شده، در کمال ناباوری، برخی خودروسازان، لیست قیمت های خود را افزایش دادند، به گونه ای که در روزهای گذشته، پراید بین 300 تا 370 هزار تومان، سایپا 132 حدود 570 هزار تومان و تندر 90 حدود 300 هزار تومان افزایش داشت، در دیگر خودروهای داخلی نیز افزایش های چشمگیری از سوی دو خودروساز اعمال شده است.

همچنین افزایش قیمت کارخانه ای این محصولات و کم شدن قیمت زمینه ای خودروهای صفر، باعث شده تا قیمت در بازار نیز افزایش پیدا کند. با وجود این، این پرسش مطرح است، زمانی که تقاضا در بازار برای خرید خودرو کم است، دلیل افزایش قیمت چیست؟

چند فرضیه برای پاسخ به این پرسش وجود دارد؛ نخست اینکه خودروسازی ها به مانند سال های گذشته، سناریو جدیدی برای جا انداختن قیمت های جدید در بازار دارند و یا بار دیگر چرخ تولید خودرو لنگ می زند و یا آنکه خودروسازی ها با ترفند قطره چکانی، قصد تحریک بازار را دارند.

در این میان، برخی کارشناسان بر این باورند که به احتمال زیاد، تولید خودرو کاهش داشته و این گرانی ها در جبران این کسری بوده است. حال آنکه آمارهای انجمن خودروسازها، نشان می دهد که نه تنها تولید کم نشده، بلکه به نسبت مشابه سال گذشته، اندکی افزایش نیز داشته است.

با این حساب، تنها سناریوی موجود سیستم قطره چکانی خودروسازی ها برای تحریک تقاضا روی میز باقی می ماند و آن اینکه گویا خودروسازها، خودروهای خود را دپو کرده اند تا تقاضا در بازار افزایش یابد.

در این باره باید گفت، هر زمان اسم قیمت گذاری در بازار خودرو به میان آمده، صدای مخصوص نشینان نیز با آن بلند شده که اعلام می کنند، خودرو در ایران انحصاری نیست و باید قیمت آن در داخل آزاد شود؛ اما تا اندکی از سر سال و موضوع قیمت گذاری می گذرد و دقیقا زمانی که فکر می کنند آب ها از آسیاب افتاده، سناریوهای خودروسازی ها برای افزایش سود نیز یک به یک اکران می شود و نشان می دهد، بازار خودرو کشور در انحصار بی قید و شرط خودروسازان است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با تابناک در این باره اظهار داشت: دولت و مجلس به دلیل مباحث مربوط به اشتغال و صنایع کارگری، همیشه سعی کرده اند، به تولیدکننده های داخلی کمک کنند؛ از جمله این کمک ها می توان به معافیت های مالیاتی، معافیت های گمرکی و کمک های ارزی و هزاران کمک دیگر اشاره کرد.

وی گفت: اما اتفاق تلخ، این است که متأسفانه خودروسازهای ما، نهایت سوءاستفاده را از وضعیت موجود کرده و به نوعی در حق ملت و مردم ایران ظلم می کنند. نمی شود خودروسازها همه امکانات تساهل و تسامح را از دولت بگیرند و پس از آن دیکتاتوری قیمت راه بیندازند.

به نظر می رسد، اگر ما به صنایع خارجی اجازه بدهیم که وارد رقابت در صنایع داخل کشور شوند، دیگر نگرانی هم بابت کارگری پیش نمی آید و این صنایع تنبل خودروسازی هم مجبور می شوند، خودشان را تکانی بدهند. با این حال، اکنون خودروسازی با اهرم کارگری حاکمیت را تهدید می کند.

جعفرزاده گفت: خودروسازی ها به فکر یک انحصار مطلق هستند که اتفاقا از این انحصار علیه ملت استفاده می کنند. اکنون زمان آن رسیده است که دیگر به این سودجویان بیش از این مهلت ندهند و جلوی بازی کردن با جان مردم را یک بار برای همیشه بگیرند.

وی افزود: مقصر اصلی عمده قتل عام های جاده ای و قاتل اصلی مردم در کشور، خودروسازهای داخلی هستند. آنها هم اکنون بیمارترین و به درد نخورترین خودروها را با گران ترین قیمت به مردم مظلوم ما می فروشند.

من فکر می کنم کمیسیون صنایع مجلس باید یک بار برای همیشه، تکلیف خود را با اینها روشن کند. خودروسازی های ما هیچ گونه قدرت خلاقیت و ابتکار ندارند و دلیل آن هم این است که اینها هیچ گونه رقیبی در بازار ندارند؛ بنابراین نیازی به داشتن ابتکار و خلاقیت نیزنمی بینند.
 
این نماینده در پایان گفت: قاتلان مردم از خون و جان مردم برای خود کیسه دوخته اند. اینها با سودهای کلانی که از پول خون مردم به دست می آورند، جیب خود را پر می کنند و در نهایت این سر مردم است که بی کلاه می ماند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۷۰
این حرف ها قدیمیه، اگه بلدی دست به کار شو.
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
مردم باید دست به کار بشن که نمیشن . هنوزم دارن ماشینای آشغال رو با قیمت فضایی میخرن ، نه تجمعی نه اعتراضی نه . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
اتفاقا خيلي هم جديده . چون تا بحال نشنيده بوديم از خون كيسه بشه دوخت . اين از اختراعات و نو آوري تابناك است. مگه مجبوري لفظ قلم يا با كنايه حرف بزني ؟ بلد نيستي عادي صحبت كن عزيزم
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
شما کودوم طرفی هستی ناشناس ؟
کیسه ؟
اینها از کیسه گذشتن.
ماری بودند و افعی شدند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت: اما اتفاق تلخ، این است که متأسفانه خودروسازهای ما، نهایت سوءاستفاده را از وضعیت موجود کرده و به نوعی در حق ملت و مردم ایران ظلم می کنند. نمی شود خودروسازها همه امکانات تساهل و تسامح را از دولت بگیرند و پس از آن دیکتاتوری قیمت راه بیندازند.

دادستان كجا تشريف دارند و ورود نمي كنند؟
روی خودروسازان داخلی خیلی زیاده خییییییلی
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
وقتی تو برنامه زنده جناب شیوا خیلی راحت ......برمیگرده به اون بنده خدا میگه از کف خیابون نمیتونن ادم بیارن تو شورای رقابت و قیمت گذاری و درکمال تعجب هیچ برخوردی هم با این شخص نمیشه دیگه از خودروسازا چه انتظاری داری..! دولت و وزیر هم که همه جوره پشت سرشون هستن..! ملت هم ازشون نخرن گناه کبیره کردن و حرامه..! البته بیایید با خودمون هم روراست باشیم وقتی اون وام کذایی 25 ملیونی رو مشخص شد سود واقعیش چنده و واسه یه پراید 3 ملیونی باید آخر سر 43 ملیون پول پرداخت کنی ، ملت واسه وامش و پرایدش هجوم میبرن اونوقت دیگه هرکاری بکنن این خودروسازا همون ملت نباید جیکشون هم دربیاد و بشینن سرجاشون قشنگ ماه به ماه قسط اون 25 ملیون رو تا قرون اخرش بریزن..!
مقصر ترین فرد خود مردم با رانندگی های افتضاحشونن. برای بررسی لازم نیست خیلی زحمت بکشین یکسر اتوبان قزوین کرج بزنین بی قانونی، خودخواهی و کوته بینی عاملان تصادف را خواهید دید.
باسلام از مقام معظم رهبری درخواست داریم قاطعانه دستور فرمایند این اجحاف را در موردمردم این گشور که چاره ای جزخرید این اشغالهای وطنی ندارنداعمال نکنند مردم هرروزصدها صدها دراثرتصادف ازبین میروند درحالیکه 90 درصد این تصادفات ناامنی واستاندارد نبودن ماشینهای داخلی است ... متشکرم
جانا سخن از دل ما می گویی
احسنت به این مرد بزرگ حرفاش حقه همیشه اما بعد میدونم اتفاق مثبتی بیوفته هر سال همین آشه ولی پول آش بالا میره
و نه مردم نه دولت از پس خودروساز ها برنمیان
شما که نماینده هستی چرا میایی تو تابناک مصاحبه میکنی. برو تو مجلس یه حرکتی بکن.
چشم مردم کور. مث یاغی حمله کردن اشغالهای ایران خودرو و سایپا رو خریدند به خاطر وام.
دراول بهمن پول برای پراید 132 ریختم که اردیبهشت تحویل شود، اوایل اردیبهشت چک های وام را گرفتند با مقدار دیگری پول وگفتند تا آخر همان ماه تحویل میدهند! تا الان تحویل نداده اند ومیگویند که معلوم هم نیست کی تحویل شود!
همسایه ما توی این دولت شد مدیر ارشد ایران خودرو، مستاجر بود و سمند داشت! الان خونه 160 متری نزدیک 2میلیاردی خریده با سانتافه! فقط طی 3 سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حرف به چه درد می خوره...بشین ۱۰۰ سال حرف بزن
باید اقدام کردم و در ضمن مردم هم ماشین نخرن سزای گران فروش نخریدن است...
تا كي الكي حرفايي زده ميشه كه مردم بكن دولت به فكره جونه مردمه اما در عمل هيچ اهميتي رو براي جونمون نزده دولتيها نمي بينيم. خسته شديم از بسكه حرف شنيديم. ديگه اين حرفا خريدار نداره.
مشکل پستهای سفارشی در شرکتهای خودرو سازند که هزینه گزافی بر این شرکتها متحمل می کنند!به نام کارگران به کام نورچشمیها!
با این وضعیت کیفیت ماشین خیانت به مردم است
یعنی واقعا نمیتونن با خودرو سازا مقابله کنن. اصل قضیه یکم بعید بنظر میاد.
ای کاش ی دولتی بیاد سر کار که زورش به ایرانخودرو برسه
الان ما بصیرت داشته باشیم و انقلابی باشیم این رفتار جنایت آمیز خودروسازها رو چطور باید هضم و توجیه کنیم؟
احسنت
نمیدونم پشت این گاری سازها به کجا گرمه که هر کار دلشون میخواد انجام میدهند.
پاسخ ها
محمدتبريزي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
به آنهايي كه جيبشان پر از پول شده و تو و من و ما راي داده ايم بهشان!!!!!!!!!!!!!!
با سلام خودرو سازان در خرداد ماه سال 92 با دوز و کلک به بهانه تحریم خودرو های پیش فروش شده را دو برابر به مردم فروختند و مدام بهانه تحریم و ... را میکردند حتی سازمان تعزیرات هم مردم را دست به سر می کردند و همه دستگاههای نظارتی واقعا نظاره گر بودند .
احتمالا ایشون تازه نماینده مجلس شده کلا در جریان نیست
اسم سال اقدام و عمل است
دولت و خیلی سازمانها و نهاد ها از درامد نامشروع خودرو سازها منتفع میشوند و اجازه تغییر این وضعیت را نمیدهند.
دوباره داستان نخ نما شده قیمت اتوموبیل تو ایران. خسته کننده است واقعا ما مردم حقمونه این طور باهامون رفتار بشه چون خودمون با استقبال از خودرو اقساطی کمپین خرید خودرو صفر ممنوع رو شکستیم. که به همین علت خودرو گرون هم شد!!!! چقدر ما کم حافظه ایم
فقط عمل کن
به عمل كار برآيد به سخنراني نيست .
خبر موثق اینکه مدیرای به اصطلاح ارشد با پول ملت دنبال گرین کارد آمریکا و سفر دو هفته یه بار دبی هستند.
خیلی جالبه
تابی جون چاپ کن
ای که دستت میرسد کاری بکن ...
خب برو یه کاری بکن اگر نه این شومن بازی ها رو برای مردم در نیار که دیگه اگه بگید ماست سفیده مردم باورشون نمیشه
تا وقتی آدم ... مثل آقای ... رئیس شورای رقابت هست وضع هر روز بدتر هم میشه. در گفتگوی ویژه خبری امشب میگفت روش تعیین قیمت محاسبه قیمت تمام شده است. اسم خودشم گذاشته دکتر.
فقط حرف! حرف! حرف !!!
الان که صحبت از حقوقهای نامتعارف هستش بد نیست یه سری هم به حقوقهای مدیران خودروسازی بزنید
در ضمن نمی خریم تا خودرو به قیمت تمام شده پراید 4 میلیون پژو 6 الی 8 میلیون فروخته شودحالا هرکاری م یخواهید بکنید
من خدوم تو یه شرکت خودروسازی کار میکنم. حرف دپوی خودروها امسال چرته. از سازمانهای دولتی بخواهید کار شماره گذاری خودروها رو تسهیل کنه
آخه شما را را بخدا چقدر از این حرفهای تکراری مردم همت کنند نخرند. اخه میخوان به کی بفروشند نگران نباشید بعد از چند ماه نصف قیمت میدن دست مردم
بودیید وام 25000000 میدن
اگر خودروها اصلاح شود مرگ و مير ناشي از تصادفات به شدت كاهش پيدا ميكند زيرا خودروهاي جديد در جهان در هنگام تصادف بيش از 85درصد ضربه ناشي از تصادف را به خود جذب ميكنند در حاليكه خودروهاي ما تنها 20درصد از ضربه ناشي از تصادف را جذب ميكنند و بقيه را به سرنشينان منتقل ميكنند تنها راه مقابله با خودروسازان بي كيفيت داخلي نخريدن اين محصولات قديمي و بيكيفيت است
بس کنید نمایش را خودروسازان کین لابد از فضا اومدن دست خودتونه همه را فیلم کردید
به عمل کار برآید......
اگه قراره خودرو ساز قیمت تعیین کنه باید بازار درش به روی محصولات خارجی باز باشه.
اگه میخواد بازار انحصاری باشه چرا خودرو سازا قیمت میدن دولت باید تعیین کننده باشه.
از ماست که بر ماست ...
خب مردم نخرند ، أگر مردم تحمل مي كردند و آنها را تحريم ميكردند اين شركتها بر سر عقل مي آمدند و بجاي كميت رو به كيفيت مي بردند
بعضی این ما حقمونه اونوقتی که برای وام 20 میلیونی صف میکشیم و میخریم باید انتظار افزایش این قراضه های تاریخ گذشته را داشته باشیم
با لفظ فردوسی پور بخونید"این ایمن آبادی چه می کنه"
این حرفا فقط مال انتخابات هست کسی برای مردم و کشور دل نمیسوزونه
من با عنوان مطلبتون مخالفم چون خودرو رو میشه نخرید و سوار نشد .....اما توجه شما را به این عنوان جلب میکنم شاید بیندیشید """پزشکان از خون مردم برای خود کیسه دوخته اند!"""" چون وقتی کسی بیمار هست به هر هزینه ای راضی میشه برای سلامتیش و اینجاست که مرفه ترین قشرها شده اند پزشکان و شرکت های دارویی با خون و جان مردم .
به نظر من دهنشون سرویس شده
دیگه بازار ایناهم نفسای آخرشه
هر ماشینی بخوای با قیمت مناسب تر و کیفیت قدیم بهتر تو بازار پیدا میکنی
همه ی ماشینای صفر چینی میباشند و کاملا از صدای موتور معلومه
فعلا این دو خودروساز برای فروش جنس آشغال دارن التماس میکنن به طور قسطی و ...
خوب که چی
اگر به جای خودرو با چهارپا سفر کنیم هم محیط زیست سالم میمونه و هم نیازمون به استعمار خودرو از بین میره و کلی اشتغال زایی میشه و کل توریست های دنیا مییان ببینن که شهر بدون خودرو چطوریه
با سلام - فکر میکنم ضروری باشد که تغییر و تحول اساسی در مدیریت ارشد خودروسازها اتفاق بیفتد. با این مدیران و تیم تشکیلاتی ایشان بعید است که اتفاق خاص و مثبتی رخ دهد .
یا علی مدد
تاكي بايد به مردم مظلوم ظلم شود 30سال كار و تلاش يك خانواده مي شود قيمت يك پرايد . اين انصاف و عدالت است .
نماینده محترم، مردم مسائل و مشکلات خودروسازی و انحصار و عواقب ناشی از آن را با پوست و گوشت استخوان خود به معنای واقعی لمس کرده اند و بهای گزافی نیز بابت آن پرداخته اند. تکرار این حرفها دردی را دوا نمی کند. اگر فکر می کنید کاری میشود کرد، بسم الله... این گوی و این میدان، این مجلس و این قانون و مصوبات...
خلایق هر چه لایق! آقا جوش نزن اینا همون ملتی هستن که تا دیدن وام داده میشه رو ماشین تمام فرغونهای ایران خودرو و سایپا رو تو یه چشم به هم زدن بلعیدن. دلت برا مردمی که خودشون میخوان بهشون ظلم بشه نسوزه برادر.
تا زمانی که دولت به این بنگاههای خودرو ساز به عنوان حیات خلوت خود و به عنوان منبع درآمد مکفی از جیب مردم نگاه کند همین آش است و همین کاسه اما ........
ما مقصریم:
مگه یادتون رفته چند ماه پیش التماس میکردن بخرید. حالا پرو شدن
پارسال یادتونه هندوانه دادن عربستان برگشت به قیمت خیلی کمتر میفروختن
امسال با کمال پرویی کیلویی 1500 یا 2000 میفروختن
اینهمه هر ماهه در صنایع مختلف و کارخانه های متعدد و مشهور اخراجی و تعطیلی داریم به این دوتا آشغال ساز وطنی که میرسن بحث کارگری و کار پیش میاد ؟ ما نون بازومون رو میخوریم کارگرهای ایران خودرو و سایپا با خون مردم که نباید تغذیه بشن ؟ این سیستم غلط بخشی اش کیفیت بد اجناسه خیلی وقتها هم کیفیت بد مونتاژه که تقصیر کارگرهای این دو شرکته . چرا مردم ایران باید بخاطر چند هزار نفر آدم سهل انگار که نه میتونن قطعه خوب تولید کنن و نه میتونن حتی اونو درست سر هم کنن باید بها پرداخت کنن ؟ مگه ارج تعطیل شد اتفاقی افتاد ؟ مگه جنرال موتورز امریکا نعدیل نیرو کرد دنیا به آخر رسید ؟‌ اینم شده یه تابویی مثه تابوی آمریکا باید شکستش باید از سر راه برش داشت اگر نمیتونن رقابت کنن بذار نابود بشن بذار ضعیف بشن . من فکر میکنم دستان بسیار زیادی توی یه کاسه است که کسی جرات اقدام نداره و اگر هم اقدام و یا حررفی میزنه سرجاش میشوننش . والا صد رحمت به مافیای سیسل ایتالیا اینا بخدا بدترن.
مگه کسی از دولت به حرف مردم گوش میده، یه سری اون بالا نشستن برا خودشون میبرن و میدوزن، دیگه حداقل بیشتر از این با اعصاب مردم بازی نکنین، یکم خجالتم خوب چیزیه بخدا
مجید دلبندم ... از جیب مردم برای خود کیسه دوخته اند/
نگو ؟؟؟؟!!!!! مگه خودرو داخلی چشه ادمو نمی کشه که میکشه .........
حالا یه بخشی از جامعه (همون هایی که بعد این که ایران خودرو وام داد ریختن و تحریم خرید خودرو رو شکوندن) ممکنه این قضایا براش خیلی مهم نباشه و بی تفاوت باشه،

اما یه بخش دیگه ای هست، که این ظلم و ستم رو حس می کنه، و این زورگویی و مفتخوری و ستمگری خودروسازها، این یه عقده ی درونی میشه براش

بترس آقای خودروساز!
بترس از روزی که این عقده ها سر باز کنه!
میشه لطفا فیش حقوقی مدیران خودرو سازی که البته پر واضح کارشون خیلی درسته رو بیارین بیرون، به خدا اونا خیلی زحمت میکشن . هر کسی نمیتونه اینقدر خلاق و نوآورانه سرکیسه کنه!
خود کرده را تدبیر نیست
وقتی برا پراید 3 ملیونی به طمع وام 20 میلیونی تو سرو کله هم میزنیم دولت تدبیر و امید هم میگه حتما ملت راضی هستن تازه دولت عزیزمون انتظار داشت تو شش ماه این طرح طول بکشه نه شش روز حالا خودمون باید نتیجه بگیریم!!!!
آقا این قیمت ها پراید خیلی پایین است باید بشه ۵۰ میلیون تومان و مطمئن باشید مردمایران براش صف میکشند و کلی هم مسعولین را دعا میکنند.پس ذودتر گران کنید تا ما شما را دعا کنیم. از ماست که بر ماست؟؟؟!!
فساد عظیمی پشت این خودرو سازها وجود دارد!!
به خدااگرهروجدان بیداری به جای این مدیران بی عرضه صنعت خودرومی بودبااین همه بی کفایتی خودکشی می کرد.نمی دانم این پوست کلفتها چه ژنی دروجود است که به هموطنان خوداین همه ظلم می کنند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی