بازدید 2560

آیا حضور در تیم ملی جایگزین سربازی می‌شود؟

سردار کمالی درباره نحوه خدمت سربازی اعضای تیم‌های ملی توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۶۰۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸ 23 July 2016
به دنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه حضور در تیم ملی جایگزین خدمت سربازی خواهد شد، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح این خبر را تکذیب کرد و درباره نحوه خدمت سربازی اعضای تیم‌های ملی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی درباره اینکه آیا دعوت به تیم ملی و حضور در آن جایگزین سربازی خواهد شد یا خیر، گفت: احتمالا سوءتفاهم یا سوء برداشتی در انتشار چنین خبری صورت گرفته است، چرا که چنین اقدام و تصمیمی به هیچ عنوان صحت ندارد و دعوت به تیم ملی یا حضور در تیم ملی به هیچ عنوان به منزله انجام خدمت سربازی نیست.

وی با بیان اینکه دعوت به تیم ملی و حضور در آن به هیچ عنوان جزو خدمت سربازی محسوب نمی‌شود، درباره شرایط سربازی اعضای تیم‌های ملی گفت: تنها آن دسته از اعضای تیم های که موعد اعزام به خدمت‌شان رسیده باشد و غیبت هم نداشته باشند، پس از دریافت برگه اعزام به خدمت و گذراندن دوران آموزشی می‌توانند تا زمانی که در تیم ملی حضور دارند، سربازی‌شان را هم در همین تیم سپری کنند.

کمالی با بیان اینکه این امر موضوع جدیدی نیست و طبق قانون سال‌هاست که با اعضای تیم‌های ملی ورزشی چنین برخوردی می‌شود، ادامه داد: از گذشته هم به این شکل بوده که اگر کسی به تیم ملی دعوت شود و در سن سربازی باشد می‌تواند با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح خدمتش را در تیم ملی انجام دهد؛ البته شرطش این است که فرد فاقد غیبت بوده و تخلفی هم نداشته باشد.
 
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: بنابراین اینطور نیست که اگر فردی بر فرض مثال دو سال قبل در تیم ملی بود و حالا بخواهد به سربازی برود، سابقه حضورش به عنوان مدت سربازی‌اش محاسبه شود، بلکه فرد باید از زمان تصمیم برای اعزام به سربازی و پس از گذراندن دوران آموزشی به تیم ملی دعوت شود.

وی تصریح کرد: توصیه ما به سربازان و خانواده‌های آنان این است که اخبار مربوط به حوزه سربازی را تنها از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا پیگیری کرده و در عین حال نسبت به انتشار این اخبار از منابع موثق نیز توجه کافی را داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار