بازدید 2928

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت طلا در معاملات روز گذشته نیم درصد کاهش یافت و به ۱۳۲۴ دلار و ۶۶ سنت در هر اونس رسید.
کد خبر: ۶۰۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 23 July 2016
قیمت طلا در معاملات روز گذشته نیم درصد کاهش یافت و به ۱۳۲۴ دلار و ۶۶ سنت در هر اونس رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که احتمال انبساطی تر شدن نرخ بهره جهانی و امکان افزایش نرخ بهره در آمریکا قبل از پایان سال 2016، بر بازار سایه افکنده، قیمت طلا دیروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با نیم درصد کاهش به 1324 دلار و 66 سنت رسید و در مسیر کاهش حدودا یک درصدی در این هفته قرار گرفت.

در حالی که بانک های مرکزی دنیا از اروپا تا ژاپن به دنبال تداوم سیاست پولی انبساطی خود برای مدتی طولانی تر هستند، قیمت طلا به میزان قابل توجهی از این سیاست منتفع شده و در اوایل ماه جاری به بالاترین رقم 2 سال اخیر رسیده است.

اما ارزش دلار اخیرا افزایش یافته که ناشی از انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا (بازار کار و نرخ تورم) بوده است. این آمارهای مثبت موجب گمانه زنی ها درباره احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال شده است.

متیو ترنر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «این فرض که فدرال رزرو در حال حاضر محتاط تر عمل می کند کاملا درست است، زیرا آنها ان چرخه افزایش نرخ بهره ای را که مد نظرشان بود اجرا نکردند، اما محتاط تر بودن بدان معنا نیست که بانک مرکزی امریکا کاملا فلج شده باشد.»

بر اساس نظرسنجی رویترز از تحلیلگران بازار طلا، فدرال رزرو احتمالا برای افزایش نرخ بهره تا سه ماهه پایانی سال و ماه دسامبر یعنی بعد از انتخابات ریاست جمهوری صبر خواهد کرد.

در همین حال، بانک مرکزی اروپا نرخ های بهره را در ارقام بسیار پایین نگه داشته تا به احیای رشد اقتصادی و بالا رفتن نرخ تورم کمک کند. امکان انبساطی تر شدن سیاست پولی بانک مرکزی اروپا وجود دارد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، قیمت طلا ممکن است مجددا به رقم 1313 دلار برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس