بازدید 3962

مسابقۀ ربات‌های پرندۀ حمل کالا

کد خبر: ۶۰۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 23 July 2016
دیجی‌کالا؛ بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه با هدف ارائه بهترین خدمت  به مشتریان خود مسابقه «ربات‌ پرنده حمل کالا»را برگزار می‌کند.

دریافت سریع سفارش، نیاز مهم مشتریان است.از این‌رو دیجی‌کالا با طراحی و برگزاری مسابقه ربات‌های پرنده در صدد استروش‌هاي معمول ارسال كالا را که در آینده پاسخ‌گوي نیاز مشتریان نخواهد بود، کنار گداشته و به ارائه خدمات نوین و مدرن روی آورد.

دریافت به‌موقع و سریع کالا، ایجاد راه‌های جایگزین جهت کم کردن حجم ترافیک شهری و کمک به محیط زیست در کنار راهکارهای دیگر، عواملی است که استفاده از ربات‌هاي پرندۀرا در آینده‌ای نه‌چندان دور ضروری می‌نماید.

مسابقۀ ربات‌های پرندۀ حمل کالا

تاکنونتعدادی ازفروشگاه‌های اینترنتیبزرگ دنيا، نمونه‌هاي آزمایشی از ربات پرندۀ حمل کالای خود را معرفی کرده‌اند.تدوینمقررات مربوط به ربات‌هاي پرنده هم در بعضی از كشورها با سرعت زیادی در حالانجام است.اما دیجی‌کالا تصمیم گرفته است به‌جای خريد يك ربات آماده يا حتي ساخت آن از طریق يك تولیدكنندۀصنعتی،با اعتماد به توانمندی نخبگان رباتيك کشور،از همۀ ظرفیت‌های موجود استفاده کند، ازاین‌رو با همین رویکرد در حال فراهم کردن شرایطی  برای ساخت «ربات پرندۀ حمل کالا» است.

برگزاري اینمسابقه بر پایۀ مدل نوآوري باز، امكانتعامل نخبگان رباتيك كشور و همچنین بهره‌مندي از دانش و مهارت برترين‌هاي این حوزه را فراهم مي‌كند؛ افرادی که مشتاقانه و با ايمان به توانايي خود برایرویارویی با چنین چالشیداوطلب شده‌اند. همچنين، رويدادهایی ازاین‌دست ضمن ایجاد بستری برای آشناييعلاقه‌مندان، فعالان و کسب‌وکارهای حوزۀ رباتیککشور مي‌توانند زمينه‌ای براي همكاري‌هاي آتي اين جامعه و پيشرفت در اين حوزه را فراهم کنند.

مقدمات این مسابقۀ اززمستان سال گذشتهآغاز شد. پس از فراخوان اولیه،درمجموع ۶۳ تیم از سراسر كشور در مسابقه ثبت‌نام کردند. بعد از غربالگریاین تیم‌ها توسط شورای مشورتی علمی و بر اساس اطلاعات فنیِ ارسال‌شده،۱۶ تیم برای حضور در بخش نمایشگاهی و۱۱ تیم برای شرکت در مسابقه انتخاب شدند.

 در ادامۀ مسير،اعضای شورای علمی از روند فعالیت تیم‌ها بازدید خواهند کرد وهمچنین کارگاه‌هایی آموزشی برای توانمندسازی هرچه بیشتر آن‌ها برگزار خواهد شد. تیم‌ها پس از محک‌زدن آمادگی خود در پیش‌مسابقه، شهریور ۱۳۹۵برای قهرمانی در مسابقه رقابت خواهند کرد.

دیجی‌کالا با برگزاری مسابقه «ربات پرنده حمل کالا» در نظر دارد «بررسی» «انتخاب» و «خرید آنلاین» را بیش از پیش در ذهن کاربران خود ماندگار سازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان