بازدید 9669
۵

دستور مهم دولت درباره نگهداری ارز توسط مردم

کد خبر: ۶۰۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸ 23 July 2016
روزنامه خراسان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:
 
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به ولی ا... سیف، بانک مرکزی موظف شده است به منظور ساماندهی هرچه بهتر بازار ارز و پس از ابلاغ مستقیم رییس جمهور، نسبت به تهیه و تدوین دستورالعمل مربوط به تعیین میزان ارز قابل نگهداری و مبادله در داخل کشور توسط هر شخص، همراه مسافر، همراه رانندگان عبوری و مواردی از این قبیل اقدام کند و ضمن اعلام عمومی این موارد، آن را به صورت آنلاین از طریق سامانه اینترنتی خود در دسترس همگان قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
دوباره مسئولان محترم اتاق بازرگاني چه اوامري داشته اند
کنترل نقدینگی ارز در دست مردم و یا ارز مسافری ، با راهکارهای علمی و دقیق به خوبی قابل مدیریت است. در اقتصاد ایران و تمام کشورهای دنیا به تجربه ثابت شده است که هیچ دستور و اجباری در حوزه اقتصاد(درصورتیکه از اصول بازار تبعیت نکند)، موفقیت آمیز نبوده است. بانک مرکزی اگر صندوق های مطمئن پس انداز ارزی با نرخ سود منطقی و متناسب با تغییرات نرخ ارز ایجاد کند هیچ کس دلارهای خود را در منزل و لای کتابهای کتابخانه اش نگهداری نخواهد کرد.مسافرین هم در سفرهای خود در مصرف ارز نهایت صرفه جویی را اعمال خواهند کرد. درغیر اینصورت سیاستهای سخت گیرانه بگیر و ببند و دستوری( مخالف اصول بازار) هرگز موفق نخواهند بود و بیشتر سبب ایجاد بازار سیاه و رانتهای جدید می شود.
بي خيال
با این کار اگر ارز رو به 4000 هزار تومان نرسندن، دولیت برای نجات خود از شرایط موجود یکبار دیگر زندگی مردم را به مخاطره می اندازد
میزان ارز قابل نگهداری مردم را چگونه کنترل می کنید ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی