بازدید 4039

تعیین فرمانده جدید نیروهای روسی در سوریه

ژنرال الکساندر ژوراولوف یکی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح روسیه و فرمانده جنگ پنج روزه سال 2008 با گرجستان در اوستیای جنوبی، مسئولیت هدایت نظامیان روسی در سوریه را برعهده گرفت.
کد خبر: ۶۰۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 22 July 2016
ژنرال الکساندر ژوراولوف یکی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح روسیه و فرمانده جنگ پنج روزه سال 2008 با گرجستان در اوستیای جنوبی، مسئولیت هدایت نظامیان روسی در سوریه را برعهده گرفت.

به گزارش ایرنا سرتیپ ژوراولوف جایگزین ژنرال الکساندر دورنیکوف شده که از مهرماه سال گذشته به عنوان فرمانده یگان های روسی در سوریه، عملیات موفق بمباران هوایی مواضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را با همکاری نظامیان سوری فرماندهی و هدایت کرده است.

فرمانده جدید نیروهای روسی در سوریه پیش از این نیز ریاست ستاد این نیروها را برعهده داشته که با مسئولیت جدید، فرماندهی مستقیم عملیات را برعهده گرفت.

ژوراولوف دانش آموخته آکادمی رزمی روسیه که تنها فرمانده نظامی این کشور دارای تجربه فرماندهی جنگ فراگیر با یک کشور دیگر بشمار می رود، سال 2008 به عنوان فرمانده کل ارتش 58 روسیه مستقر در ولادی قفقاز در پنج روز عملیات پیامد بروز مناقشه با گرجستان بر سر اوستیای جنوبی توانست نیروهای گرجی را از منطقه بیرون براند و حتی تا 60 کیلومتری تفلیس پایتخت این کشور پیشروی کند.

روزنامه کامرسانت امروز (جمعه) با مهم خواندن این انتصاب، نوشته است: در شرایطی که تروریست های ضد سوری تحرکات خود را در برخی مناطق از جمله تدمر آغاز کرده اند، انتصاب یک فرمانده جنگ دیده و تازه نفس برای ادامه همکاری های میدانی نظامی در سوریه مهم است، زیرا تجربیات جنگی فراوانی دارد و مسکو با این اقدام نشان می دهد، که همکاری با نظامیان سوری علیه تروریست ها ادامه خواهد یافت.

روسیه از مهرماه سال گذشته پس از درخواست رسمی دولت سوریه، با استفاده از مجموعه یگان های هوافضای خود مستقر در پایگاه حمیمیم از جمله ده ها فروند بمب افکن و بالگرد، هواپیماهای تجسسی، موشکباری ناوها و زیر دریایی همراه با بمب افکن های قاره پیما، هزاران موضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران کرد و با پشتیبانی از عملیات زمینی نظامیان سوری نیز بسیاری از مناطق اشغال شده آزاد شد.

با وجود برقراری آتش بس از اسفند ماه گذشته و خروج بخش اصلی نیروهای روسی از سوریه، اکنون نیز سرکوب تروریست ها خارج از پیمان ترک مخاصمه با استفاده از یگان مستقر در حمیمیم و پرواز رفت و برگشت هواپیمای دورپرواز از خاک روسیه ادامه دارد.

گروه گروه کشورهای غربی-عربی ضد سوری پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل