بازدید 2808

اینترپل به ائتلاف ضد داعش پیوست

پلیس اینترپل اعلام کرد که این نهاد به منظور ممانعت از پیوستن خارجی‌ها به داعش و قطع منابع مالی این گروه تروریستی به ائتلاف ضد داعش پیوست.
کد خبر: ۶۰۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 23 July 2016
پلیس اینترپل اعلام کرد که این نهاد به منظور ممانعت از پیوستن خارجی‌ها به داعش و قطع منابع مالی این گروه تروریستی به ائتلاف ضد داعش پیوست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یورگن استاک، دبیرکل اینترپل که در نشست وزرای کشورهای عضو ائتلاف در واشنگتن حضور یافته بود، در این باره توضیح داد: اینترپل به عنوان یک کاتالیزور در این میان عمل خواهد کرد.

استاک ضمن تاکید بر این مساله که "ایجاد پل" میان مناطق درگیر و نهادهای اجرای قانون خارج از آن‌ها گامی کلیدی خواهد بود عنوان کرد: اشتراک گذاری اطلاعات از طریق اینترپل یعنی گسترش امنیت ملی.

در حال حاضر اطلاعات 7500 نیروی خارجی داعش توسط 60 کشور از طریق نیروهای اینترپل به اشتراگ گذاشته شده و قابل دسترسی است. در همین حال هزاران سند و آمار دیگر نیز به منظور تحلیل اهداف و جهت دهی به فعالیت‌های آژانس‌های امنیتی کشورهای مخالف جهان از سوی اینترپل منتشر شده است.

استاک همچنین بر ضرورت ایجاد ظرفیت های پلیس و ارائه اطلاعات اصلی به نیروهای خط مقدم برای کاهش احتمال انتقال نیروهای داعش در کشورهای مختلف تاکید کرد.

ائتلاف جهانی ضد داعش در سپتامبر سال 2014 از 66 عضو تشکیل شد که اکنون با پیوستن اینترپل تعداد این اعضا به 67 مورد می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان