بازدید 9841
۵

پشت پرده ادعاهای جدید دولت بحرین علیه ایران

طی سال های اخیر و مشخصاً پس از آغاز قیام مردمی در بحرین که با سرکوب شدید رژیم آل خلیفه مواجه شد، این رژیم بارها ادعاهایی را درباره مداخله ایران در امور داخلی کشور خود مطرح کرده است. در تازه ترین نمونه، دولت بحرین مدعی بازداشت پنج فرد شده که «در ایران آموزش دیده» و قصد انجام عملیات تروریستی داشته اند.
کد خبر: ۶۰۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 22 July 2016
پشت پرده ادعاهای جدید دولت بحرین علیه ایرانطی سال های اخیر و مشخصاً پس از آغاز قیام مردمی در بحرین که با سرکوب شدید رژیم آل خلیفه مواجه شد، این رژیم بارها ادعاهایی را درباره مداخله ایران در امور داخلی کشور خود مطرح کرده است. در تازه ترین نمونه، دولت بحرین مدعی بازداشت پنج فرد شده که «در ایران آموزش دیده» و قصد انجام عملیات تروریستی داشته اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از «رویترز»، دولت بحرین مدعی شده، یک گروه وابسته به ایران را شناسایی و بازداشت کرده که برای انجام حملاتی در این کشور برنامه ریزی می کرده اند. بر اساس این ادعا، از پنج فردی که عضو گروه مذکور بوده اند، مواد مربوط به ساخت بمب و همچنین اسلحه سرد و گرم کشف و ضبط شده است.

بنا بر ادعای پلیس بحرین، این پنج تن در ایران و عراق، توسط مراکز آموزشی سپاه پاسداران ایران و حزب الله عراق آموزش نظامی دیده بودند و قصد بمب گذاری در مناطق مختلف بحرین را داشته اند. «رویترز» اشاره می کند دولت بحرین که چند سال است با اعتراضات شدید اکثریت شیعه مواجه است، تاکنون بارها و در مقاطع مختلف، ایران را به مداخله در امور داخلی خود متهم کرده است.

با این حال، به نظر می رسد مطرح شدن این ادعا در شرایط کنونی و به این شکل، با وجود ارتباط با کلیت رویکرد بحرینی ها مبنی بر فرافکنی و اتهام زنی به ایران، تا حد زیادی نیز به اوضاع کنونی حاکم بر منطقه و جهان و همچنین وخیم تر شدن اوضاع داخلی برای آل خلیفه اشاره کرد.

در عرصه داخلی، بحرین طی هفته های اخیر شاهد شدت گرفتن کم سابقه اعتراضات علیه آل خلیفه بوده که دلیل آن، به اقدام این رژیم در سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعه این کشور و سپس، طرح اتهامات واهی علیه وی بازمی گردد.

پس از آنکه اقدام مقامات بحرینی در سلب تابعیت از شیخ قاسم با واکنش های انتقادآمیز شدیدی در عرصه بین المللی مواجه شد، آل خلیفه تلاش کرد با طرح اتهامات جدید، این اقدام را مشروع جلوه دهد. پس از آن، سه روز پیش و در پی حمایت مردم از شیخ قاسم، نظامیان رژیم آل خلیفه به منطقه الدراز، جایی که منزل آیت الله عیسی قاسم در آن قرار دارد و تحصن کنندگان پس از سلب تابعیت از این روحانی در این محل تحصن کرده بودند، حمله ور شدند.

به این ترتیب، در شرایطی که به سبب انجام این گونه اقدامات سرکوبگرانه آشکار، آل خلیفه بار دیگر در معرض انتقادات بین المللی قرار گرفته، طرح ادعایی همچون مداخله ایران، می تواند به معنای بیان این موضوع باشد که شیعیان بحرین و رهبران آن ها، مستقیم با ایران در ارتباط بوده و به نیابت از ایران، خواستار بی ثبات کردن اوضاع این کشور هستند که همین امر، برخورد با آن ها را توجیه پذیر می سازد.

افزون بر این، با توجه به اینکه معضل اصلی منطقه و جهان در شرایط کنونی، بحث تروریسم و هراس از اقدامات تروریستی است، طرح این ادعا که گروهی قصد داشته اند در بحرین هم دست به اقدامات تروریستی بزنند، می تواند به نوعی سبب ایجاد همدلی با آل خلیفه در جامعه بین المللی شده و یا دست کم، از بار انتقادات علیه این رژیم بکاهد. به این ترتیب، آل خلیفه هیچ زمانی را بهتر از اکنون ندیده تا با طرح چنین اتهاماتی علیه ایران، عملاً با یک تیر چند نشان بزند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
باسلام مسئولین باید اول از طریق مجامع بین المللی و همه پرسی داخلی ایران برای بازگشت جزیره بحرین به مام میهن تلاش بکنند اگر موفق نشدند ازطريق قوه قهریه اقدام شایسته را انجام بدن این همه نیروی آموزش دیده کارآمد با تجهیزات پیشرفته برای چی نگهداری میکنیم باید یک روزی بکار بیان قطعا ملت بزرگوار ایران هم همراهی میکند وگر نه این شیطنتها ادامه دارد و به شرف ایرانی توهین میشود .
قبول کنیم ادعا نیست .واقعیت است .حتی قاسم سلیمانی عملا تهدید کرد.
بحرین هم داره خودشو قاطی آدما فرض میکنه . آخه یکی نیست بگه اگه ایران بخواد واقعا دخالت کنه تو دو ساعت کل بحرین میپکه چه لزومی داره ایران با بحرین همچین کارای کثیفی (عملیت تروریستی ) که خود کثافتشون فقط بلدن از این وحشیگری ها بکنن انجام بده !!!! بحرین با دم شیر بازی نکن بفهم نفهم
چرا دولتمردان ما اینقدر در برابر کشورهای خوزه خلیج فارس انعطاف نشان می دهند و آنها خیلی راحت تهمت و افترا می زنند
یه سری از مردم بدبخت را دستگیر میکنه ،بعد انگ جاسوسی ایران بهشون یزنه و اعدامشون میکنه .درست مثل عربستان..کی به کیه...کی میتونه خلافشو ثابت کنه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان