بازدید 16036
۴

دو کشوری که زباله ایران را می خواهند

فرآیند تجاری‌سازی زباله در برخی کشورها مثل هند و چین به حدی توسعه یافته که این کشورها درصدد واردات زباله از کشورهایی نظیر ایران هستند.
کد خبر: ۶۰۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 23 July 2016
فرآیند تجاری‌سازی زباله در برخی کشورها مثل هند و چین به حدی توسعه یافته که این کشورها درصدد واردات زباله از کشورهایی نظیر ایران هستند.

به گزارش ایسنا رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به صنعت بازیافت زباله پس از عبور از شرایط ناپایدار فعلی خبر داد و افزود: کمیسیون اجتماعی از مهر ماه جنبه‌های زیست محیطی و اجتماعی «بازیافت زباله» را دستور کار قرار می‌دهد.

سلمان خدادادی با اشاره به اصل «اجتهاد و تقلید» گفت: در جایی که علم داریم باید از علم خود استفاده کنیم تا بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم اما در جایی که علم و تخصص نداریم یا علم و تخصص‌مان ناقص است باید از تجربیات و دستاوردهای کشورهای دیگر استفاده کنیم. این قاعده در صنعت بازیافت زباله به طریق اولا به اجرا درآید.

وی افزود: این کشورها سال‌هاست که به محاسن زیست‌محیطی، اشتغال‌زایی و اقتصادی «طلای کثیف» واقف هستند و توانسته‌اند با علوم و فناوری‌های مدرن، صنعت بازیافت قوی‌ ایجاد کنند و برای تامین خوراک علاوه بر منابع داخلی به فکر واردات زباله از سایر کشورها از جمله ایران هستند. براساس اخبار فعالان صنعت طلای کثیف در این دو کشور به تازگی به ایران سفر کرده و در صدد به وجود آوردن بستر واردات زباله از ایران هستند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آثار زیست محیطی و آلودگی رودخانه‌ها و ذخائر زیرزمینی به ویژه در مناطق توریستی و استان‌های شمالی کشور، افزود: مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی ناشی از زباله در کشورهای توسعه یافته چند دهه است حل شده است اما چرا این مسئله در ایران همچنان یک «معضل» است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که مسئولان داخلی به ویژه شهرداران تمایل چندانی به حل علمی این معضل نیستند. شهرداری تهران تهران که صدها سیاست خوب شهرداران دیگر کشورها را بومی‌سازی کرده است چرا به فکر صنعتی‌سازی «زباله» نیست؟

خدادادی عدم درک اهمیت ظرفیت‌های زیست‌محیطی، درآمدزایی و اشتغال‌زایی «صنعت طلای کثیف» را از مهمترین موانع شکل‌گیری عزم ملی برای ورود دولت‌ها و مدیران شهری به صنعت بازیافت زباله دانست و خاطرنشان کرد: هیچ منع قانونی برای ورود علمی به صنعت بازیافت زباله و ایجاد ارزش افزوده از طلای کثیف وجود ندارد. فقدان عزم ملی و درک نشدن عمق آثار زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی بازیافت زباله موجب بی‌تمایلی سرمایه‌گذاران برای ورود به این صنعت شده و صد البته فقدان حمایت‌های اجرایی و مالی نیز مزید بر علت است.

نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به نقش قوه مقننه در شکل‌گیری عزم ملی، گفت: کمیسیون اجتماعی پس از عبور از شرایط ناپایدار فعلی و سوار شدن بر کار به این مسئله ورود جدی‌تری خواهد داشت. کمیسیون اجتماعی از مهرماه سال جاری از ابعاد اجتماعی و زیست محیطی «بازیافت زباله» را دستور کار قرار خواهد داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴
آشغالامونم میخوان
سلام اسن همه جوان بيكار داريم به جاي صادر كردن زباله دستگاه هاي اين كاررو وارد كنيد وزيرساخت ها رو آماده كنيد تا خودمون از منافع اين كار استفاده كنيم وجوانان همين كشور هم كار پيداكنند
تو رو خدا بدین بره از شر این آشغالها رها بشیم .... تو رو خدا تو این فاز نرید که " ما میتوانیم " !!!!! و به این بهانه دوباره در دور باطل گرفتار بشیم که هیچکس در داخل کاری نکنه خارجی رو هم به این موضوع راه ندیم و دوباره روز از نو روزی از نو !!!!!!!!!!!!!!!
بهترین فرصت برای پاکسازی منابع آب و خاک و هوای کشور از شر زباله ها.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان