بازدید 3489

هشدار علم الهدی درباره شیعه کشی در کشمیر

‌امام جمعه مشهد گفت: مسئولان در برابر شیعه‌کشی کشمیر برخورد قاطع‌تری از خود نشان دهند.
کد خبر: ۶۰۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 22 July 2016
‌امام جمعه مشهد گفت: مسئولان در برابر شیعه‌کشی کشمیر برخورد قاطع‌تری از خود نشان دهند.

‌به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز جنگ احزاب و لزوم توجه به ابعاد مهم این مقطع تاریخ اسلام، اظهار کرد: در جریان جنگ احزاب چند نکته به عنوان نکات تجربی آموزه سیاسی در عرصه زندگانی امروز ما وجود دارد، نکته اول این‌که جنگ احزاب از یک اتحاد و هم‌بستگی قطعی جریان کفر در سرزمین عربستان تشکیل شد.

وی به بیان مصادیق تشابه جریان جنگ احزاب با جریان امروز نظام اسلامی پرداخت و افزود: دبیر سازمان ملل ـ که به اعتبار خودشان یک تشکیلات جهانی است ـ در بحث برجام، مسأله موشک‌سازی و آزمایش موشکی ایران را به حساب یک نقطه بر خلاف برجام معرفی می‌کند، در حالی‌که نکته‌ای که بخواهد از نظر آزمایش موشکی ایران را محدود کند، وجود ندارد. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: آقایی که مدعی برقراری صلح جهانی در روی کره زمین و در بین همه ملت‌ها است، این حرف را بر خلاف واقعیت، به عنوان یک نقطه منفی مطرح می‌کند. از آن طرف از روزی‌که این برجام امضا شده‌ تا الآن 52 لایحه در کمیته‌های مختلف مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا علیه ایران تصویب شده‌ که همه برخلاف برجام است و اینها را مطرح نمی‌کند، یعنی یک جریان جهانی پشت سر استکبار می‌آید و در حمایت از استکبار و کفر جهانی‌ که در صدد مقابله با اسلام است، بر می‌آید، یعنی دقیقا ما در همان شرایطی قرار گرفته‌ایم که پیغمبر اکرم(ص) در جنگ احزاب واقع شدند.

‌علم‌الهدی با اشاره به دومین آموزه سیاسی اجتماعی جنگ احزاب و تشابه آن با شرایط امروز جامعه، خاطرنشان کرد: آن روزی که پیغمبر(ص) در برابر این توطئه سراسری سرزمین عربستان قرار گرفتند، به سراغ حل مشکل سیاسی نرفتند، به دنبال این‌که حالا ما برویم حرف بزنیم، مذاکره کنیم، دست بدهیم، لابی کنیم، نماینده بفرستیم و نماینده بگیریم نرفتند، بلکه پیغمبر(ص) با قدرت مسلمانان اطراف مدینه را خندق کندند.

وی افزود: روزی که پیغمبر(ص) با تکیه بر قدرت داخلی در مقابل این تهاجم نابکارانه دسته‌جمعی دشمن ایستاد و اطراف مدینه را خندق حفر کردند، در حالی بود که مسلمانان از نظر اقتصادی در وضع وخیمی به سر می‌بردند. 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: رهنمودهایی که مقام معظم رهبری می‌دهند، یک اندیشه سیاسی و رهنمود شخصی با تکیه بر فکر و تشخیص و سلیقه فردی خودشان نیست، بلکه متکی بر آموزه وحی، قرآن، حدیث، سیره و سنت پیغمبر(ص) و سیره معصومین(ع)‌ و متکی بر آموزه وحی است، این‌که امروز مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند و اصرار دارند که ما در این تهاجم دشمن به داخل تکیه کنیم، در حقیقت اجرای آموزه سنت رسول‌الله(ص) در جریان جنگ احزاب است‌.

علم‌الهدی سومین آموزه جنگ احزاب را فعالیت جدی جریان نفاق دانست و گفت: وقتی که دشمن با این قدرت به طرف مدینه آمد، 25 روز اطراف مدینه را محاصره کرد و در این مدت بعضی جریان‌های خداناباور که در میان مسلمانان بودند، هم جا زده و ترسیدند و هم شروع به ترساندن مسلمانان کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین به کشتار مردم کشمیر توسط هند اشاره و تصریح کرد: انتظار ما از مسئولین‌مان این است که خدای ناکرده بینش‌هایشان خدای ناکرده تنگ و منحرف نشود، امروزهندی‌ها ‌شیعیان مظلوم را در کشمیر به خاک و خون می‌کشند، عائله‌های این‌ها را قتل عام و بچه‌های کوچک را در مقابل چشم مادرها از ‌پرتگاه‌ها حلق‌آویز می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه درست نیست عزیزان ما به خاطر حفظ برقراری روابط سیاسی با هند، در برابر این مظلومیت جانکاهی که شیعیان جان بر کف کشمیر دارند، برخورد قاطعی نداشته باشند، افزود: اصل اول در جریان سیاست خارجی‌ ما، حمایت از مظلوم است، امیدواریم مسئولان ما با قاطعیت بیشتری از این مظلومین حمایت کنند، مخصوصا در لابی‌های ارتباطی با هندی‌ها لااقل بتوانند این شیعه‌کشی را در کشمیر از بین ببرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها