بازدید 6780

سه انفجار تروریستی در کابل، دست کم 60 کشته بر جای گذاشت

وقوع سه انفجار میان تظاهرات‌کنندگان جنبش روشنایی در میدان دهمزنگ کابل، حداقل 60 کشته و ده‌ها زخمی به‌ جای گذاشته است. به ‌دلیل مسدود بودن مسیرها به محل تجمع معترضین، آمبولانس‌ها و نیروهای کمکی نتوانستند به ‌موقع به کمک مجروحین این رویداد برسند.
کد خبر: ۶۰۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 23 July 2016
سه انفجار تروریستی در کابل، دستکم 30 کشته بر جای گذاشتوقوع سه انفجار میان تظاهرات‌کنندگان جنبش روشنایی در میدان دهمزنگ کابل حداقل 60 کشته و ده‌ها زخمی به‌ جای گذاشته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از منابع خبری داخلی و محلی، لحظاتی قبل تجمع اعتراض‌آمیز جنبش روشنایی در کابل ـ که تحصن کرده بودند ـ هدف انفجار قرار گرفت.

به‌گفته شاهدان عینی، میان تظاهرات کنندگان سه انفجار پیاپی به وقوع پیوسته که منجر به بروز تلفات زیادی شده است. شاهدان عینی می‌گویند، حداقل 60 تن بر اثر این انفجارها کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

به ‌دلیل مسدود بودن مسیرها به محل تجمع معترضین، آمبولانس‌ها و نیروهای کمکی نتوانستند به ‌موقع به کمک مجروحین این رویداد برسند.

هم‌اکنون نیروهای امنیتی و امدادی در محل حادثه حاضر شده‌اند و این در حالی است که اعضای خانواده کشته‌ها و زخمی‌ها نیز خود را به این منطقه رسانده‌اند. در حال حاضر محدوده محل حادثه توسط نیروهای امنیتی کابل در محاصره است.

شاهدان عینی تصریح کردند، شدت انفجار به ‌حدی بوده که دیواره‌های بتنی نصب ‌شده در محل حادثه از جا کنده شده است.

تکمیلی


* محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری  اسلامی افغانستان نیز در پیامی ضمن ابراز تأسف از این حادثه، تأکید کرد، حکومت تمام تلاش‌ها را به خاطر تأمین امنیت تظاهرات کنندگان به خرج می دهد.

* غنی به تمام نهادها و مقامات دولتی دستور داده تا از همه امکانات برای رسیدگی به مجروحین این انفجار استفاده کنند و زخمی ها را هر چه زودتر به بیمارستان های مجهز (مانند بیمارستان امنیت ملی و سردار محمد داودخان) انتقال داده و مداوا کنند.

* تازه‌ترین اخبار حاکی است، تاکنون 60 زخمی در بیمارستان ابن سینا و 85 تن دیگر در بیمارستان استقلال انتقال یافته‌اند.

* صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان در پیامی با ابراز تأسف از حادثه انفجار بین تظاهرات کنندگان جنبش روشنایی تأکید کرد: مردم و دولت به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور باید به این دشمنان پاسخ قاطع و قوی بدهند.

* عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان نیز با صدور پیامی ضمن ابراز تأسف از حادثه انفجار در بین معترضان در کابل و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، از نیروهای امنیتی کشورش خواست تا با تمام توان در پیگیری این عمل هولناک تروریستی و تأمین امنیت شهروندان تلاش کنند.

*وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در انفجارهای امروز کابل دست‌کم 61نفر کشته و بیش از 207 تن زخمی شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
ای بابا چه خر تو خری شده دنیا
واقعا باعث تاسفه پر پر شدن این همه بی گناه
صرف جنگ با داعش و القاعده چیزی رو حل نمیکنه،این موضوع رو باید از منبع خشکوند، باید سر افعی که عربستان هست رو زد تا ديگه تعلیمات وهابی، تکفیری از بین بره
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
خیلی با نظرتون موافقم حاجی... واقعا همینه که فرمودید...
خدا نابودشان کند.
ازونجایی که داعش مسئولیت قبول کرده و اکثر کشته ها هم شیعه هستن بهتر نبود بجای کشته از شهید استفاده میکردین؟
مرگ بر آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و آلسعود و آل ... و مرگ بر نوکرهای حلقه بوش و مجریان سیاستهای شیطان بزرگ در جهت منافع رژیم صهیونیستی و با پول نفت حاکمان عربی بی عقل تر از اعراب دوران جاهلیت قبل اسلام( القاعده و النصره و الشباب و داعش و ال... .)
خدایا خودت از مظلوم دفاع کن
باعث تاسف و تاثره. اخبار کشتارها و مردم بی دفاع.
باید با انجام تکالیف در جهت تعجیل فرج مولا صاحب الزمان علیه السلام مصلج جهان تلاش کرد
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
دقیقا آقا جان.
ولاغیر... چون کسی تاحالا نتونسته این وضعیت رو درست کنه مگر که خودش بیاد. خودش
خدایا تا کی اواره گی وبدبختی برای مسلمانان است
خدایا تا کی اواره گی وبدبختی برای مسلمانان است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی