بازدید 12779

فیسبوک پهپاد غول پیکر خود را با موفقیت آزمایش کرد +ویدیو

یک سال پیش، فیسبوک از نقشه جدید خود جهت فراهم آوردن اینترنت برای چهار میلیارد کاربری که در نقاط مختلف دنیا هنوز به اینترنت دسترسی ندارند، آن هم با استفاده از یک پهپاد بدون سرنشین، خبر داد؛ اما شب گذشته این شرکت خبر داد، پهپاد «آکویلا» که پهپادی مجهز به تکنولوژی استفاده از انرژی خورشیدی است، نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رسانده است.
کد خبر: ۶۰۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 23 July 2016
یک سال پیش، فیسبوک از نقشه جدید خود جهت فراهم آوردن اینترنت برای چهار میلیارد کاربری که در نقاط مختلف دنیا هنوز به اینترنت دسترسی ندارند، آن هم با استفاده از یک پهپاد بدون سرنشین، خبر داد؛ اما شب گذشته این شرکت خبر داد، پهپاد «آکویلا» که پهپادی مجهز به تکنولوژی استفاده از انرژی خورشیدی است، نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رسانده است.

به گزارش «تابناک»، بر پایه جزئیاتی که منتشر شده است، این پرواز آزمایشی در ارتفاع پایین صورت گرفته و پهپاد آکویلا نود دقیقه در هوا مانده است؛ یعنی سه برابر بیشتر از آنچه فیسبوک در نظر داشته و برنامه ریزی کرده بود. این شرکت اظهار کرده که طی این پرواز آزمایشی عملکرد آیرودینامیک، باتری ها و سیستم کنترل این پهپاد کامل تأیید شده است. قرار است در پرواز آزمایشی بعدی، میزان دامنه تحمل آکویلا در خصوص سرعت و ارتفاع به دقت بررسی شود.

فیسبوک پهپاد غول پیکر خود را با موفقیت آزمایش کرد

«جای پاتریک»، مدیر ارشد مهندسی و زیرساخت در فیسبوک در این رابطه گفته است: اما انگیزه های زیادی به واسطه موفقیت پرواز آزمایشی اول خود به دست آورد ایم، ولی هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن مانده است. در واقع برای رسیدن به هدف اصلی ما که عبارت است از انتشار اینترنت از طریق این پهپادها برای مدت سه ماه به شکل مداوم درهر پرواز، نیاز به آن داریم که رکورد پرواز با استفاده از انرژی خورشیدی را بشکنیم؛رکوردی که در حال حاضر برابر با دو هفته است. این امر نیازمند پیشرفت های زیادی در مهندسی و علم است و همچنین نیاز به همکاری نزدیکی با اپراتورها و دولت هایی داریم که قرار است، این پهپاد ها در منطقه های آنها به پرواز درآیند.

پهپاد آکویلا تنها یک فروند از پهپادهایی است که قرار است اینترنت را به شکل وایرلس و در شعاع 60 مایلی برای مشترکان و در مدت 90 روز در هر پرواز عرضه کند.

همچنین قرار است، این پهپادها در ارتفاع 60 تا 90 هزارپایی – بالاتر از ارتفاع پروازی هواپیماهای تجاری – پرواز کنند. فیسبوک از یک تکنولوژی لیزری برای برقراری ارتباط میان این پهپادها و گیرنده هایی که قرار است اینتنرت از طریق آنها به دست مشتریان برسد، استفاده می کند. چندی پیش این تکنولوژی لیزری توسط فیسبوک در حالت آزمایشگاهی با موفقیت آزمایش شده است.

تعداد بازدید : 25

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
پایانی غم انگیز برای برخیهای ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
عزیز من توی زمان های گذشته به نفت میگفتن ماده سیاه بدبو. بعدها معلوم شد کلی سرمون کلاه گذاشتن. حالا امروز محض رضای شما دارن هزینه میکنن اینترنت مفت بدن
آفرین
آفرين
پس در ایران هم احتمالا بزودی بخش فیلترینگ اینترنت زیرمجموعه پدافند هوایی قرار می گیره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
بجای بازی کردن نقش نمکدون, فکر کنید که این کار فیسبوک تهدیدی برای کشورهای جهان. چرا فیسبوک دلش برای اینترنت بازی مردم دنیا می سورد؟ اصلا چگونه می تواند از حریم آسمان کشورها عبور کند؟
ایران هم باید از همین پروژه استفاده کند یا پروژه مشابهی را شروع کند.
وقتی که زلزله عظیمی در ایران یا همین تهران رخ دهد تنها راه نجات مردم و مدیریت تیم های امداد و نیز امداد رسانی به مردم از طریق شبکه اینترنت ( یا اینترانت) است.
دیگر همه مردم موبایل هایی دارند که می تواند به اینترنت دسترسی داشته باشند. در صورت صورت وقوع فاجعه ای، سریعا نیروی هوایی ارتش میتواند وارد کار شده و اینرنت را از طریق پهباد برای مردم فراهم کند و این اینرنت تنها یک پرتال امداد را در اختیار مردم قرار میدهد که مردم آمار مصدومین، میزان نیاز به کمک، را فراهم کنند و از طرف دیگر داوطلبان امداد بتوانند مدیریت شوند و در سریعترین زمان محل هایی که باید اعزام شوند را مدیریت کنند
لطفا منتشر کنید تا به دست یک مسئولی برسد
100 مگ اینترنت روزانه + 50مگ اینترنت شبانه از 2 تا 8 بامداد فقط 2 هزار تومان
این بیشتر شبیه فرمول میمونه تا تعرفه اینترنتی
این رو به هرجا نشون بدی درجا بهت پناهندگی میدن
بابا اینترنت تو هر کشوری ازاد و قیمت مناسبی داره جز کشور پیشرفته پراید ساز ایران
به این میگن تلاش برای پیشرفت بشریت! همینها هستند که جهان رو متحول می کنند! احسنت
به اين ميگن عدالت
اینترنتی که فیس بوک بخواهد ارایه کند معلوم است چی در میاد. اطلاعات شخصی کاربران در ازای شیتیل به شرکتهای تجاری فروخته می شود.
امواج وایرلس برد کمی دارند. و برای نفوذ بیشتر نیاز به انرژی زیادی است. با احتمال زیاد این پهباد ها به همراه اینرنت انواع سرطان ها رو برای مردم خواهند اورد. کاشکی کسی میدونست که ایا فیس بوک شرکت دارویی هم داره یا نه!!!!
یه روز ممنوعیت نوار کاست, یه روز ویدیو, یه روز ماهواره, یه روز فیلترینگ اینترنت,.....
اقایون بهتر نیست که قبول کنید در دنیای امروز نمیشه با تکاور و کماندو جلوی دسترسی به گردش اطلاعات را گرفت.
S300 يادتان نره
بغض گلوم رو گرفته
پایان نامه دوره لیسانس بنده طراحی این نوع هواپیمای بدون سرنشین بود
حتی استاد ممتحن توی جلسه دفاع منو مسخره کرد و گفت امکان نداره
ولی این سومین هواپیما بعد از دفاع پایان نامه ام هست که ساخته شده
به کی دردم رو بگم ؟
شکارش راحتتر هست برای بعضی ها
واسه جاسوسی هاشون پوشش جدید ساختن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر