بازدید 4793
بررسی اثرات سوءاستفاده در جامعه اسلامی؛

غرویان: مسئولان نظام اسلامی باید مصداق مساوات و عدالت باشند/ ابراهیمی: راه های آرام کردن جامعه درباره فیش های حقوقی

غرویان: تبعیض در نظام اسلامی قابل پذیرش نیست/ عده ای از ماجرای فیش های حقوقی استفاده انتخاباتی می کنند/ فساد در هر دولتی باشد قابل قبول نیست. ابراهیمی: راه کمرنگ کردن اثرات ماجرای فیش های حقوقی در جامعه/ نگرانیم عده ای به دنبال لاپوشانی باشند/ دولت هنوز به فرمایشات رهبری درباره فیش های حقوق جامعه عمل نپوشانده
کد خبر: ۶۰۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 22 July 2016
دو کارشناس مسائل دینی در خصوص اثرات موضوعاتی نظیر اختلاس های کلان و مسائلی نظیر فیش های حقوقی نامتعارف در جامعه اسلامی اظهار نظر کردند.

یک استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره اثراتی که موضوعاتی نظیر اختلاس های کلان و مسائلی نظیر فیش های حقوقی نامتعارف در جامعه اسلامی می گذارد، یادآور شد: مهمترین نکته که در اینگونه مسائل برای مطرح مطرح می شود، بی عدالتی است.

تبعیض در نظام اسلامی قابل پذیرش نیست

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان با تأکید بر اینکه تبعیض در نظام جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست، افزود: با توجه به شعارهایی که درباره "حکومت عدل علوی" داده می شود، این تفاوت دریافت ها برای مردم چشمگیر است.
وی گفت: البته تفاوت در دریافت ها اگر بر اساس استحقاق باشد، اشکالی ندارد که آن هم حد معینی خواهد داشت، اما این فاصله دریافتی ها تبعیض است.

مسئولان نظام اسلامی باید مصداق مساوات و عدالت باشند

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم توقع دارند مسئولانی که در نظام اسلامی هستند، خود بیشتر از همه مصداق مساوات، عدالت و تقوا باشند، تأکید کرد: این گونه دریافتی های نامعقول و نامتعارف خلاف انصاف و اخلاق است.

وی در خصوص بهره برداری برخی سیاسیون از موضوع فیش های حقوقی برای تخریب رقیب، تصریح کرد: نحوه برخورد با این موضوع نباید به گونه ای باشد که احساس بهره برداری سیاسی از آن بشود. عده ای در دولت قبل اختلاس های چندهزار میلیاردی می دیدند، اما یا توجیه می کردند یا فریادی بر نمی آوردند. همان افراد حالا درباره فیش های حقوقی سر و صدا راه انداخته اند و به عنوان ابزاری برای تخریب دولت از آن بهره می برند.

عده ای از ماجرای فیش های حقوقی استفاده انتخاباتی می کنند

غرویان درباره بهره برداری عده ای از ماجرای فیش های حقوقی برای مسائل انتخاباتی، عنوان کرد: متأسفانه برخی به جای کمک کردن و دادن راه حل برای جلوگیری از این گونه قانون شکنی ها به این موضوع کابرد انتخاباتی داده اند و می خواهند از این طریق دولت را در نظر مردم تخریب و تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه بحث فیش های حقوقی صرفا مختص این دولت نیست و قبلا بدتر این هم مسائلی نظیر اختلاس های کلان رخ داده است، اضافه کرد: عده ای بدون توجه به این گونه موضوعات می خواهند به مردم بگویند که ببینید در دولت تدبیر و امید و اعتدال چه اتفاق هایی می افتد.

فساد در هر دولتی باشد قابل قبول نیست

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به اینکه آیا فساد در گذشته می تواند مجوزی برای فساد حال و آینده باشد، یادآوری کرد: از دیدگاه مبانی اسلامی، فقهی و اخلاقی فساد در هر دولتی باشد، قابل قبول نیست.
وی در عین حال تأکید کرد: هرچند فساد مجوزی برای فساد نیست، نباید آن را عاملی برای بی انصافی و سوء استفاده علیه دیگران قرار دهیم. قطعا با اشتباه یک یا چند نفر نباید همه عملکردها را زیر سئوال برد.

حجت الاسلام ابراهیمی: راه کمرنگ کردن اثرات ماجرای فیش های حقوقی در جامعه

در بخش دیگری از این گفت و گو یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره اثرات مفاسدی نظیر فیش های حقوقی در جامعه اسلامی، بیان کرد: رهبری انقلاب درباره این موضوع فوق العاده سخن گفته اند، بهتر است برای کمرنگ کردن اثرات این موضوعات در جامعه، سخنان آقا را به کار بگیرند.

نگرانیم عده ای به دنبال لاپوشانی باشند

وی افزود: هرچند رئیس جمهور بر پیگیری ماجرای فیش های حقوقی، برخورد با متخلفان و بازگرداندن اموال بیت المال تأکید کرده است، آنچه مایه نگرانی است، عذر آوردن برخی افراد برای برخورد جدی و لاپوشانی این مسأله است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی با تأکید بر اینکه نباید گذاشت مردم نگران باشند و برای آن ها ذهنیت در خصوص این مسائل درست شود، یادآور شد: این مسائل نباید دائما در رسانه ها ادامه پیدا کند، بلکه همه رسانه ها یکباره باید آن را مطالبه کنند و نهادهای مسئول هم این موضوع را سریعا جمع کنند.

دولت هنوز به فرمایشات رهبری درباره فیش های حقوق جامعه عمل نپوشانده

وی با اشاره به اینکه دولت باید در خصوص موضوع فیش های حقوقی سریع عمل  کرده و نتیجه را به مردم گزارش بدهد، گفت: باید سخنان رهبری در روز عید فطر مبنای اقدامات دولت قرار گیرد که به نظرم هنوز دولت به فرمایشات ایشان جامه عمل نپوشانده است.
این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: اینکه هر روز یک خبر درباره فیش های حقوقی مطرح شود، اعتماد مردم به دولت را کم می کند، لذا دولت باید خیلی سریع این موضوع را جمع کند.

راه های آرام کردن جامعه درباره بحث فیش های حقوقی

وی آنچه باعث آرامش جامعه می شود را شفاف شدن قانون، برکناری و برخورد با متخلفان، برگرداندن اموال بیت المال و برچیده شدن زمینه سوءاستفاده های آتی عنوان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
جالبه ! تنها قشري كه در مورد فيش هاي حقوقي نگراني ندارند مردم عادي هستن.
راستی بابک خان زنجانی کجاست نکنه دکل های نفتی پیدا شده!!
در ایران تبعیض و فاصله ی طبقاتی به شدت بالا رفته!!! من که دکترای تخصصیگرفته ام در آموزش و پرورشکار می کنم 1/7 حقوق می گیرم !!! اما اون که دکترای تخصصی پزشکی خونده 100- 200 حقوق می گیرد!!! اینکجاش عدالت هست!!!!باید ارزش مدارک دانشگاهی نزدیک به هم باشد تا کشور همه جانبه رشد پیدا کند×!!!
عدالت به این مفهوم نیست که فقط میزان حقوق کارکنان دولت مورد بحث باشد باید درآمدها و حقوقهای همه مسئولین در سه قوه وسایر نهادها هم بررسی شود ونتیجه آن بمردم گزارش شود
حالا همه فسادها شده فیش حقوقی ؟چه کسی را قرار هست گول بزنند.
مسئولان نظام اسلامی باید مصداق مساوات و عدالت باشند
جامعه وقتی آرام میشه که بدونه الان همین الان کیا دارن دزدی میکنن. نه فقط اینکه قبلا کیا دزدی کردن. الان کیا دارن دزدی میکنن که بعدا صداش دربیاد یا شایدم نیاد؟
ببینیم وتعریف کنیم
خداییش سرکاریم
بچه هاتون و بچه فامیلاتون تو ادارات به زور جا ندین مردم راضی میشن
تا زماني كه اقتصاد مملكت دولتي است اين فسادها ادامه خواهد داشت
همه متفقند بحث فیشها شروع مطالبات مردمه، اصل آن رسیدگی به میزان درآمد وثروته
ای بابا
با سلام
آنها که حقوق های نجومی دریافت کرده اند و آنها که این حقوق ها را به آنها داده اند چه کسانی بوده اند؟ باید برای مردم کاملا شفاف و روشن شود. اعتماد و اطمینان مردم به نظام و دولت در همه ارکان به شدت آسیب دیده و مخدوش شده است.
همه مفسدان باید اعدام شوند مثل زمان خلخالی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی