بازدید 5832

زمان ثبت نام راهپیمایی اربعین اعلام شد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام برای راهپیمایی اربعین از روز ۱۶ مرداد در سامانه سماح آغاز خواهد شد، گفت: دو هزار ۲۰۰ دفتر زیارتی آماده پذیرش علاقمندان به این سفر هستند.
کد خبر: ۶۰۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 22 July 2016
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام برای راهپیمایی اربعین از روز ۱۶ مرداد در سامانه سماح آغاز خواهد شد، گفت: دو هزار ۲۰۰ دفتر زیارتی آماده پذیرش علاقمندان به این سفر هستند.

به گزارش تسنیم محسن نظافتی اظهار کرد: فراخوان نحوه ثبت نام در سامانه سماح برای سفر اربعین حسینی از فردا(شنبه) اطلاع رسانی خواهد شد تا علاقمندان به این سفر معنوی از تاریخ 16 مرداد ماه اقدام به نام نویسی و ارائه مدارک کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان این سفر که باید حتماً در سامانه سماح ثبت نام کنند می‌توانند از فردا تا 16 مرداد مدارک خود را کامل کنند تا به راحتی در این سفر حضور پیدا کنند و خللی در اعزام آنها برای ایام اربعین ایجاد نشود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به الزامی بودن ثبت نام در سامانه سماح و انتخاب یکی از کاروان‌های دارای مجوز سازمان حج و زیارت برای اربعین گفت: حتی کسانی که به نوعی ویزا داشته باشند اما در این سامانه ثبت نام نکرده باشند اجازه عبور از مرزها را نخواهند داشت از حضور آنها در این سفر ممانعت خواهد شد.

نظافتی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش حضور زائران در مراسم اربعین حسینی باشیم و رقم اعزام متقاضیان نزدیک به دو میلیون نفر خواهد شد؛ البته تمهیدات لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم و راهپیمایی زائران در حال انجام است.

وی به وجود مُشوق‌هایی برای متقاضیان در این دوره اشاره کرد و افزود: متقاضیان زیارت اربعین می‌توانند در زمان ثبت نام از بخشهایی همچون پوششهای درمانی، بیمه‌ای و سایر تمهیدات اندیشیده شده استفاده کنند و دیگر دست دلال‌ها یا مراکز غیر مجاز و ارائه ویزای جعلی برای سفر در اربعین کوتاه خواهد شد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بیمه شدن زائران اربعین برای سفر امسال یکی از ضروریات محسوب می‌شود و سازوکار آن برای عقد قراردادهای بیمه‌ای در حال انجام است.

نظافتی همچنین درباره نوع ثبت نام و مشخص شدن کاروانهای معرفی شده گفت: لیست دو هزار 200 کاروان زیارتی دارای مجوز در این سایت سماح مشخص است و متقاضیان زیارت اربعین می‌توانند پس از ثبت نام کاروان مورد نظر خود را انتخاب کنند و سرگروهی که تعیین کرده‌اند می‌تواند بدون حضور سایر متقاضیان ثبت نام شده به دیگر برنامه‌ریزی‌ها بپردازد.

وی اضافه کرد: ثبت نام در سامانه سماح (سامانه ساماندهی اربعین حسینی) از 16 مرداد ماه تا زمان اعزام به سفر اربعین به ثبت نام متقاضیان مبادرت می‌ورزد؛ توصیه می‌شود علاقمندان در روزهای نخست به نام نویسی اقدام کنند تا از ازدحام در روزهای آخر کاهش پیدا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر