بازدید 2395
ناپایداری ذخایر آب در شرق کشور

۶۹ درصد مخازن سدها خالی است

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام خالی ماندن ۶۹ درصد از مخازن سدها گفت: ذخیره سد دوستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۶۰۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 23 July 2016
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام خالی ماندن ۶۹ درصد از مخازن سدها گفت: ذخیره سد دوستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش مهر، محمدحسین جعفری با اعلام اینکه ذخیره آب "سد دوستی" ۹ درصد کاهش یافته است گفت: هم‌ اکنون ۲۹ درصد ظرفیت سد دوستی پُر آب است، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد بوده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۳۲ میلیون متر مکعب آب به سد دوستی وارد شده و هم اکنون ۳۵۵ میلیون مترمکعب آب پشت سد دوستی ذخیره شده است.

وی ظرفیت ذخیره سدهای بزرگ و در حال بهره‌برداری خراسان رضوی را در مجموع یک میلیارد و ۵۴۸ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون مترمکعب از این مقدار مربوط به سد مشترک بین ایران و ترکمنستان با عنوان سد دوستی است.

جعفری افزود: هم‌ اکنون ۶۹ درصد ظرفیت مخازن سدها در خراسان رضوی خالی است و ذخیره مخازن سدهای استان، نسبت به سال قبل در مجموع سه درصد کاهش یافته است. همچنین حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای خراسان رضوی ۴۸۶ میلیون مترمکعب است که ۳۱ درصد ظرفیت آنها را پُر کرده است.

استان خراسان رضوی دارای ۲۹ سد در حال بهره‌برداری در شهرستان‌های تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، نیشابور، تربت جام، چناران، کلات و فریمان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس