بازدید 13162

خالی کردن حساب جراح با یک تلفن

کلاهبردار تلفنی که خود را از مسئولان رده بالا معرفی کرده بود با نقشه فریبکارانه‌ای یک پزشک جراح را به دام انداخت و او را سرکیسه کرد.
کد خبر: ۶۰۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 21 July 2016
کلاهبردار تلفنی که خود را از مسئولان رده بالا معرفی کرده بود با نقشه فریبکارانه‌ای یک پزشک جراح را به دام انداخت و او را سرکیسه کرد. پزشک فریب خورده نیز روز بعد برای شکایت راهی دادسرای الهیه شد.
 
به گزارش رکنا، مرد جراح وقتی روبه‌روی «محمودی» دادیار شعبه یکم دادسرای الهیه ایستاد گفت: «آقای قاضی هرچه در حسابم بود را با دست خودم به حساب یک کلاهبردار حرفه‌ای ناشناس واریز کرده‌ام. باورکنید هنوز هم نمی‌دانم چگونه این اتفاق افتاده است.»

وی گفت: چندی پیش مردی که خود را از مسئولان عالی رتبه معرفی می‌کرد با مطبم تماس گرفت و گفت می‌خواهد کارکنانش را برای جراحی‌های تخصصی، ویزیت و آزمایش‌های تخصصی نزد من بفرستد. وقتی این موضوع را از منشی شنیدم استقبال کردم و گفتم برای آنها وقتی را تعیین کند. اما آن مرد اصرار داشت که با خود من صحبت کند. به همین خاطر از منشی‌ام خواستم شماره تلفن همراهم را در اختیارش قرار دهد تا در این زمینه راهنمایی‌شان کنم.

روز بعد او با تلفن همراهم تماس گرفت تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.درحالی که با چرب زبانی اعتمادم را حسابی جلب کرده بود ازمن خواست برای تنظیم قرارداد شماره حسابم را برایش بفرستم تا مبلغی به عنوان پیش پرداخت به حسابم انتقال دهد. پس از ارسال شماره حساب نیز با من تماس گرفت و گفت سیستم بانکی مشکل پیدا کرده است. بنابراین ازمن خواست خودم پای دستگاه عابربانک بروم تا پول به حسابم واریز شود. من هم بقدری سرم شلوغ بود که به این موضوع فکر نکردم برای واریز پول به حسابم لازم نیست پای دستگاه خودپرداز بروم. اما درحالی که انگار مسخ شده بودم تمام حرف‌هایش را موبه مو اجرا کردم. بنابراین پس از پایان روز کاری خسته‌کننده خودم را به نخستین دستگاه خود پرداز نزدیک مطبم رساندم. سپس با مرد ناشناس تماس گرفتم و او با عذرخواهی و ادای احترام گفت می‌خواهد پول را به حسابم واریز کند تا مطمئن شود که مشکلی پیش نمی‌آید. وقتی پای دستگاه خودپرداز رفتم مرد غریبه تلفنی گفت سیستم دستگاه را به زبان انگلیسی تغییر بدهم بعد هم تمام آنچه گفت را انجام دادم. در پایان کارهم مدعی شد دقایقی دیگر پول به حسابم واریز می‌شود. اما وقتی موجودی حسابم را گرفتم متوجه خالی شدن حساب بانکی‌ام و انتقال 70 میلیون تومان به حساب دیگری شدم.درحالی که شوکه شده بودم و نمی‌توانستم باور کنم در دام یک کلاهبردارحرفه‌ای افتاده‌ام همان لحظه با شماره تلفنش تماس گرفتم ولی تلفن خاموش بود.و...

با شکایت این پزشک، دادیار محمودی دستور داد مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی برای دستگیری مرد کلاهبردار وارد عمل شوند. کارآگاهان در بررسی حساب‌های بانکی مرد تبهکار دریافتند وی با جعل مدارک و شناسنامه‌های سرقتی چندین حساب دارد. اکنون نیز کارآگاهان در تلاش برای شناسایی و دستگیری مرد ناشناس هستند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان